בתום דרמה אדירה: מכבי ת"א בגמר הגביע אחרי 73:76 על אשדוד

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | עדי אבישי

החבורה של גרינברג הובילה לאורך רוב המשחק וספאחיה הורחק בפתיחת הרבע המכריע, אך ריצה בדקות האחרונות סידרה למחזיקת הגביע הזדמנות לשמור על התואר בפעם התשיעית ברציפות

קבוצות: מכבי אשדוד
(גודל טקסט)

זה אומנם לא היה מרשים בכלל, אבל למרות דקות ארוכות של פיגור ודפיקות לב מכבי תל אביב היא העולה הראשונה לגמר הגביע. הצהובים ניצחו 73:76 את מכבי אשדוד בסיומן של 40 דקות מורטות עצבים.

 

שלא כהרגלה, הקבוצה של בראד גרינברג פתחה טוב את המשחק והובילה במרבית שלבי המשחק. נבן ספאחיה המתוסכל ניסה את כל ההרכבים, אך כל השחקנים המובילים שלו נתקעו בערב איום. 




המאמן הקרואטי העצבני איבד את העשתונות ברבע האחרון והורחק בצדק תוך שהוא מסנן קללות לעבר השופטים. עם גיא גודס על הקווים השחקנים בצהוב כאילו נרגעו, בעוד שדווקא האשדודים יצאו מריכוז. נוריס קול לקח פיקוד, ג'ון דיברתולומיאו קלע וגם חטף, ההגנה התהדקה ואת החותמת הסופית נתנו קול וג'קסון עם שלשות מליגה אחרת. סק הנרי עוד ניסה שלשה משוגעת עם הבאזר, אבל החטיא ונתן את האות לחגיגות של התל-אביבים. 




גודס. ניהל את המשחק ברגעים המכריעים (עדי אבישי)


מכבי ת"א תפגוש ביום חמישי את המנצחת בחצי הגמר השני בין הפועל ירושלים להפועל חולון ותנסה להשיג גביע תשיעי ברציפות. אשדוד? היא תתרכז במאבקי הליגה ותקווה להיות בהיכל מנורה מבטחים גם ביוני.

 

קלעו למכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומאו 18, ג'ייק כהן 13, ארטיום פרחוסקי ואלכס טיוס 9 כל אחד, מייקל רול, נוריס קול, ופייר ג'קסון 7 כל אחד, ג'ונה בולדן 3, יובל זוסמן 2, כארם משעור 1.

קלעו למכבי אשדוד/באר טובה: אלכס צ'וברביץ' 18, סק הנרי וקמרון לונג 16 כל אחד, ג'ראלד לי 9, נמרוד לוי 6, טראוויס ווריק 4, אדם אריאל ואדם הוניג 2.


מהלך המשחק
רבע ראשון: אשדוד פתחה עם אלכס צ'וברביץ', קמרון לונג, סק הנרי, ג'ראלד לי וטראוויס ווריק, ספאחיה עם פייר ג'קסון, ג'ון דיברתולומאו, מייקל רול, ג'ייק כהן וארטיום פרחוסקי. החבורה של ספאחיה פתחה טוב יותר בראשות דיברתולומיאו וג'ייק כהן ועלתה ל-2:9, אך צ'וברביץ' והמארחת פתחו בריצת 0:11 שהעלתה אותם ל-9:13. ספאחיה הזעיק פסק זמן ואחריו 5 נקודות של דיברתולומיאו החזירו את היתרון למחזיקת הגביע, אך אשדוד המשיכה בשלה וסיימה את הרבע ביתרון 16:19.



ספאחיה. לא אהב את מה שראה מהקבוצה שלו (עדי אבישי)


רבע שני: המומנטום מהרבע הראשון נמשך ושלשה ראשונה במשחק של הנרי העלתה את אשדוד ל-23:29, אך שלשות של דיברתולומיאו ורול בצד השני השאירו את המשחק צמוד. במצב של 30:31 לכחולים הקבוצות נקלעו לבצורת של שתי דקות שהסתיימה בארבע נקודות מהירות של הנרי, אך פרחוסקי עם סל ועבירה הצליח לצמק והוריד את מכבי ת"א למחצית בפיגור 35:33.



ברתולומיאו מול הנרי. השאיר את הצהובים בתמונה (עדי אבישי)


רבע שלישי
: המחצית השנייה נפתחה עם שלשה של בולדן שהעלתה את הצהובים ל-35:36 בדרך להאלי הופ של טיוס שקבע 39:42, שגרם לגרינברג להזעיק פסק זמן. אשדוד החזירה לעצמה את היתרון וברחה ל-44:47. בין לבין טיוס נפגע בחדר ההלבשה וקול צימק בסוף הרבע לנקודה. 52:53 לאשדוד.



צ'וברוביץ'. סחף את אשדוד (עדי אבישי)


רבע רביעי: אשדוד פתחה את הרבע עם 1:6, ואם זה לא הספיק למכבי תל אביב, ספאחיה קיבל עבירה טכנית והורחק לאחר שזעם על השופטים שלא שרקו לעבירה על קול. החבורה של גרינברג כבר ברחה ל-53:61, ופסק זמן עצבני של גודס העיר את שחקניו שריצת 0:12 שלהם הובילה אותם ל-65:69 בדרך ל-68:72 בזכות שלשה של קול, אך שלשה של לונג צימקה ל-72:71. ג'קסון הוסיף סל משלו מחוץ לקשת ודיברתולומיאו סגר את הסיפור עם 73:76.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי