שמואל פרנקל: הגבלת הזרים היא לא הסיבה לכישלון מכבי ת"א

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | צילום: עדי אבישי

יו"ר המנהלת דיבר בישיבת הדירקטוריון והפציר בפדרמן לשקול שוב את ההחלטה: "גם בליגות האחרות באירופה יש הגבלה". בנוסף נשקלו תאריכי גביע ווינר. מחר: נס ציונה - הפועל תל אביב, ראשל"צ - אילת, הרצליה - אשדוד

(גודל טקסט)

מנהלת הליגה קיימה היום ישיבת דירקטוריון ובה נידונו מספר נושאים. בין השאר ביקש יו"ר המנהלת שמואל פרנקל מאחד מבעלי מכבי תל אביב דייוויד פדרמן שנכח בישיבה לשקול שנית את ההחלטה לפצל את הקבוצה לשתי קבוצות נפרדות: "אני חושב שזה צעד שיפגע קודם כל במכבי ת"א, אבל עלול לפגוע גם בליגה ולכן אני מקווה שיעשו חשיבה נוספת בנושא, כפי שבחנו במנהלת גם בליגות האחרות באירופה ישנן הגבלות על כמות הזרים וחוקים שונים ואנו סבורים שאין זאת הסיבה לאי הצלחתה של מכבי באירופה בשנים האחרונות".

בנוסף, מינתה מנהלת הליגה נציגות לדיונים עם ועדה שנבחרה על ידי הנהלת איגוד הכדורסל שתדון במספר נושאים כגון מספר היורדות מהליגה והעולות מהליגה השניה, גובה התמלוגים לקבוצות המשתתפות בגביע וכדו'. הנציגים שנבחרו הם יושב ראש המנהלת שמואל פרנקל, עו"ד שמעון מזרחי, יצחק פרי, חיים אוחיון, עו"ד דני בירן והיועץ המשפטי של המנהלת, עו"ד חגי אשלגי. עוד הציעה המנהלת שני מועדים אפשריים לקיום גביע ווינר 2018 ופתיחת הליגה בעונה הבאה והתאריך ייבחר ויתפרסם כשיוודעו התאריכים של גביעי אירופה השונים לעונה הבאה

מחר ייפתח המחזור ה-24 בליגת העל עם שלושה מפגשים שיכולים להיות קריטיים לקבוצות במרכז הטבלה ואולי גם בתחתית.

בני הרצליה – מכבי אשדוד/באר טוביה (20:40)
אחרי ששתי הקבוצות ניצחו במחזור הקודם, הרצליה עם 78:87 על הפועל ירושלים בארנה ואשדוד עם 79:97 על נס ציונה, הן נפגשות כשכל אחת במצב שונה לגמרי. הדרומיים, שזה היה הניצחון החמישי ברציפות שלהם, כבר מאיימים על מכבי תל אביב והפועל חולון בראש הטבלה. הרצליה, לעומת זאת, עדיין חולמת על פלייאוף אבל כדי לעשות זאת היא תצטרך לגבור על הקבוצה שניצחה אותה פעמיים העונה, 87:95 בסיבוב הראשון ו-78:82 בשני. אלכס צ'וברביץ' ישמח לעזור לקבוצתו להשלים סוויפ על ההרצליינים, וישמח עוד יותר אם יקלע לפחות 12 נקודות ויגיע לסימן דרך של 1,000 נקודות בקריירה.

שחקני בני הרצליה. סוף סוף יחגגו מול אשדוד? (עדי אבישי)
שחקני בני הרצליה. סוף סוף יחגגו מול אשדוד? (עדי אבישי)

מכבי ראשון לציון – הפועל אילת (20:50)
עם צביקה שרף על הקווים, ראשלצ יקוו לחזור למסלול הניצחונות ולעשות צעד גדול לקראת הפלייאוף. כדי לעשות זאת הם יצטרכו לנצח את הפועל אילת הלוהטת, שהפסידה משחק אחד בלבד בשבעת האחרונים. שרף: "אני שמח לחזור מחר למגרש. יש לנו משחק קשה נגד קבוצה טובה שנמצאת בכושר טוב. אנחנו מצפים למשחק קשה ונעשה הכל כדי להצליח. המשחק הזה חשוב לנו במצב הצמוד שאנחנו נמצאים בו בטבלה".

ג'ייסון סיגרס לא נרשם למשחק, אבל מי שיחזור לסגל ראשון לציון לאחר היעדרות הוא קית' לנגפורד, שינסה לעזור לקבוצתו לחזור על התוצאה מהגביע ולנצח את אילת, למרות שבליגת הדרומיים ניצחו בשני המפגשים. אילת עלתה בשבוע שעבר למאזן חיובי לראשונה העונה עם 73:83 על נהריה, ולא רוצים להרוס את הרצף היפה.

צביקה שרף.
צביקה שרף. "משחק חשוב במצב הצמוד שלנו בטבלה" (דני מרון)

עירוני נס ציונה – הפועל תל אביב (21:00)
עם שני הפסדים רצופים, 85:76 להפועל אילת ו-79:97 במחזור האחרון לאשדוד, נס ציונה תקווה להתאושש כשתארח בבית את האדומים מתל אביב, שנמצאים במצב רוח מצוין מאז הניצחון בדרבי אליו נוסף ה-79:82 על ראשל"צ בשבוע שעבר. במשחקים בין השתיים העונה ניצחה המארחת, כאשר במפגש האחרון בין השתיים זה הסתיים בפוטו פיניש צמוד עם סל בשניות הסיום של דקוואן קוק שקבע 82:83 לנס ציונה, ואם הקבוצה של נדב זילברשטיין לא תשמור על הנתון הזה היא עלולה למצוא את עצמה מתדרדרת עוד יותר בתחתית ונאבקת נגד הירידה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי