חומסקי: התקציב יקטן, אבל הפועל ירושלים לא קבוצה נזקקת

אייל חומסקי עם גיא הראל
אייל חומסקי עם גיא הראל | אודי ציטיאט

העידן החדש בבירה יצא לדרך, כאשר הבעלים החדש התייצב לצד גיא הראל ודיבר על עזיבת אורי אלון: "עובדים על התהליך השנה חצי שנה, הכל מסודר ומתוכנן. וגם: עודד קטש ימשיך בעונה הבאה, יהיו שינויים בסגל

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים תתחיל עידן חדש עם אייל חומסקי וגיא הראל כבעלים, במקום אורי אלון שהודיע על עזיבה. חומסקי, פרסומאי, ערך הערב (שלישי) את מה שהוגדר כ"פגישת עיתונאים" לצורך הסבר על עתיד המועדון בתקופה הקרובה.

"אורי אלון אחראי להצלחה של המועדון בחמש השנים האחרונות. אורי החזיק בבעלות הקבוצה בעזרת חברה, בה היו הווארד וויצ'נר, שלום מנורה ואמארה סטודמאייר. אורי אלון העביר להם את המניות והם מינו אותי כשותף מנהל. אורי היה הראשי ואני השני, שאר השותפים קיבלו את האחוזים של אורי. הם אנשים תורמים וצנועים שלא רוצים חשיפה", פתח חומסקי את הפגישה, "ביום יום הייתי מעורב במה שקורה בקבוצה, אורי, גיא הראל ואני היינו לוקחים את ההחלטות. נכון שהיו שמועות על עזיבה של אורי, אבל זה תהליך שאנחנו עובדים עליו כמעט חצי שנה, זה תהליך מתוכנן ומסודר ויש המשכיות מלאה".

על התקציב: "הספונסרים והמנויים יצרו מצב שיש בהפועל ירושלים מנגנון כלכלי יציב. הפועל ירושלים היא לא קבוצה נזקקת. התקציב בעונה הבאה יהיה נמוך מהעונה, אבל לא באופן משמעותי. הגיע היום גל של חידוש מנויים ואני חושב שאם זה יימשך נוכל להגיע לתקציב קרוב לזה שהיה בעונה החולפת. התקציב שלנו יהיה משמעותית גבוה מהקבוצה השלישית בליגה והשני בגודלו".


חומסקי והראל בשיחה ראשונה (אודי ציטיאט)

"רק מהמנויים והספונסרים, הפועל ירושלים תחייה לעד", הוסיף חומסקי על עזיבת אלון,"8,000 מנויים וספונסרים מלווים אותנו ונוצר מנגנון כלכלי אמיתי היודע להחזיק קבוצה בטופ של הכדורסל הישראלי. המטרה שלנו שבארנה יהיו 11 אלף מנויים".

הבעלים החדש של הקבוצה הוסיף כי הפועל ירושלים נכנסת מעתה לעידן של צניעות. "אני מאד מקווה שאנחנו נכנסים לעידן חדש בו נלמד, נפנים את הטעויות, ומקווה שבשנים הקרובות נעשה פחות טעויות. בעניין ההחתמות יש כמה הפתעות בקנה".


"יש הפתעות בקנה". הבעלים החדשים בהצהרה (אודי ציטיאט)

גיא הראל שימשיך לשמש כמנכ"ל הקבוצה: "אורי יחסר לנו. הוא נכנס בסערה, הוסיף עניין וצבע לענף ושינה אותו בהרבה מובנים. נמשיך מאותה נקודה. הירידה אם תהיה תבוא לידי ביטוי רק בנושא שכר השחקנים". יש לציין כי הראל הוסיף  שההחלטה באיזה מפעל הקבוצה תשחק באירופה, יורוקאפ או פיב"א תתקבל בימים הקרובים. לגבי אי יכולת הקבוצה להכנס ליורוליג אמר הראל: "בהגדרות של היורוליג להפועל ירושלים אין כנראה מקום ביורוליג וזו לא החלטה שלנו. רצינו להיות שם ואני לא יודע האם העובדה שאנחנו ל שם השפיעה על ההחלטה של אורי אלון לפרוש מהבעלות על הקבוצה".

הראל גם הצהיר באשר למאמן: "עודד קטש יהיה המאמן בעונה הבאה, זה ברור. לגבי השחקנים נחליט בהמשך. אולי יהיו שחקנים פחות מנוסים, אבל הם יהיו רעבים. אורי חשב שירושלים תהיה ביורוליג, אבל כמה משקל יש לזה בהחלטה שלו? צריך לשאול אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי