הפועל חולון תפגוש את מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור

גיא פניני
גיא פניני | עדי אבישי

בתום דרמה אדירה בה איבדו יתרון דו ספרתי, הצהובים סגולים של דן שמיר ניצחו 76:80 את האלופה הפועל ירושלים בחצי הגמר. הולוואי (24) והמילטון (21) הוליכו את המנצחים, אליהם יצטרף גלן רייס ג'וניור ביום חמישי

(גודל טקסט)
הפועל חולון עלתה הערב (שני) לגמר הפיינל פור אחרי שגברה בתום דרמה אדירה 76:80 על הפועל ירושלים בהיכל מנורה מבטחים, ותפגוש ביום חמישי את מכבי תל אביב. מחזיקת הגביע תנסה להשלים דאבל בגמר השני שלה בהיסטוריה, כשהקודם היה בדיוק לפני עשור ב-2007/8, אז זכתה באליפות היחידה בתולדותיה על חשבון הצהובים מתל אביב. האם ההיסטוריה תחזור?


בצל הסערה סביבו בימים האחרונים, גלן רייס ג'וניור הגיע להיכל על תקן צופה בלבד, כשבצד השני יוגב אוחיון הפצוע שחזר לסגל פתח את המשחק על ספסל האלופה. ממש כמו בחצי הגמר אתמול, גם המחצית הראשונה הייתה צמודה והיתרון עבר לסירוגין בין שתי הקבוצות כשהרבע הראשון נגמר ב-20:22 לחולון, שכבר הובילה בסוף המחצית 41:46 בזכות משחק גדול של ג'ורדן המילטון (21 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים).


ברבע השלישי הגיעה ההתפוצצות של הצהובים-סגולים ואם זה לא הספיק, האדומים איבדו גם את רונאלד רוברטס בחמש עבירות ורבע לפני הרבע המכריע לוח התוצאות הראה 55:66 למחזיקת הגביע. עודד קטש ערך שיחת מוטיבציה לשחקניו והם עלו בסערה לרבע האחרון עם ריצת 3:13 ואף עלו ליתרון ראשון במחצית השנייה. חולון לא נשברה ושלשה של חנן קולמן, שקלע את הסל היחיד שלו במשחק, העניקה לה יתרון 76:80 דקה ושלוש שניות לסיום, אך הירושלמים לא הפסיקו להחטיא והתוצאה נשמרה עד הסיום.


רייס. הגיע לצפות בחבריו (עדי אבישי)
רייס. הגיע לצפות בחבריו, בגמר הוא כבר ישחק (עדי אבישי)


הפועל ירושלים החמיצה הזדמנות לזכות באליפות שנייה ברציפות ולראשונה מזה שלוש שנים, לא תהיה בגמר הפיינל פור. הפועל חולון, משודרגת בגלן רייס ג'וניור, תפגוש כאמור את מכבי תל אביב ביום חמישי בהיכל ותקווה לעשות היסטוריה, ולהפוך לקבוצה הראשונה שהיא לא הצהובים מת"א, שמשלימה דאבל ב-49 השנים האחרונות.


קלעו להפועל חולון: טו הולוואי 24, ג'ורדן המילטון 21, גיא פניני 12, טיישון תומאס 12, חנן קולמן, תמיר בלאט וג'ו אלכסנדר 3 כל אחד, שלומי הרוש 2.


קלעו להפועל ירושלים: סטראטוס פרפרוגלו 19, ג'רום דייסון 18, רונאלד רוברטס וטרנס קינסי 9 כל אחד, ריצ'רד האוול 8, בר טימור 7, ליאור אליהו 6.
 



אליהו וירושלים יחמיצו את הגמר אחרי שלוש שנים (עדי אבישי)


מהלך המשחק
רבע ראשון: דן שמיר פתח עם טו הולוואי, תמיר בלאט, ג'ורדן המילטון, טי ג'יי קליין וטיישון תומאס, עודד קטש עלה עם בר טימור, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ריצ'רד האוול ורונלד רוברטס. קינסי ודייסון פתחו עם שתי שלשות וגרמו לשמיר לזמן פסק זמן מהיר, אחריו פניני סחט סל ועבירה שהחל ריצת 0:7. מאותו רגע המשחק היה צמוד וההובלה עברה לסירוגין בין הקבוצות, עד לסיום הרבע בו לוח התוצאות הראה 20:22 לטובת הצהובים סגולים. בין לבין כוח מג"ב עלה ליציע והתעמת עם אוהדי חולון.




אוהדי חולון מתעמתים עם שוטרים (עדי אבישי)


רבע שני: שתי הקבוצות המשיכו באותה מגמה, ובמצב של 25:26 לאדומים, שתיהן גם הציגו זריקות רעות עם 2:04 ללא סל. אחריהן האוול קלה ארבע נקודות מהירות וגרם לשמיר להזעיק פסק זמן, ושלשה של פניני ושתי זריקות של הולוואי מהקו השוו ל-30:30. ירושלים ברחה שוב, הפעם ל-33:39, אבל חולון לא ויתרה וארבע נקודות של המילטון בצד השני פתחו ריצת 0:10 וברחו ליתרון 39:43. אוחיון עלה לראשונה מהספסל 19 שניות לסוף הרבע. רוברטס עוד צימק מהעונשין, אבל המילטון עם שלשה כמעט מהחצי קבע 41:46 בירידה למחצית.



רבע שלישי:
הרבע התחיל עם האלי הופ יפה של קינסי לרוברטס, אבל חולון לא התרגשה והמשיכה בשלה עם ריצת 0:8. האדומים ניסו לחזור למשחק, אך המילטון והולוואי סחפו את חולון ואם זה לא מספיק, האלופה איבדה לקראת סיום הרבע את רוברטס שיצא בחמש עבירות. בסופו של דבר זה נגמר ב-55:66 לחבורה של שמיר.



המילטון והולוואי. סחפו את חולון (עדי אבישי)



רבע רביעי: קטש הכניס מוטיבציה בשחקניו והם פתחו בסערה את הרבע המכריע עם ריצת 3:13, והצליחה לעלות ליתרון ראשון במחצית השנייה של 70:71. שתי הקבוצות נשארו צמודות, אך שלשה של קולמן קבעה 76:80. החבורה של קטש ניסתה לחזור, אבל החטיאה את כל הזריקות והתוצאה נשמרה עד הסיום. 76:80 שהעלה את מחזיקת הגביע לגמר הפיינל פור.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי