דרייב אאוט: מכבי תל אביב הפסידה גם בדרבי, 85:80 להפועל

תומר גינת
תומר גינת | דני מרון

ניצחון ראשון לאדומים על היריבה העירונית בדרייב אין. ספאחיה וחבורתו כבר עם הפסד שישי בשבעה משחקים, ולא נראה שההתדרדרות תיעצר בקרוב. מאט הווארד (20) ותומר גינת (19) הובילו את האדומים לדאבל על הצהובים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

המחזור ה-22 בליגת העל בכדורסל נמשך היום (שני) ואיתו כמעט נסגרה גם תמונת הסיבוב השני עם שני משחקים. עוד קודם לכן ניצחה הפועל ירושלים את הפעול חיפה ברוממה 82:94, והמשחק בין הפועל אילת לעירוני נס ציונה נדחה ליום שלישי.

הדרבי לא איכזב. כל מה שציפו לו קרה. מתח, מאבקים, יכולת שלפעמים שיקפה את העונה המאכזבת שעוברת על שתי הקבוצות ולפעמים הוכיחה ששתיהן עוד זוכרות את הימים הטובים, ולצערנו גם קללות כלפי רגב פנאן מצד הקהל האדום. אבל השורה התחתונה היא זו: מכבי תל אביב פשוט לא מצליחה לנצח. הפועל יצאה מהדרבי עם 80:85 גדול ויכולה לחייך אחרי התקופה הקשה שעוברת עליה. ומכבי? אחרי ההדחה מהיורוליג היא חשבה שלא יכול להיות יותר גרוע, אבל התבררה כטועה עם הפסד שני העונה בליגה ליריבה העירונית.

זהו הניצחון הראשון של הפועל תל אביב על היריבה השנואה מאז עברה לשחק בדרייב אין. בכלל, ניצחון הבית האדום האחרון בדרבי היה בנובמבר 2013, 66:78. זה, והעובדה שזה הניצחון השני שלהם העונה בליגה על הצהובים, הופך את הערב הזה להרבה יותר מתוק עבור אוהדי הפועל. ולא כל כך בטוח שזה מגיע להם, לאור היחס המבזה והמחפיר שלהם כלפי רגב פנאן. התנהגויות כאלה חייבות להיפסק.

על פי המחצית הראשונה זה גם היה נראה סיפור די פשוט לאדומים, שעלו ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם עם ערב ענק של תומר גינת, מאט הווארד וטוני גפני, אבל מכבי פשוט לא נתנה לה לברוח. הצהובים נשארו תמיד לא רחוק מאחור, גם כאשר על הספסל ספאחיה הורחק לאחר שהתפרץ על השופט. ברבע הרביעי עוד היתה תקווה מחודשת, כשסוף סוף הושג שוויון ומכבי אפילו עלתה ליתרון, אבל כמו לאורך כל העונה מכבי שוב זרקה את המומנטום מהחלון ואחיבודי כדור מיותרים לחלוטין אפשרו להפועל לסיים את הסיפור.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. כבר רגילים להבעה הזו (דני מרון)
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. כבר רגילים להבעה הזו (דני מרון)

טוני גפני (דני מרון)
טוני גפני. האדומים יצאו מהבוץ? (דני מרון)

קלעים
להפועל תל אביב
: מאט הווארד 20, תומר גינת 19, טוני גפני 10, אדריאן בנקס, רביב לימונד וג'רל מק'ניל (שהוסיף 9 אסיסטים) 9 כ"א, טייווין מקי 6, רפי מנקו 3.
למכבי תל אביב: דשון תומאס 17, מייקל רול 15 (ו-9 אסיסטים), נוריס קול וג'ון דיברתולומיאו 12 כ"א, אלכס טיוס 9, דיאנדרה קיין וג'ייק כהן 7 כ"א, ג'ונה בולדן 1 (ו-10 ריבנואדים).

עוד ערב לא פשוט עבר עליו. רגב פנאן (דני מרון)

מהלך המשחק
רבע ראשון: לעיני 3536 צופים בדרייב אין, המשחק יצא לדרך. ההתקפה הראשונה היתה של הפועל, אבל הכדור לא נכנס לטבעת ומכבי יצא להתקפה נגדית. דיברתולומיאו עשה נקודות ראשונות במשחק עם שלשה מדויקת. 0:3 למכבי. לאדומים לקח זמן להתעורר וכשהם כבר קלעו שני סלים ועלו ליתרון, הם נתנו לקיין לחדור ולעשות נקודות משלו.

ההובלה מתנדנדת בדקות הראשונות של המשחק, כשבצד אחד רפי מנקו קלע שלשה נהדרת ובצד השני דיברתולומיאו וכהן הגיבו עם סלים צהובים. 10:11 למכבי, שלא מתרגשת מהקהל החם. אחרי עוד שלשה, הפעם של גפני, תומאס פספס זריקה ואיפשר להפועל לעלות ליתרון הגדול ביותר שלה, 11:17, עם שני סלים קלים של תומר גינת. האדומים המשיכו להוביל מתפרצת אחרי מתפרצת והגדילו את ההפרש כבר ל-10 נקודות, אבל נוריס קול צמצם עם שלשה. 21:14 להפועל. עוד סל של גינת, שיחד עם טוני גפני מוביל את קלעי הפועל ברבע הראשון, הוריד את הפועל להפסקה ביתרון 14:23 משכנע.

תמיר גינת. רבע ראשון מצוין (דני מרון)
תמיר גינת. אחד הערבים הטובים ביותר שלו (דני מרון)

רבע שני: מכבי היתה הראשונה לקלוע גם ברבע השני, עם שני סלים מהירים של רול לעומת סל אחד של בנקס. 18:25. עוד שתי התקפות יעילות בהובלת נוריס קול וההפרש הוא רק 3. בנקס קלע סל כדי להרגיע קצת את הקהל המשולהב ולקרב את היתרון למה שהיה בתחילת הרבע. 25:29 לאדומים. ספאחיה צעק על השופט בגלל החלטות שלדעתו היו מוטות בזמן שהפועל הרחיבה את הפער. 29:36.

נוריס קול. ערב מצוין שלו לא הספיק (דני מרון)
נוריס קול. ערב מצוין שלו לא הספיק (דני מרון)

שלשה של דיברתולומיאו צימקה את הפער לנקודה, הכי מעט שהיה מאז הפועל לקחה את היתרון. הווארד קלע סל להפועל ודיברתולומיאו הגיב עם עוד סל מצוין, שהעלה את מאזנו ל-10 נקודות. 37:40. מיד לאחר מכן האמריקאי ספג מכה וירד לחדר ההלבשה לדאגת הצהובים. צוך שתי דקות גם שאר השחקנים ירדו, כשהרבע השני הסתיים עם 39:44 בסיכום המחצית הראשונה.


אוהדי הפועל תל אביב. ההתנהגות שלהם חייבת להיפסק. (דני מרון)

לפני תחילת המחצית השנייה, כאשר רגב פנאן עבר לחמם את שחקניו בצד שקרוב לאוהדים האדומים, כמה מהם חזרו לצעוק ולקלל אותו. התנהגות מבישה שחייבת להיעלם מאולמות הכדורסל בהקדם.

רבע שלישי: על רקע הסערה שמעוררים אוהדי הפועל ומהצד השני נבן ספאחיה שהתעמת עם השופט, שחקני שתי הקבוצות הוכיחו שזה קודם כל כדורסל. נקודות מהירות בשני הצדדים קבעו 45:48 להפועל. קיין החטיא הזדמנות להשוות בשלשה, לימונד העניש עם מתפרצת. למרות שהם מובילים ואף הצליחו להגדיל את היתרון ל-6 נקודות, דני פרנקו צעק על שחקניו. דיברתולומיאו, שחזר לשחק, הוסיף עוד שתי נקודות לערב המצוין שלו וקבע 53:54 בלבד. סלים של תומר גינת וטוני גפני, בדאנק נהדר, נתנו לאדומים לנשום. נוריס קול החטיא את הזריקה האחרונה של הרבע כדי להוריד אותנו להפסקה כשהתוצאה היא 58:61.


ספאחיה צועק על השופט (דני מרון)
ספאחיה צועק על השופט (דני מרון)

תומר גינת ורביב לימונד. יכולים לחזור לחייך (דני מרון)
תומר גינת ורביב לימונד. יכולים לחזור לחייך (דני מרון)


רבע רביעי: גם הרבע הזה נפתח עם סלים בשני הצדדים שהוכיחו שאף קבוצה לא ויתרה. מק'ניל קלע להפועל, דשון תומאס נתן סל למכבי והוא כבר עם 14 נקודות. 61:63. אלכס טיוס היה זה שהשווה סוף סוף. 63:63. מייקל רול ניצל איבוד כדור של הפועל כדי לזרוק ממרחק די גדול ולהשחיל שלשה פנימה. מכבי עולה ליתרון אחרי הרבה הרבה זמן.

המשחק חזר להזכיר את תחילתו, שם ההובלה השתנתה עם כל התקפה. פינג פונג בין שחקני שתי הקבוצות. לימונד היה ראשון לשבור אותו ולהעלות את הפועל ל-71:74. בנקס הוסיף שלשה ושוב מכבי היא זו שצריכה לרדוף. שתי זריקות עונשין מדויקות של טיוס קיוו להחזיר את מכבי, אבל גינת המשיך את הערב הנפלא שלו והרחיק את הצהובים משוויון. 75:79. מייקל רול קלע שתי זריקות עונשין ועוד סל שדה כדי לצמק. מקניל סחט סל ועבירה וקבע 80:83. 25 שניות לסיום, הפועל עלתה ל-4 הפרש. משם מכבי כבר לא מצליחה לחזור. איבוד כדור אחרי איבוד כדור והפועל מסיימת עוד דרבי, שני העונה, עם ניצחון. 80:85.

טוני גפני. גם הוא נתן משחק מצוין (דני מרון)
טוני גפני. גם הוא נתן משחק מצוין (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי