חמד חוגג עליה לפרמייר-ליג וטוען: מכבד את החלטת הנבחרת, אבל אני הקורבן

תומר חמד ובירם כיאל חוגגים עם שחקני ברייטון
תומר חמד ובירם כיאל חוגגים עם שחקני ברייטון | צילום: Gettiyimages

חלוץ ברייטון וחברו לקבוצה בירם כיאל בראיון משותף לתכנית הספורט ב-103FM: "רוצים להשאיר אותנו". הקשר התייחס למועדון בו גדל: "קשה לראות את מה שקורה במכבי חיפה"

(גודל טקסט)
תומר חמד ובירם כיאל עשו אתמול עם היסטוריה כשחגגו עלייה לליגה הבכירה באנגליה עם ברייטון, שלמעשה תשחק לראשונה בתולדותיה בפרמייר-ליג שנוסדה בסוף שנות התשעים.


הערב (שלישי) בראיון חגיגי ומיוחד בהשתתפות השניים בתכנית הספורט של 103FM, התייחסו השניים לחגיגות, להגשמת החלום וכמובן על עתידם במועדון ואם הם אכן יזכו לשחק בליגה שלדעת רבים הינה הטובה בעולם.




"אני חושב שעשינו התקדמות מאוד גדולה ברייטון", אמר בירם כיאל, "גדלנו יחד בחיפה וגם כשהוא היה בספרד ואני בסקוטלנד היה טוב לכל אחד. ברייטון מועדון לפרמייר-ליג ואנחנו עכשיו באמצע החגיגות. אנחנו מאוד שמחים ונקווה שעוד הרבה ישראלים יביאו הרבה הישגים, בעזרת השם גם נהיה חלק מהסגל בעונה הבאה".


תומר חמד התייחס גם הוא לדרך הארוכה עם ברייטון עד לליגה הבכירה, אחרי שבשנה שעברה נעצרו בפלייאוף: "אני שמח מאוד, ההמשכיות מהעונה שעברה אישית וקבוצתית היא חשובה מאוד. השתדרגנו, אני באופן אישי עומד על 11 שערים והעונה לא נגמרה. אני שמח להיות חלק משמעותי בעלייה הזו".


החלוץ אף התייחס לאפשרות שהוא לא ימשיך עם הקבוצה בפרמייר-ליג: "לשנינו חוזה לעונה הבאה. הקבוצה תתחזק, זה בטוח, אבל המעמד שלנו טוב ובמועדון רוצים לשמור על הסגל לצד התחזקות. יביאו את מי שיכול לשדרג, אבל כל הקריירה התמודדנו על המקום מול שחקנים טובים. פרמייר-ליג זו הגשמת חלום ואני זוכר עד היום את השיחה הראשונה שלי ברדיו, אז אמרתי שהגעתי בשביל לעלות. גאים שעשינו זאת".



חמד.  "יצא לי להיות הקורבן" (Gettyimages)


בהזדמנות זו שוחח חמד גם על השעייתו מהמשחק הקרוב של נבחרת ישראל: "כל הסיפור יצא מפרופורציה וכשהתראיינתי לא האמנתי שזה יגיע לרמה הזו. אנשים קראו כותרות ולא את הכתבה, אם קוראים מילה במילה אז זה לא זה. אני ואלישע בקשר טוב וגם הוא לא בא לפגוע בי אישית, היה הרבה רעש ובנבחרת החליטו לעשות מהלך שירגיע את העניינים. אני מאוכזב, אבל מקבל את ההחלטה. כולם יודעים כמה אני גאה לשחק שם. לי יצא להיות הקורבן כי הייתי במרכז, אבל אלישע אוהב ומעריך אותי. זה לא גנון ואני לא צריך להתנצל, אני עומד מאחורי הדברים שלי וסליחה אם פגעתי במישהו".


כיאל הוסיף על המטרות עד סיום העונה: "אנחנו קודם כל שמחים שעלינו ליגה. אנחנו רוצים גם להיות אלופי הצמפיונשיפ, גם השנה לא היה קל לקבל דקות וכל אימון היה כמו גמר גביע. חזרתי מפציעה ארוכה ולא שיחקתי למרות שהייתי בריא. יש עניין של תהליך ולדעת לעבוד חזק ושהזמן שלך יגיע. אנחנו יודעים שבעונה הבאה נשחק בליגה הטובה בעולם וזה חלום ילדות".




כיאל מנצח על החגיגות אחרי העלייה (Gettyimages)


הקשר נשאל גם על האהדה מג'דיידה, הכפר בו גדל: "קיבלתי הרבה הודעות מהמשפחה והחברים שהם גאים מאוד ורוצים להגיע לחגיגות .ברור שלא כולם יגיעו, אבל המשפחה והחברים יבואו. אני יודע מאיפה באתי. המסר שאני רוצה להגיד לילדים זה שבשביל חלום צריך לעבוד ולעשות הכל – והנה גם אני וגם תומר באנו ממקומות שלא ידועים בזכות הכדורגל והנה אנחנו חיים את החלום ורוצים לייצג את המשפחה והעם בכבוד".



כיאל התייחס בקצרה גם למצבה של מכבי חיפה ממנה עבר לחו"ל ואמר: "לצערנו משהו לא עובד שם. אני ותומר מדברים על זה ועוקבים, אבל לא שם ולא יכולים להגיד מה הבעיה. הם מחליפים הכל, אבל עדיין התוצאות לא טובות. קשה לראות את זה בתור ילד שגדל שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי