בעלו את הארנה: מכבי ת"א דרסה את ירושלים 71:88

מכבי תל אביב. כך נראה ניצחון בארנה
מכבי תל אביב. כך נראה ניצחון בארנה | אודי ציטיאט

אחרי מחצית ראשונה מאוזנת הובילו פייר ג'קסון (דאבל דאבל, 18 נקודות ו-10 אסיסטים) וחבריו את הצהובים לתצוגה אדירה בשני צדי המגרש. דייסון ודיי לא היו קיימים אצל האדומים, ספאחיה עשה בית ספר למאור

(גודל טקסט)

רבותי מהפך: זה לא סתם שמכבי תל אביב לא ניצחה את הפועל ירושלים מאז שנפתחה הארנה במלחה לפני שלוש שנים. בתקופה הזאת לקחו האדומים שתי אליפויות והפסידו בגמר נוסף בעוד הצהובים עברו עונה מזעזעת אחרי עונה מזעזעת ועל הדרך ספגו חמישה הפסדים רצופים מלחמה. מכאן שה-71:88 היה גם הצהרת כוונות לגבי הזהות של הקבוצה מספר 1 בארץ. אמרו מעתה ועד הודעה חדשה: מכבי ולא ירושלים.

אחרי מחצית ראשונה מאוד מאוזנת שהסתיימה ביתרון מינימלי למארחת (46:47) הצהובים נתנו גז ברבע השלישי השיגו יתרון דו ספרתי (55:67) והגדילו אותו ברבע הרביעי לממדי תבוסה (66:86) בדרך לתוצאה המביכה בסיום עבור ירושלים. הכתובת כבר היתה על הקיר במחצית הצמודה: הצהובים שלטו בצורה מוחלטת בריבאונד וחלוקת הנקודות התפזרה בין כל השחקנים.

תוסיפו לזה ששני השחקנים המובילים של ירושלים אוסטין דיי וג'רום דייסון פשוט לא היו במשחק, שקיילין לוקאס עוד לא השתלב שטרנס קינסי ורונלד רוברטס כלל לא היו בסגל ותקבלו, שכרגע לפחות, זה לא כוחות. גם בעמדת המאמן אין מה להשוות. ספאחיה לקח פסקי זמן ברגעים הנכונים והקבוצה שלו מהם יצאה לכמה ריצות. מנגד למאור לא היו תשובות לעליונות הצהובים והוא הוכיח סף שבירה נמוך בדיוק כמו של שחקניו. 

אוהדי מכבי תל אביב מפגינים נוכחות בארנה (אודי ציטיאט)
אוהדי מכבי תל אביב מפגינים נוכחות בארנה (אודי ציטיאט)

קלעו למכבי: ג'קסון 18 נקודות (10 אס'), דשון תומאס 12 נק', מייקל רול ואלכס טיוס (8 ריב') 10 נק' כ"א, ג'ונה בולדן 9 נק' (11 ריב'), נוריס קול 8 נק', ג'ייק כהן 7, ג'ון דיברתולומיאו וכרם משעור 5 כ"א, איתי שגב 4 כ"א. לירושלים: ריצ'רד האוול 20 נקודות, ליאור אליהו 12 נק', אוסטין דיי 10 נק', סטרטוס פרפגולו ויותם הלפרין (6 אס') 8 כ"א, יוגב אוחיון 6 נק' וג'רום דייסון 3 נק'. 

רבע ראשון
האוול פתח את המשחק עם שני סלים מהירים שנתנו לאדומים את המומנטום בתחילה. ירושלים גרמה לצהובים להגיע פעמיים לסוף שעון ההתקפה, מה שהוביל לשני איבודי כדורים של מכבי ת"א. החבורה של ספאחיה החלה את המשחק בצורה מפוזרת. דיברתולמיאו ספג כבר שתי עבירות בארבע דקות הראשונות של המשחק. מכבי חזרה למשחק בזכות גג ענק של תומאס על דיי, ומהלך של סל ועבירה שהוליד 3 נק' מצד טיוס. הצהובים הצליחו להפוך את התוצאה לראשונה כשתי דקות לסיום הרבע. מכבי עם 7 נק' מהזדמנות שנייה במהלך הרבע. אליהו, שעלה מהספסל לקראת סיום הרבע, השווה עם "גויאבה", אך קול קבע את תוצאת הרבע עם ג'אמפ שוט אדירה 2 שניות לתום הרבע, 20:22.


ג'קסון. הנקודות במכבי תל אביב מתחלקות בין יותר שחקנים (אודי ציטיאט)

רבע שני
הצהובים המשיכו את מומנטום הנהדר מסוף הרבע הראשון, כשקול ממשיך להנהיג על הפרקט. הגארד סיפק אס' ענק לג'ייק כהן, במהלך שהוליד 3 נק' עבור מכבי וקבעו שוויון 28:28. ירושלים קלעו רק ניסיון אחד מתוך שבעה מחוץ לקשת. אוחיון בשלשה החזיר את היתרון למארחת 31:33. מכבי נתקעה בפעם הרביעית על שעון 24 והלפרין עם שלשה הזניק את ירושלים ל-37:41. דיי, שגם לא נכנס למשחק במחצית הראשונה, הוסיף חטא על פשע עם עבירה בלתי ספורטיבית וצהובים עלו ל-45:46. משעור "החזיר" בעבירה בלתי ספורטיבית משלו והאוול ניצל רק שתיים מארבע מהקו וקבע את תוצאת המחצית, 46:47 לירושלים.


מאור בטירוף על השופטים. ספאחיה עשה לו בית ספר (אודי ציטיאט)

רבע שלישי
ירושלים פתחה רע מאוד את הרבע השלישי עם חמש החטאות רצופות מהשדה אבל בעזרת הגנה אדירה (שתי חטיפות ושני ריבאונד הגנה) הצליחה לשמור את מכבי קרוב ופרפרוגלו צלף שלשה וקבע 49:52. הצהובים הגיבו בריצת 0:10 (ארבע של טיוס מתחת לסל ושלשות של ג'קסון ורול) והעלו את קבוצתם ליתרון 52:59. בלי דיי ודייסון המארחת התקשתה לייצר סל ודשון תומאס העלה את היתרון לדו ספרתי 55:67.


וכך נראה הפסד בארנה (אודי ציטיאט)


רבע רביעי
האדומים ניסו להכניס בכוח את דיי ודייסון למשחק, זה הצליח חלקית השניים קלעו שלשות ועבור דייסון היו אלה נקודות ראשונות, אבל האחרים כמו האוול והלפרין לא נגעו בכדור. במצב של 74:64 למכבי, לקח ספאחיה פסק זמן והצהובים רצו ל-0:7 שסגר עניין והשאיר ארבע דקות לגארבג' טיים, 71:88 בסיום.


"תגיד אודי, נראה לך שבארנה אפשר לשבת מאחורי הספסל של ספאחיה?" (אודי ציטיאט)


"ברור שאפשר, אבל עד שהתרגלנו בלי?!" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי