מקניל צפוי לקבל עונש הרחקה: "הוא היה בשוק שזה קרה לו"

אוסטין דיי מול ג'רל מקניל
אוסטין דיי מול ג'רל מקניל | דני מרון

שחקן הפועל ת"א יעמוד בפני ועדת המשמעת של האיגוד בעקבות ניסיון התקיפה של השופט דן ילון בניצחון על הרצליה. בקבוצה חצויים: "הוא לא היה צריך לעשות את מה שעשה, אבל השופט צריך להיות חכם ולא לשמוע הכל"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

שביעות רצון בהפועל תל אביב לאחר הניצחון אמש (שבת) 60:74 על בני הרצליה בשמינית גמר הגביע. אחרי מחצית ראשונה שקולה, האדומים העלו הילוך בחצי השני ונהנו ממשחק טוב של מאט האוורד שסיים את ההתמודדות כשחקן המצטיין. אחרי שני משחקים פושרים מאז חזרתו למגרשים הפורוורד הצטיין אתמול והוביל את הקבוצה בנקודות (14), ריבאונדים (13) ומדד (23) והראה מדוע זכה לאמון כה רב מדני פרנקו שהשאיר אותו בקבוצה חרף מכת הפציעות.

"האוורד היה מצויין באימונים השבוע", ציינו בקבוצה, "ראינו שהוא חוזר לאט לאט לכושר ושיש לו טיפה יותר אוויר. הוא נתן שלשום אימון מדהים. הוא מתאמן חזק ומחזיר את עצמו לאט לאט לעניינים. החבר'ה בקבוצה מאוד מפרגנים ועוזרים לו וזה משהו שיפה לראות".

למרות הניצחון, בקבוצה מתעסקים כעת בתקרית שנרשמה בתחילת המשחק כשג'רל מקניל זעם על החלטה של השופט דן ילון, ולאחר שהורחק רץ לעברו עד שנבלם על ידי חבריו לקבוצה. השחקן יעמוד בפני וועדת משמעת ביום חמישי בפני בית הדין של איגוד הכדורסל וצפוי לקבל עונש הרחקה לפחות ממשחק אחד. בהפועל לא מצדיקים את התנהגותו של מקניל, אולם ציפו ליחס שונה מהשופט: "עוד פעם מרחיקים לנו שחקן. נראה מה נעשה בשבת הבאה בלעדיו, זה חיסרון אבל נהיה בסדר", אמרו בקבוצה, "הוא לא היה צריך לעשות את מה שעשה, אבל השופט צריך להיות לפעמים חכם ולא לשמוע כל דבר. הוא התחרט מיד כשירד לחדר ההלבשה, הוא היה בשוק ואמר שזה בחיים לא קרה לו".

דני פרנקו היה יותר תקיף בניתוח העימות: "ההרחקה הזו היא בזיון, לא ראיתי הרבה זמן דבר כזה. שופט צריך לדעת גם מה לא לשמוע", אמר המאמן בסיום המשחק. על המשחק עצמו הוסיף פרנקו: "אני מאוד שמח על איך שנראינו. משחק גביע הוא תמיד מוקש ומלווה בהרבה לחץ. זה משחק אחד שאין ממנו דרך חזרה ואני שמח שהתנהגנו על המגרש באותה תחושת דחיפות שאנחנו צריכים במשחק גביע. הייתה יכולת והקרבה אדירה של כולם ושיחקנו כמו שאני רוצה לראות את הפועל משחקת".

דני פרנקו.
דני פרנקו. "ההחלטה של השופט ביזיון"

בדו"ח השיפוט נכתב: "שחקן הפועל ת"א איבד את עשתונותיו והחל לקלל את השופט בצעקות רמות ובתנועות ידיים מאיימות. לאחר מכן הוא התפרץ למגרש בכוונה ברורה לפגוע פיזית בשופט, שנאלץ לסגת לאחור על מנת שלא יפגע". בדו"ח גם צוינו הקללות הקשות של אחד מאוהדי הקבוצה שאף טפח על גבו של השופט. 

היום תתקיים הגרלת רבע הגמר של האדומים והמאמן מקווה להמשיך בגרף השיפור גם במשחק הבא: "אנחנו רוצים להמשיך מפה הלאה. מי שיבוא, יבוא. אנחנו עם הפנים קדימה ורוצים להמשיך להראות את הרוח ואת האנרגיות שנתנו על המגרש מול הרצליה".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי