ירושלים וחולון צפו בדאגה: מכבי ת"א הציגה מפגן עוצמתי

מייקל רול, ג'ייק כהן, אלכס טיוס
מייקל רול, ג'ייק כהן, אלכס טיוס | עדי אבישי

אלכס טיוס התעופף, ג'רמי פארגו היה בלתי ניתן לעצירה וההתקפה המסורבלת של הפועל ת"א פשוט נתקעה. דני דבורין על המסר שהעבירו הצהובים אחרי הניצחון המוחץ בדרבי בחצי הגמר הראשון בפיינל פור

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

ניצחונה של מכבי תל-אביב 74:98 אמש (ראשון) על הפועל תל-אביב, הושג במפגן כדורסל רב עוצמה, כמותו לא הראתה מכבי כבר תקופה ממושכת – ניצחון שהעניק לה את הכרטיס לגמר הפיינל פור.

הדברים באו לידי ביטוי במחצית השנייה. התקפת הקבוצה פוררה בה את הגנת הפועל, בקליעות חלקות ובהתעופפויות של אלכס טיוס, ששליטתו באוויר הולידה נקודות יקרות ערך בהטבעות חוזרות ונשנות. טיוס היה בלתי ניתן לעצירה, טרף את הסל ורשם את אחד ממשחקיו הגדולים ביותר בליגה.

ואולם בכדורסל אין מנצחים רק על ידי קליעות. נחוצה כמובן הגנה צפופה, ששחקניה ישקיעו בה כל מאמץ אפשרי. זה מה שקרה הפעם. גם כאשר הכדור היה בידי כדורסלני הפועל, הם התקשו בצבירת נקודות. בלט ההבדל הגדול שבין קלילות השגת הנקודות של שחקני מכבי, לסרבול שבהתקפת האדומים. שחקני הפועל אף החטיאו זריקות לא מעטות לעבר הסל – ויתרונה של מכבי תל-אביב הלך וגדל בהדרגה. התוצאה (ניצחון בהפרש של 24 נקודות) אינה משקרת, אלא משקפת נאמנה את המציאות. פשוט, מכבי הייתה במחצית שניה מעולה – הפועל לעומתה לא היוותה יריבה שקולה במהלך כל אותו פרק זמן.

לא אוכל להתעלם אף מתרומתו העצומה למכבי של ג'רמי פארגו, שברבע השלישי היה בלתי ניתן לעצירה ונתן את האות לבריחה הגדולה ולמעשה היה מצוין ויעיל מפתיחת ההתמודדות. פארגו סיים את המשחק עם 18 נקודות, כמוהו גם טיוס שהוסיף 18 נקודות משלו. שניים אלה היו כמובן משכמם ומעלה, אבל גם האחרים לא טמנו ידם בצלחת. דשון תומאס קלע 17 נקודות, כאשר לקראת הסיום היו לג'ון דיברתולומאו דקות מעולות.


פארגו וטיוס חוסמים. היו מעל כולם בצהוב (עדי אבישי)

הערב יאבקו הפועל ירושלים והפועל חולון על הכרטיס השני לגמר, אבל שתיהן ראו לדעתי בדאגה משמעותית את יכולתה הגבוהה של מכבי תל-אביב. אמנם קשה לדעת אם הצהובים יוכלו לחזור ולהציג את אותו כושר בגמר עצמו, ועם זאת אין ספק שבניצחון המוחץ על הפועל תל-אביב ישנו מסר ברור: מכבי בכושר, שחקניה רעבים ונושאים עיניים לעבר כתר האליפות. בינתיים חולון וירושלים חושבות יותר על הכרטיס לגמר ורק אחר כך אחת מהן תתפנה לתכנן את משחקה מול מכבי, על הפרס הגדול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי