הקאמבק של יוגב אוחיון והמחדלים של מודי מאור

מודי מאור
מודי מאור | דני מרון

הפועל ירושלים ספגה הפסד בארנה, ובקהל כבר מביעים חוסר שביעות רצון מהמאמן דווקא אחרי החזרה לחיים של הרכז. ספאחיה שוב עורר את השדים ביד אליהו, ומה עושים עם קול? סיכום שבת של הפתעות בליגת העל

(גודל טקסט)

1. חתיכת ערב היה אמש (שבת) בליגת העל בכדורסל, ואם מישהו הימר על הפסדי בית גם של מכבי תל אביב וגם של הפועל ירושלים, הוא יכול להסתובב הבוקר ברחובות עם חיוך שבע רצון במיוחד. אוהד ירושלמי טען בפניי שהניצחון 85:89 של הפועל תל אביב בארנה הוא למעשה הפסד של מאמן. שמודי מאור צריך היה להרוג את המשחק ביתרון 19, אך עם החלטות שגויות אפשר לדני פרנקו ובחוריו לחזור. כמובן שלא הייתה ביכולתו של המאמן לקלוע איזו קליעת עונשין לרפואה בדקות הסיום, או לשמור כמו שצריך על מקניל, אך כך הרגישו האוהדים.

אין ספק שלכל מאמן יש חלק באיבוד יתרון כזה, אבל אולי פשוט הפועל ירושלים, ששמה לעצמה כמודל מקצועי את מכבי תל אביב, מתחילה אף היא לפתח את הקללה בה מאמינים כל כך הצהובים ועל פיה אקסים לא רק שתמיד באים להוכיח, הם גם מצליחים. ולאו דווקא עם התפוצצות מספרית. דני פרנקו, טיוויין מקי, טוני גפני ורפי מנקו, כולם בוגרי עונת האליפות 2014/15, נעצו אחד אחרי השני את המסמרים והביאו להפועל תל אביב ניצחון ראשון אי פעם בארנה.

פרנקו ניהל את הקאמבק ברבע הרביעי, מנקו קבר שלשה אדירה בדקות הסיום שהביאה את המשחק למצב של פוזשן, גפני עם יכולת ריבאונד התקפה של פנתר לא נתן למשחק לברוח, ואילו מקי שייט בסיום לניצחון עם קליעות עונשין קריטיות. ביום בו הפועל ירושלים משחררת עוד זר, ונותרת עם חמישה עד תום העונה, היו לא מעט מיושבי הארנה שחלמו בערגה שלוש שנים אחורה.


חגג בארנה. מנקו (דני מרון) 

2. סיפור צידי מאתמול אך מעניין במיוחד, נגע ביוגב אוחיון. הרכז מהווה מתחילת העונה סלע מחלוקת בתוך אוהדי האלופה, כשארגון האוהדים הירושלמי (הבריגדה), שלא זוכה לקונצנזוס מוחלט מהקהל, לא מעודד אותו עקב העובדה שבקיץ, אחרי שכבר חתם בבירה, השתתף באירוע מטעם ארגון האוהדים של מכבי תל אביב. אמש החליטו מספר אוהדים לעשות מעשה, ותלו שלט ביוזמתם עם הכיתוב "יוגב אוהבים אותך". אוחיון התרגש, הגיע להודות באופן אישי והתוצאה: 14 נקודות, חמישה כדורים חוזרים ושישה אסיסטים בלמעלה מ-35 דקות לשחקן שהממוצע שלו העונה הוא 4.9 נקודות ב-23 דקות.

3. והיה גם משחק ביד-אליהו. מכבי תל אביב מתחילה להיראות סימנים של עייפות בזמן פחות טוב בעונה. אומנם בליגה המשמעות של ניצחונות נקודתיים היא פחות גדולה לאור שיטת ההכרעה, אך במכבי כמו במכבי כל הפסד הוא מבוא לקרנבל, ולא חיובי. מתחילת העונה ניתן לא מעט שקט לנבן ספאחיה, אך מדובר במשהו שיכול להיעלם כלא היה אם הצהובים יפסידו את גביע המדינה בעוד כשלושה שבועות.


פתח דלת לבעיות בצהוב. ספאחיה (אודי צטיאט) 

ומי שדווקא מפר הרבה פעמים את השקט הוא ספאחיה בעצמו. הקרואטי מרבה להשתמש בתקשורת על מנת להעביר ביקורת על שחקניו, וכשהדבר הופך להיות אישי כמו אתמול, זה קצת מדאיג. אין ספק שמאמן יכול לתפוס שחקן כמו נוריס קול לשיחה צפופה ולהסביר לו בדיוק מה מפריע לו. אבל לספאחיה זה כבר משחק שני בתוך שבוע (אחרי אולימפיאקוס) שהוא נעזר במצלמות. בקצב הזה, ואם מעמד הקבוצה ביורוליג או בארץ לא ישתפר, המאמן עלול לאבד את שחקניו בדרך למצב בלתי הפיך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי