השחקנים והמנהלת אישרו את המתווה החדש והליגה תחזור

ישיבת ארגון השחקנים עם מירי רגב
ישיבת ארגון השחקנים עם מירי רגב | אודי ציטיאט

הצדדים אישרו הצעה לפיה החוק הרוסי יימשך שנה נוספת ולאחר מכן קבוצות יוכלו להחתים חמישה זרים בכפוף לקנס. הליגה תחזור לפעילות בתחילת השבוע הבא

(גודל טקסט)
ליגת העל בכדורסל תחזור לפעילות בתחילת השבוע הבא. לאחר שכבר הודיעה על סיום העונה, הציעה אמש (חמישי) המנהלת – בהתערבות שרת הספורט מירי רגב ויושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן – לסיים את השביתה, לחזור לשחק בחוקים הקיימים ולהמשיך עם החוק הרוסי גם בשנה הבאה כאשר קבוצה שתרצה לרשום חמישה זרים תוכל לעשות זאת ולהיקנס. שני הצדדים קיבלו את המתווה החדש ולמעשה סיימו את השביתה שהוכרזה בתחילת השבוע.


המתווה עבר קודם כל את אישור ארגון השחקנים. דירקטוריון המנהלת התכנס הבוקר (שישי) בשעה 10:00 כדי לאשר את המתווה שהועלה אתמול בלילה, לאחר כשעה וחצי של דיונים והצבעה, המתווה עבר גם את אישור דירקטוריון המנהלת.


הדיונים נמשכו לאורך כל הלילה ולפי המתווה החדש החוק הרוסי יימשך גם בעונה הבאה ויבוטל בעונת 2019/20. בכפוף לוועדה שתוקם ותגיש את המלצותיה עד הראשון באוגוסט, קבוצות יבחרו את מספר הזרים אותם היא מעוניינת להחתים, קבוצה שתחתים שישה תשלם קנס, מי שתחתים שלושה תזכה לבונוס. 


מבחינת דני פרנקו כבר יש אישור לחזרת הליגה והוא מקווה שהשחקנים יעמדו בעומס של משחק פלייאוף בכל 48 שעות החל מיום ראשון, כפי שאנחנו צפויים לראות 

(חבל שלא פורסמה הענות השחקנים לאימונים שהארגון העמיד עבורם כדי לשמור על כשר) החל מיום ראשון הקרוב לקבוצות צפוי עומס מטורף של משחק כל 48 שעות עד לתום הפליאוף!. במקרה הטוב כמה שרירים/רצועות לשיקום. בתקווה גדולה שאתבדה!! ובאמונה כנה שאחרי הנזק שהשחקנים עשו לעצמם כבר לאף אחד לא אכפת.

— Danny Franco (@FrancoachD) May 25, 2018


אבי ניסקורן. דחף למציאת פיתרון (באדיבות הסתדרות העובדים)
אבי ניסקורן. דחף למציאת פיתרון (באדיבות הסתדרות העובדים)


כזכור, הסאגה הגיעה לשיאה אתמול כאשר המנהלת הודיעה על ביטול הליגה לעונת 2017/18. מיד לאחר ההודעה הדרמטית נכנס לתמונה ניסקורן, כאשר לכל אורך היממה האחרונה ניסו הצדדים לשבת לשולחן המשא ומתן ולהגיע להסכם כלשהו, וכעת נדמה שהשקט בדרך.


השרה רגב ביקשה להדגיש כי אכן נבחנו מספר חלופות, עם זאת הן יסוכמו במסגרת וועדה שתוקם, שתעסוק בתמונה הכוללת של הסוגיות המצויות במחלוקת ותיבחן באופן יסודי את ההיתכנות המשפטית והכלכלית של כל אחת מהן, בשימת דגש על קידום הכדורסלן והכדורסל הישראלי.


בהודעת השרה נמסר: "הגיע הזמן שכל הצדדים ייקחו פסק זמן מהמחלוקות המיותרות שגרמו למשבר האמון העמוק בין הצדדים המנהלים את הכדורסל הישראלי ויראו לנגד עיניהם את אותם אלפי אוהדים ובעיקרם משפחות וילדים ויחזרו להשקיע את האנרגיה האמיתית על הפרקט. כפי שעולה מתוך המשא ומתן שאנו מלווים, הפערים אינם גדולים, ניתנים לגישור ומשרד התרבות והספורט בראשותי יסייע כדי להביא אותם לידי פיתרון".


רגב בישיבה עם ארגון השחקנים (אודי ציטיאט)
רגב בישיבה עם ארגון השחקנים (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי