הפועל ת"א טענה: "פנאן פרובוקטור". ההחלטה בשבוע הבא

רגב פנאן
רגב פנאן | עדי אבישי

האדומים התייצבו בבית הדין בעקבות התנהגות אוהדיהם בדרבי בגביע. מאמן הכושר של מכבי ת"א טען: "הרגשתי שדמי מותר, אחד לא הגן עליי". עורך דינם של האדומים הוסיף: "אם מותר לשיר 'פניני מת', למה אסור על מוני?"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אחר הצהריים סוערים היו היום בבית הדין של איגוד הכדורסל, שם נערך דיונה של הפועל תל אביב בעקבות משחק רבע גמר הגביע מול היריבה העירונית.

האדומים כידוע הועמדו לדין בעקבות התנהגות אוהדיהם, שמעל לכל השליכו חפצים לעברו של מאמן הכושר של מכבי תל אביב ובנו של מוני פנאן ז"ל, רגב, ולאורך המשחק הקניטו אותו במילים קשות ובשירים על מות אביו. גם על קריאות "תתאבד" לעברו של יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עמדו האדומים לדין.

במהלך הדיון טען עורך הדין של הפועל תל אביב, חיים יצחקי, שכחלק מהראיות השתמש גם בספרו של אוהד גרינוולד "המועדון" על התנהלות היריבה העירונית, כי רגב פנאן הסתובב לקהל האדום וסינן לעברם "חכו, חכו" והוסיף: "אמרת להם שרמוטות. באת ולא בפעם הראשונה כדי לעשות פרובוקציה. אני מבין שקשה לך עם הקריאות, אז למה אתה מסתובב מצד לצד ומתריס?. דו"ח המשקיף קבע שהיה ויכוח קולני בין רגב פנאן לאוהדים".

עו"ד יצחקי המשיך במתקפה הישירה נגד פנאן: "אלו פרובוקציות שנמשכות שנים. כבר ב-2007, לפני הטרגדיה, צוטטת כמי שאומר להפועל ירושלים 'אתם נאצים'", ולאחר מכן הציג סרטון בו פנאן ניגש לעבר הקהל בצורה מאיימת והוסיף: "היו צריכים להגיש כתב אישום כפי שעשו נגד סופו".


אוהדי הפועל תל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה

רגב פנאן נכח גם הוא בדיון וטען: "מהרגע שעליתי לפררקט כדי לסדר את הציוד התחלתי לשמוע קללות כמו 'איפה מוני?', 'אבא שלך מת', 'אבא שלך תלוי'. אלו קריאות שאני שומע שנים מכל הכיוונים וכל היציעים. גם למחצית עליתי ראשון ומישהו צעק 'אני משתין על הקבר של אבא שלך'. בזמן שאני מסתכל עליו, זרקו עליי כוסות, מצתים וירקו עליי. אף אחד לא הגן עליי, רק המאבטח שהגיע והיה היחיד שאיתו התווכחתי. הרגשתי שדמי מותר גם ביד אליהו כעבור יומיים, והייתי בטוח שזה ישתנה כי אנחנו אירחנו את הדרבי. אף אחד מהפועל תל אביב לא ניגש להפריד או לעזור. אני אעמוד מתחת לסל כי זו עבודתי".

עו"ד יצחקי הוסיף לקראת סופו של הדיון: "אם הקריאה פניני מת מותרת, אז גם מותר להגיד שמוני פנאן מת, כי הוא מת, זו עובדה. הוא כתב במכתב ההתאבדות שלו שזה היה בגלל מכבי – אבל כשאוהדי מכבי תל אביב שרים שאורי שלף מת אין כתב אישום. איך קריאה אחת חוקית ואחרת לא?".

כידוע, עו"ד טל אור, היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, דורש לסגור את יציע "השרופים" של הפועל תל אביב עד לסיום העונה לצד קנס כספי כבד, כאשר המועדון מצדו כבר אתמול הבהיר כי במקרה נוסף של השלכת חפצים יירדו השחקנים מהפרקט.

מאיגוד הכדורסל נמסר בתום שלוש שעות של דיון: "ההחלטה בעניין הפועל תל אביב תתקבל במהלך השבוע הבא. בדיון עלו מספר סוגיות משפטיות לא פשוטות בשני התיקים, זה של הדרבי וזה של המשחק בהרצליה. בית הדין החליט להפגש בשבוע הבא כדי לקבל החלטה מנומקת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי