ספאחיה זעם על השחקנים, בולדן הרשים את פילדלפיה

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב כעס על היכולת ההגנתית למרות ה-90:98 על נהריה: "יש הבדל בין נהריה לוולנסיה". הפורוורד הותיר רושם חיובי על הג'נרל מנג'ר. רול, שנח בשני המשחקים האחרונים, עדיין לא כשיר לצסק"א בשישי

(גודל טקסט)

מכבי תל התאוששה מהפסד הבכורה שלה בליגה כשגברה אמש (שלישי) 90:98 על עירוני נהריה. הצהובים השלימו משחק שני בשלושה ימים וחלק מתכנית המשחק הייתה להפחית עומסים מהשחקנים ולשמור אותם טריים לקראת המשחק הקשה מול צסק"א מוסקבה ביורוליג ביום שישי. הנגזרת של ההחלטה הזאת באה לידי ביטוי כשאף שחקן לא קיבל יותר מעשרים וארבע דקות על המגרש. כולם, חוץ מג'ונה בולדן שהגיע דווקא ל-34 דקות וסיפק בהן את אחד ממשחקיו הטובים העונה.


הפורוורד האוסטרלי נמצא במעקב אישי על ידי ג'נרל מנג'ר פילדלפיה, בראיין קולנג'לו, שהגיע בשבוע שעבר לארץ וצפה בו גם אתמול. בולדן הרשים לטובה עם הופעה נהדרת שכללה 23 נקודות, 10 ריבאונדים והגנה גדולה והצליח להותיר רושם חיובי על המנהל המקצועי של ה-76'. במכבי מרוצים גם מפייר ג'קסון שתרם 21 נקודות, שבעה אסיסטים ולא פחות משבע חטיפות בעשרים ואחת דקות בלבד. הרכז השתלט על העניינים והוביל את קבוצתו במדד הפלוס-מינוס עם פלוס 18 בדקות בהן שהה על הפרקט ובלם את הריצה של נהריה ברבע האחרון.



למרות הניצחון, לצהובים יש עוד הרבה דברים לעבוד עליהם ובראשם ההגנה. נבן ספאחיה זעם על שחקניו שספגו תשעים נקודות ומעלה בכל אחד משלושת משחקיהם האחרונים, כמו גם כמות דו ספרתית של שלשות. "אנחנו צריכים להציג הגנה טובה יותר", אמר המאמן במסיבת העיתונאים בסיום, "עדיין יש חוסר תיאום וחוסר עקביות. יש הבדל בין נהריה לבין ולנסיה, אבל היו טעויות מקבילות שלנו בשני המשחקים וכמאמן התפקיד שלי הוא להיות מודאג מכך ולא לשמוח".




ההגנה מדאיגה. שחקני מכבי תל אביב (מנהלת הליגה) 


גם במכבי יודעים שיהיה קשה לצאת עם ניצחון במוסקבה ללא שיפור הגנתי, במיוחד כשהם יאלצו להתמודד ללא מייקל רול שטרם החלים מהפציעה בכתפו וימשיך לקבל טיפולים בארץ. רול זכה למנוחה בשני משחקי הליגה האחרונים לאחר שנחבל בכתפו בניצחון על ולנסיה, כשהתכנית הראשונית הייתה להכשירו למשחק נגד הרוסים. במכבי עקבו אחר קצת החלמתו ולאחר שלא נראה שיפור משמעותי במצבו, הוחלט שלא לשתפו במשחק הקרוב. לאחר חזרתה של הקבוצה מרוסיה, תיערך לו בדיקה נוספת כדי לאבחן את חזרתו למגרשים. 


בניגוד לספאחיה, ג'ייק כהן היה מרוצה בסיום מהניצחון על אף הרכות בהגנה: "אני שמח שניצחנו והתאוששנו. היינו מאוכזבים מההפסד לחולון, אבל חזרנו מזה וניצחנו וזה הכי חשוב. עדיין יש לנו הרבה מה לשפר, אבל אני גאה בחבר'ה על זה שאחרי הנסיעה הקשה לפה ניצחנו עם יום אחד של מנוחה. מגיע קרדיט לנהריה על משחק ההתקפה שלה. ברור שאנחנו רוצים לשלוט במשחק ולהגביל את היריבה ואנחנו חייבים לשפר את זה בעתיד. בשני המשחקים האחרונים קלעו מולנו בצורה טובה מדי משלוש. אנחנו חייבים למצוא לזה פיתרון, אבל יש לנו זמן להשתפר". הפורוורד לא נרתע מעומס המשחקים שנחת על קבוצתו שתתייצב כעת לשלושה משחקי יורוליג קשים: "זאת העבודה שלנו, זה מה שאנחנו עושים. זה תלוי בצוות המקצועי ובנו לטפל בעצמנו ולהיות מוכנים. אף אחד לא ישתמש בעומס כתירוץ, זה חלק מלהיות במכבי ולכן זה נהדר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי