טיפת הרגעה: מכבי תל אביב הביסה 63:82 את הפועל אילת

יובל זוסמן
יובל זוסמן | עדי אבישי

אחרי ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים באירופה, הצהובים לא באמת התקשו מול הקבוצה מהדרום. ראשל"צ הביסה את מכבי חיפה, ניצחון חוץ חשוב להרצליה בנס ציונה. אשדוד הביסה את גלבוע/גליל

(גודל טקסט)

המחזור ה-12 בליגת ווינר סל ננעל הערב (שני) עם ארבעה משחקים. במוקד מכבי תל אביב ניצחה בקלות את הפועל אילת. קודם לכן, מכבי ראשל"צ הביסה 73:87 את מכבי חיפה, ניצחון חוץ חשוב לבני הרצליה, 82:86 בנס ציונה ומכבי אשדוד הרשימה עם 64:81 על הפועל גלבוע/גליל החזקה.


מכבי ת"א – הפועל אילת 63:82
אחרי ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים באירופה וההפסד הכואב בדרבי בשבוע שעבר, הפועל אילת הבינונית הגיעה בדיוק בזמן עבור מכבי ת"א שלא התקשתה בשום שלב של המשחק לשייט לעבר ניצחון בטוח.


נבן ספאחיה. יש עליו לחץ (עדי אבישי)
נבן ספאחיה. יש עליו לחץ (עדי אבישי)


הרבע הראשון עוד היה צמוד, אבל בקושי חלפו להם מספר דקות והיתרון כבר צמח לדו ספרתי. מכאן והלאה הקבוצה של נבן ספאחיה שמרה על היתרון המבטיח ושיתפה גם שחקנים שפחות הצטיינו בתקופה האחרונה כמו ארטיום פרחוסקי.


בזכות הניצחון שמרה מכבי ת"א על הפסגה בליגת ווינר סל ועכשיו כל הפוקוס יעבור למשחק החשוב מול באמברג ביום חמישי. הקבוצה של שרון דרוקר מנגד נעצרה אחרי שלושה ניצחונות רצופים ובמחזור הבא מחכה לה עוד משחק קשה מול הפועל חולון. 



טיוס מול טרידוול (עדי אבישי)
טיוס מול טרידוול (עדי אבישי)


קלעו למכבי ת"א: ג'ון דיברתולומיאו 13, ג'ונה בולדן (10 ריבאונדים) וכארם משעור 12 כל אחד, ארטיום פרחוסקי 9, פייר ג'קסון 8, ג'ייק כהן 7, מייקל רול, דיאנדרה קיין ויובל זוסמן 5 כל אחד, אלכס טיוס 4, איתי שגב 2.

 

קלעו להפועל אילת: ג'ורדן לויד 24, דימיטריוס טרידוול 13, עמית שמחון 9, אייזק רוזפלט 5, דרווין קיצ'ן וניב ברקוביץ' 4 כל אחד, אפיק ניסים 3, עמית ביר כץ 1.


שגב מול לויד (עדי אבישי)
שגב מול לויד (עדי אבישי)


רבע ראשון

מכבי ת"א פתחה עם פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין, יובל זוסמן, ג'ונה בולדן ואלכס טיוס. אילת עלתה בחמישייה עם דרווין קיצ'ן, ג'ורדן לויד, עמית שמחון, דימיטריוס טרידוול ואייזק רוזפלט.


הצהובים פתחו את המשחק בצורה נמרצת. זוסמן נלחם בנחישות על ריבאונד התקפה וסייע למארחת לקבוע 7:11. בולדן הראה את הרפרטואר המרשים שלו והמקומיים ברחו ל-10:20. דרוקר לקח פסק זמן והצליח לעצור את המומנטום הצהוב. לויד קלע שלשה וצימק ל-22:18 בסיום הרבע.


ג'קסון מול קיצ'ן (עדי אבישי)
ג'קסון מול קיצ'ן (עדי אבישי)


רבע שני
הרבע השני נפתח עם ריצה של המארחת ומייקל רול תפר שלשה וקבע 22:33. המשחק הבטוח של המארחת נמשך עם סלים של בולדן ודיברתולומיאו והמחצית הסתיימה ב-26:42 מבטיח לחבורה של ספאחיה המרוצה.


שרון דרוקר (עדי אבישי)
שרון דרוקר (עדי אבישי)


רבע שלישי
הרכב הגארדים של דרוקר הכניס התלהבות ורוח חדשה למפרשים של הכחולים ועמית שמחון צימק ל-47:39 ארבע דקות וחצי לסיום הרבע. זוסמן ענה בצד השני עם שלשה והגדיל חזרה ל-44:57. המקומיים רצו 0:8 ועלו ל-44:62 מבטיח לקראת עשר הדקות האחרונות.


ג'ון דיברתולומיאו. יריבה בהזמנה (עדי אבישי)
ג'ון דיברתולומיאו. יריבה בהזמנה (עדי אבישי)


רבע רביעי
גם כארם משעור הצטרף לחגיגה עם סל ועבירה והיתרון הצהוב תפח ל-48:67 שלוש דקות בתוך הרבע. הדקות האחרונות היו גאברג' טיים אחד ארוך ופראחוסקי ומשעור ניצלו את הזמן כדי לשפר את הסטטיסטיקה האישית.


בן שימול מול באקנר (עודד קרני, מנהלת הליגה)בן שימול מול באקנר (עודד קרני, מנהלת הליגה) 


מכבי ראשל"צ – מכבי חיפה 73:87

מכבי חיפה, סגנית האלופה להזכירכם, מסובכת חזק בתחתית. אחרי סיבוב ראשון במאזן שלילי, קיוו החניכים של עופר רחימי לפתוח ברגל ימין את הסיבוב השני, אבל ספגו תבוסה נוספת המקום האחרון נראה קרוב מתמיד.


שלושת הרבעים הראשונים דווקא היו צמודים עם יתרון קל למארחת, אבל ההתפרקות של הירוקים הגיעה בעשר הדקות האחרונות (). דרו קרופורד, שחזר מפציעה, הצטיין אצל המנצחת ביחד עם מארק טולפסן.


החבורה של שמוליק ברנר הוכיחה חוסן מנטלי כשהותירה מאחוריה שני הפסדים מתסכלים מאוד בשבוע שעבר (100:98 בגביע המדינה בחולון והפסד ביתי 88:83 להפועל גלבוע גליל). בשבוע הבא היא תארח את האלופה הפועל ירושלים.


אריק שיבק. ניצחון חשוב (עדי אבישי)
אריק שיבק. ניצחון חשוב (עדי אבישי)


עירוני נס ציונה – בני הרצליה 86:82

הקרב החשוב בין שתי נועלות הטבלה הסתיים בניצחון של בני הרצליה שנחלצה מהמקום האחרון והורידה לשם את הקבוצה המדרדרת של נדב זילברשטיין, שספגה הפסד שישי בשבעת המשחקים האחרונים.


האורחים מהשרון היו בשליטה במרבית שלבי המשחק ומהרגע הראשון הגדילו לאט לאט את היתרון שלהם לעיני הקהל המאוכזב ב'לב המושבה' שראה את קבוצתו מפגינה עוד משחק התקפי חלש ומפוזר (16 איבודים ו-16 אסיסטים).


החבורה של אריק שיבק תקווה לצאת לדרך חדשה אחרי סיבוב ראשון נורא (תשעה הפסדים ושני ניצחונות בלבד) שגם הוביל לפיטוריו של מיקי גורקה. במחזור הבא: משחק בית מול מכבי תל אביב. 


גיל אמיתי מול דיאנג'לו הריסון (אודי ציטיאט, מנהלת הליגה)
גיל אמיתי מול דיאנג'לו הריסון (אודי ציטיאט, מנהלת הליגה)


מכבי אשדוד – הפועל גלבוע/גליל 64:81

גם ללא דייוד לורי הפצוע, הקבוצה של בראד גרינברג המשיכה את המומנטום החיובי עם ניצחון שלישי ברציפות בכל המסגרות והמשיכה את ההתקרבות שלה למקום השמיני.


נמרוד לוי המשיך את הכושר המצוין שלו מהשבועות האחרונים (20) וגם סק הנרי (15) וקמרון לונג (16) סיפקו עוד משחק מצוין עבור הדרומיים שהובילו בדו ספרתי כבר מאמצע הרבע השני ועלו למקום השביעי.


הקבוצה של אריאל בית הלחמי פתחה טוב את המשחק, אבל עשר הדקות החלשות ברבע השני עלו לה ביוקר ובהפסד אחרי ארבעה ניצחונות רצופים. 18 של ג'ייקובן בראון לא הספיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי