נמר מנייר: בחירתו של רדאמל פלקאו

|

יוכין סבור שהחלוץ איבד מחדוות המשחק שלו ומטיל ספק בהימור של מנצ'סטר יונייטד

(גודל טקסט)

מאת: מיכאל יוכין    צילומים: Gettyimages, טוויטר

 

 

לפעמים נדמה כי רדאמל פלקאו עושה הכל כדי להתחמק מהופעה בליגת האלופות. תשפטו בעצמכם – העונה היחידה שלו במפעל הדגל של אופ"א היתה ב-2009/10, כאשר עזב לראשונה את דרום אמריקה ועבר מריבר פלייט לפורטו. הוא מצא אז את הרשת 4 פעמים בדרך לשמינית הגמר, שם הובסה קבוצתו על ידי ארסנל – ומאז לא שב.

 

קבוצתו סיימה את העונה במקום השלישי בלבד בליגה הפורטוגלית, ולכן העפילה רק לליגה האירופית, בה קבע "הנמר" הקולומביאני שיא של 17 כיבושים בדרך לזכייה בתואר. באופן כללי זו היתה שנה מושלמת עם אנדרה וילאש בואש על הקווים, כאשר פורטו השלימה טרבל היסטורי. כל מועדוני הצמרת רדפו אחריו, וצ'לסי הביעה עניין רב במיוחד בהחתמתו, אבל פלקאו הפתיע את כולם והגיע בקיץ 2011 דווקא לאתלטיקו מדריד כיורשו של קון אגוארו. אל תתבלבלו, זו ממש לא אתלטיקו של היום. לפני 3 שנים היא היתה עדיין הלוזרית האולטימטיבית, במקום השביעי בלבד בליגה הספרדית, ו-40 מיליון יורו ששולמו תמורתו גרמו להרמת גבה.

 

בעידן פלקאו השתדרגו הקולצ'ונרוס, בעקבות חזרתו כמאמן של הסמל דייגו סימאונה. הארגנטינאי שיקם את הקבוצה וזכה איתה מיד בליגה האירופית, תוך ש"הנמר" מפציץ הפעם 12 שערים כולל צמד ב-0:3 על בילבאו בגמר, אבל פתיחת העונה החלשה גרמה לכך שאתלטיקו החמיצה העפלה לצ'מפיונס ליג. המטרה הזו הושגה רק ב-2013, כאשר אתלטיקו החליפה רשמית את ולנסיה כקבוצה השלישית בספרד. פלקאו תרם 28 שערי ליגה ב-34 משחקים וביסס את מעמדו כאחד החלוצים הטובים בתבל. כל האופציות היו פתוחות בפניו, וצ'לסי, עם ז'וזה מוריניו שמעריץ את הקולומביאני, היתה היעד המועדף. גם ריאל מדריד היתה בתמונה, אבל פלקאו שוב ויתר על אור הזרקורים. הוא הגיע דווקא למונאקו, העולה החדשה לליגה הצרפתית.

 

 

מוריניו. גם ההערצה שלו לא עזרה כדי להביא את פלקאו

 

 

***

 

כסף גדול מאוד היה לאוליגרך הרוסי דמיטרי ריבולובלב שראה בהחתמתו של "הנמר" נצחון אישי על רומן אברמוביץ', אבל כדורגל אירופי הוא לא יכול היה להציע. לפחות לא באופן מיידי – העפלה של מונאקו לליגת האלופות עם הסגל הנוצץ נראתה כמעט ודאית, והיא אכן הושגה כאשר הקבוצה סיימה כסגניתה של פריז סן ז'רמן כמעט ללא מאמץ, ולמרות הפציעה הקשה של פלקאו עצמו. הקולומביאני קרע את הרצועות בברכו במשחק מול יריבה זניחה בגביע, וראה את חבריו מבטיחים את הכרטיס לצ'מפיונס ליג בלעדיו, תוך שהוא חולם להחלים כנגד כל הסיכויים עד המונדיאל. במשימה זו הוא כשל, וקולומביה הפכה לאחת הנבחרות האטרקטיביות בברזיל גם בלעדיו.

 

והנה זה קורה שוב. השמועות על עתידו של פלקאו נפוצו במשך כל הקיץ, והישארותו במונאקו כדי להופיע איתה בליגת האלופות לא עמדה לכאורה על הפרק. צ'לסי עדיין חשקה בו, ריאל ניהלה משא ומתן והחלוץ עצמו לא הסתיר את חלומו להגיע לסנטיאגו ברנבאו. בימים האחרונים נכנסה לפתע לתמונה מנצ'סטר סיטי, שנראתה כאופציה הריאלית ביותר עד אתמול בבוקר. אלא שאז הצליח פלקאו להדהים שוב את כולם: דווקא מנצ'סטר יונייטד, שנעדרת השנה מליגת האלופות לראשונה מאז 1995, היא שזכתה בשירותיו, בהשאלה. אם תרצו, הקולומביאני הוא הסרבן הנצחי. הוא פשוט מסרב לשחק בצ'מפיונס ליג.

 

מאחורי הבחירות המשונות של החלוץ עומדים אינטרסים סמויים של האנשים ששולטים בו מאחורי הקלעים. 55 אחוזים מכרטיס השחקן שלו שייכים לחברה בבעלות הסוכן הפורטוגלי המצליח ז'ורז'ה מנדס ולשותפו האנגלי פיטר קניון, יו"ר צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד לשעבר. הם מכתיבים את המהלכים וגוזרים קופונים שמנים מאוד על כל העברה. לא בטוח שטובתו האישית של השחקן עומדת לנגד עיניהם, ופלקאו מרוויח בינתיים אך ורק מבחינה כספית. שכרו עצום בכל מקום אליו הוא מגיע, אבל שמחת החיים נעלמה בעונה החולפת, הרבה לפני הפציעה האומללה. כעת הוא ממהר לספר לכולם עד כמה גדול היה חלומו לשחק ביונייטד. אולי זה נכון, אך ספק אם רצה להגיע לאולד טראפורד בעיתוי הנוכחי דווקא.

 

 

מנדש. מחייך כל הדרך אל הבנק

 

 

***

 

 

מבחינת יונייטד עצמה מדובר בהימור עצום. היא משלמת אמנם 6 מיליון ליש"ט בלבד למונאקו על עונת השאלה, אבל גם זה כסף לא מבוטל. אליו מתווסף השכר המפלצתי של "הנמר" אשר יעמוד על פי חלק מהדיווחים על שיא של 360 אלף ליש"ט לשבוע לפני מיסים, כלומר כמעט 19 מיליון ליש"ט לשנה. עם הקפטן החדש וויין רוני והסקורר המוכח רובין ואן פרסי בסגל, עמדת החלוץ לא בדיוק דרשה חיזוק מיידי, לעומת החורים בקישור ובהגנה שלא נפתרו עד הסוף. המאמן לואיס ואן חאל מעולם לא דיבר על הצורך בחלוץ על חדש. האם המהלך נכפה עליו? אם כן, על ידי מי? אוהדי "השדים האדומים" אולי לא מתים על דני וולבק, אבל הוא היה שחקן בית ואוהד מגיל אפס, שהיה מוכן לשבת על הספסל ולשמש גיבוי. כעת הוא הועזב לטובת ארסנל, ובמקומו הגיע בהשאלה שכיר חרב.

 

תמורת 25 מיליון ליש"ט לשנה מקבלת יונייטד חלוץ עם היסטוריה רפואית בעייתית, שעבר שתי פציעות קשות ביותר ברצועות ברכיו. החלמתו זורזה באופן מלאכותי בגלל חלום המונדיאל, ואיש לא יודע אם יצליח להישאר בריא במשך העונה. גם אם יצליח, רכישתו הסופית תעלה ליונייטד בעוד שנה 55 מיליון ליש"ט, וייתכן ומדובר בסכום מופרז עבור שחקן שיהיה בן 29. ריבולובלב, שמנסה למזער נזקים מהסכם הגירושים היקר שלו, עשה על הנייר עסקה לא רעה ועשוי להחזיר את ההשקעה הביזארית בחלוץ.

 

בשורה התחתונה: על הנייר המהלך עלול להיות בעייתי הן עבור יונייטד והן עבור הקריירה של פלקאו. מצד שני, מובן שאם יהיה כשיר ויפגין כושר עילאי מימי פורטו ואתלטיקו על בסיס שבועי, הקולומביאני עשוי להכניס את "השדים האדומים" למאבק האליפות. אם יונייטד תסיים במקום הראשון כנגד כל הסיכויים, כל הספקות שהועלו כאן לא יהיו רלוונטיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי