הצגה כפולה בגן נר: גלבוע/גליל – אילת, הפועל ת"א – מכבי חיפה

ניב ברקוביץ'. חוזר לאילת
ניב ברקוביץ'. חוזר לאילת | צילום: עדי אבישי

ביום ראשון: הדרומיים מחכים לדרוקר, האדומים יארחו משחק רדיוס. ירושלים בהרצליה, מכבי ת"א בנס ציונה

(גודל טקסט)

ארבעה משחקים ייערכו מחר (ראשון) במחזור השביעי בליגת העל. בגן נר יהיו שני משחקים. ב-18:30 צארח הפועל גלבוע/גליל את הפועל אילת המחכה להגעתו של מאמנה החדש, שרון דרוקר.

ב-21:00, הפועל תל אביב תארח במשחק רדיוס את מכבי חיפה. מכבי תל אביב, אחרי ניצחון החוץ הגדול ביורוליג על חימקי, תתארח בנס ציונה, בני הרצליה תארח את הפועל ירושלים.

הפועל גלבוע/גליל – הפועל אילת (18:30)
אילת נפרדה מהפורוורד אלאנדו טאקר ומהמאמן מאיר טפירו. את המשחק ינהלו באופן זמני עוזרי המאמן ערן יצחק ואוריה מזרחי וביום שלישי יחל שרון דרוקר את עבודתו בקבוצה. אילת סובלת ממכת פציעות: מייק רוסאריו נקע את הקרסול במהלך אימון ולא ייקח חלק במשחק, כמו גם עמית שמחון, ששבר את האצבע במהלך המחזור שעבר. בקבוצה מנסים להכשיר למשחק את הגארד, ניב ברקוביץ', הסובל מחבלה בברך ימין.

הפועל אילת ניצחה את גלבוע/גליל ב-9 מ-11 המפגשים האחרונים בין הקבוצות במסגרת הליגה, כאשר בשלושה מחמשת המשחקים הקודמים ביניהן היא הגיעה ל-100 נקודות. בשני המחזורים האחרונים, תואר שחקן השבוע בליגת העל הלך לשחקן גלבוע/גליל: טיילר סטון שקבע שיא ליגה עונתי עם מדד 40 במחזור החמישי (36 נקודות, 11 ריבאונדים, 5-7 לשלוש) וג'ייקובן בראון ששיפר אותו עם מדד 42 במחזור השישי (28 נקודות, 10-15 מהשדה, 8 אסיסטים).


טפירו. שילם את מחיר אי ההצלחה (עדי אבישי)

בני הרצליה – הפועל ירושלים (19:00)
מייקל אפווברכה (33, 1.93 מ'), שחקן נבחרת ניגריה לשעבר, יערוך בכורה במדי בני הרצליה. לעומתו, טים קמפטון סובל משבר בארובת העין וצפוי להיעדר. קיילין לוקאס נרשם במדי הפועל ירושלים ויערוך בכורה בליגה. טרנס קינסי לא נרשם למשחק.

מאז תחילת 2014, הפועל ירושלים גברה על בני הרצליה בשמונה מתוך עשרת המפגשים ביניהן בעונה הרגילה. בהפסד היחיד שלה העונה, מול מכבי אשדוד, פתחה הפועל ירושלים את המשחק רע ופיגרה 30:16 אחרי הרבע הראשון. בשני המשחקים מאז, האדומים התנפלו על היריבות מהרגע הראשון. 

שון דאוסון נבחר בשבוע שעבר לראשונה העונה לחמישיית המחזור, כאשר קבע שיאי עונה בנקודות (25) ומדד (25). הוא קלע את הסל הראשון שלו בדקה האחרונה של הרבע השני, לפני שהתפוצץ עם 23 נקודות אחרי ההפסקה.


קינסי. מחוץ לסגל (ערן לוף)

הפועל ת"א – מכבי חיפה (21:00)
הפועל ת"א החליטה לממש את האופציה לביטול חוזהו של אחמד ניבינס, בטרם נכנס לתוקף. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בהשתתפות הצוות המקצועי והרפואי של הקבוצה, עקב התובנה שמשך הזמן שיידרש על מנת להביאו לכושר משחק יהיה ארוך מהצפוי.

המשחק מפגיש בין שתי המדורגות אחרונות בליגה באחוזים מעבר לקשת ושתי היחידות שמדייקות בפחות מ-30% לשלוש: הפועל ת"א עם 29.0%, חיפה עם 24.8%. איזו הפועל ת"א נראה מול חיפה? את זאת שסופגת 72.7 נקודות למשחק ומנצחת, או את זאת שסופגת 96.7 נקודות למשחק ומפסידה. האדומים ניצחו בכל שלושת המשחקים בהם ספגו מתחת ל-80 נקודות והפסידו בכל המשחקים בהם ספגו 88 נקודות ומעלה.


רחימי. המטרה – לצאת מהתקופה הקשה (ערן לוף)

עירוני נס ציונה – מכבי ת"א (21:05)
מכבי ת"א המושלמת בליגה, שבה ארצה ממוסקבה אחרי הניצחון הגדול על חימקי. היא לא רשמה למשחק את דיאנדרה קיין וארטיום פראחובסקי.


קיין. יזכה למנוחה (עדי אבישי)

במפגש הראשון בין הקבוצות אי פעם הדהימה נס ציונה את מכבי ת"א 71:72 בלב המושבה, משלשת ניצחון של פרסטון נואלס (22 נקודות) בשניות הסיום. מאז, הכתומים הפסידו לצהובים בכל המפגשים ביניהן בכל המסגרות, כולל 75:73 דרמטי ברבע גמר הגביע אשתקד.     

מכבי ת"א מובילה את הליגה במדד (105.0), ריבאונדים (45.8) וספיגה (71.5 נקודות). עם זאת, אחרי שבארבעת מחזורי הפתיחה רק אחת מארבע יריבותיה עברו 70 נקודות (65.8 נקודות חובה בלבד), בשני המחזורים האחרונים היא ספגה 86 ו-80 נקודות בראשל"צ ובאשדוד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי