פרנקל: הליגה תחודש ביום ראשון, זה רגע מאוד מאושר

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | דני מרון

אחרי שאתמול הודיעה המנהלת על סיום הליגה, היום הגיעו הצדדים לסיכום. המחזור ה-33 ביום ראשון, הפלייאוף יתחיל בשלישי וסדרות ישוחקו כל 48 שעות, הפיינל פור ב-11/6. השרה רגב בירכה, הפועל ת"א יצאה נגד היו"ר

(גודל טקסט)
 אחרי שביתת השחקנים וההודעה על ביטול העונה, ליגת העל תחזור לפעילות ביום ראשון עם משחקי המחזור האחרון של הליגה הסדירה. מכיוון שהליגה מחויבת להסתיים ב-14 ביוני, קבוצות הפלייאוף ישחקו בממוצע כל 48 שעות, כשכבר ביום שלישי יתחיל שלב רבע הגמר.


שמואל פרנקל פתח את דבריו: "אחרי שההודעה על סיום העונה הייתה אחד הרגעים העצובים בחיי, עכשיו זה אחד הרגעים השמחים בחיי. למתווה שהוצג על ידי השרה רגב הסכמנו מיד. אני רוצה לברך את השחקנים ואת ארגון השחקנים על המתווה. בלי אבי ניסנקורן לא היינו מגיעים לרגע הזה ואני מודה לו. מה שהתגלה לי במשבר הזה זו האחדות בתוך המנהלת. כדיר, פניני, אוחיון ושלומי הרוש הגיעו אתמול בלילה כי היה להם חשוב שהליגה תחזור. הליגה תחודש ביום ראשון ואנחנו קוראים לקהל להגיע".


6 זרים בעונה הבאה והעובדה שזה משרת בעיקר את מכבי תל אביב: "אני לא חושב שיש להם החלטה סופית בקשר לעונה הבאה בנושא שני הסגלים ואני חושב שזה שהלכנו על שישה זרים בעונה הבאה יעזור להם. אני חושב שזה לא נכון לעשות שני סגלים. כולם בדירקטוריון הלכו לקראת מכבי ואמרו שאם יהיו להם יותר זרים, שחקנים ישראלים יעדיפו לבוא לקבוצות אחרות במקום לשבת שם על הספסל. טובת הליגה היא שמכבי תשחק בהרכב החזק ביותר שלה".


על שאלת צפיפות המשחקים ענה מנכ"ל המנהלת, עדלי מרקוס: "רבע הגמר ישוחק ב-5 משחקים ואי אפשר לשנות את זה. נאלץ לשחק בכל יומיים ולא נשנה את חוקי הליגה שנקבעו מראש". פרנקל הוסיף: "יש ב-NBA שחקנים יותר מבוגרים שמשחקים בצפיפות דומה כולל טיסות וזה אפשרי. הכל בסדר".


שמואל פרנקל במסיבת העיתונאים.
שמואל פרנקל במסיבת העיתונאים. "היום המאושר בחיי" (דני מרון)


שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בירכה על ההסכם שהושג: "לאחר שלושה ימים של משא ומתן קדחתני אל תוך הלילה, אני שמחה שמשבר הכדורסל הגיע לסיומו ומברכת על כך שהצדדים אימצו את המתווה שהצעתי והצילו את כבודו של הכדורסל הישראלי שתדמיתו נפגעה קשות בשבוע האחרון. אני מברכת על כך שמשרדי הוביל את התהליך בין הצדדים והגענו להסכם שמנע את סיום הליגה בטרם הוכרזה אלופה. על כך אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, למנהלת ליגת העל ולעומד בראשה שמואל פרנקל ולמנכ"ל משרדי יוסי שרעבי. זה לא היה פשוט, אבל הצלחנו לעמוד בהבטחתנו לאוהדים – להחזיר את השחקנים לפרקט ולסיים את העונה המותחת הזו בכבוד הראוי לה".


דקות לאחר ההודעה יצאה הפועל תל אביב כנגד המנהלת והעומד בראשה בטענה כי החלה את הטיפול במשבר באיחור מתוך דאגה לקבוצה אחת, ברמז כמובן למכבי תל אביב, וטענה שהפיתרון שהושג הוא לא הטוב ביותר האפשרי. הקבוצה מזכירה כי כבר בעבר הציעה פתרונות כדוגמת שמונה שחקנים שגדלו במחלקות נוער בארץ בכל קבוצה: "לאחר משבר גדול שלישי בתוך שנתיים שמאיים על הליגה הפועל תל אביב חושבת שחייב לבוא שינוי בהנהגת המנהלת על מנת להוביל את הגוף קדימה".


עם סיום השביתה ולאחר משבר גדול שלישי תוך שנתיים שמאיים על קיום הליגה, הפועל תל אביב חושבת שחייב לבוא שינוי בהנהגת המנהלת על מנת להוביל את המנהלת לשנים קדימה. להודעת המועדון המלאה: https://t.co/ZKm1X7aijCpic.twitter.com/z0DEaigQxh

— Hapoel Tel Aviv BC (@HapoelTLVBC) May 25, 2018


מוקדם יותר, המתווה עבר קודם כל את אישור ארגון השחקנים. דירקטוריון המנהלת התכנס הבוקר (שישי) בשעה 10:00 כדי לאשר את המתווה שהועלה אתמול בלילה, לאחר כשעה וחצי של דיונים והצבעה, המתווה עבר גם את אישור דירקטוריון המנהלת. הדיונים נמשכו לאורך כל הלילה ולפי המתווה החדש החוק הרוסי יימשך גם בעונה הבאה ויבוטל בעונת 2019/20. בכפוף לוועדה שתוקם ותגיש את המלצותיה עד הראשון באוגוסט, קבוצות יבחרו את מספר הזרים אותם היא מעוניינת להחתים, קבוצה שתחתים שישה תשלם קנס, מי שתחתים שלושה תזכה לבונוס. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי