שלישי בליגת ווינר: מכבי תל אביב תשחק נגד בני הרצליה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | עדי אבישי

האלופה שהפסידה לראשונה בליגה בעידן יאניס ספרופולוס נגד מכבי ראשל"צ, תצא לאולם היובל ותפגוש את קבוצתו של גאשפר פוטוצ'ניק במשחק ההשלמה של המחזור השביעי

(גודל טקסט)

בין הפסד הליגה למכבי ראשון לציון למשחק היורוליג הקרוב נגד באסקוניה ויטוריה בחמישי, מכבי תל אביב תפגוש ביום שלישי הקרוב את בני הרצליה באולם היובל במשחק ההשלמה של המחזור השביעי עקב בקשת דחייה של האלופה שהתקבלה בהסכמה על ידי הקבוצה הביתית.

מכבי תל אביב מחזיקה במאזן בית מושלם בליגה (0:5, הפרש ממוצע 29.0 נקודות), אבל בחוץ היא עומדת על מאזן שלילי (2:1) אחרי שהפסידה בשני משחקיה האחרונים בגן נר ובלב המושבה. המפתח הגדול שלה בליגה הוא בהגנה: בהפסדים היא ספגה 90.5 נקודות עם 50% לשלוש מהיריבות לעומת 63.3 נקודות חובה ו-29% בלבד לשלוש בניצחונות.

ג'ון דיברתולומיאו, קלע 19 נקודות בהפסד בנס ציונה ועקף בחזרה את כרם משעור בדרך למקום הראשון בטבלת מלך הסלים הישראלי עם 15.4 למשחק. קפטן הצהובים קלע שלוש שלשות בחמישה מתוך ששת המחזורים האחרונים והוא מוביל את הקבוצה לא רק בנקודות, אלא גם במדד (18.3) ובפלוס-מינוס (132+, ראשון בליגה כולה בהפרש עצום).


מלך הסלים הישראלי. ג'ון דיברתולומיאו (עדי אבישי)

לעומת הצהובים, בני הרצליה רשמה במוצאי שבת שיאי עונה כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית: נקודות (105), הפרש (27+), שלשות (10), אחוזים לשתיים (60.8%) ולשלוש (55.6%), אסיסטים (24), חסימות (5) ומדד (128). אחרי שהשיגו ניצחון בית ראשון העונה, ינסו הכחולים-לבנים מהשרון לחבר שני ניצחונות רצופים לראשונה מאז מחזורים 30-31 אשתקד (78:86 על גלבוע/גליל ו-64:78 על מכבי חיפה).

במשחק האחרון לפני פגרת הנבחרות נעצר כרם משעור לראשונה העונה על חד-ספרתי בטור הנקודות (6) ועל שפל עונתי במדד (4) ובריבאונדים (2). במחזור שעבר הוא התאושש עם שיאי עונה של 22 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 חטיפות. הפורוורד, ששיחק במכבי תל אביב אשתקד והיה שותף לזכייתה באליפות, דייק בארבע מדמונה זריקותיו האחרונות לשלוש, אחרי שקלע רק אחת משמונה הקודמות העונה.

בליגה הסדירה לפני שנתיים רשמה בני הרצליה סוויפ עונתי 0:3 על מכבי תל אביב בפעם השנייה בתולדותיה, אבל מאז היא הפסידה שישה משחקים רצופים לצהובים: 3:0 בסדרת רבע גמר הפלייאוף 2017 ו-3:0 בעונה הרגילה אשתקד. האלופה ניצחה ב-11 מ-13 משחקי החוץ האחרונים שלה באולם היובל במסגרת העונה הרגילה.


יפגוש את האקסית אחרי שיא עונתי בליגה. כרם משעור (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי