יכולים לגנוב את ההצגה: ההזדמנות של אוזונידיס ואלטמן

עומרי אלטמן
עומרי אלטמן | צילום: אלבום פרטי

אולימפיאקוס ברחה, הבעלים הלך לעולמו ופנאתינייקוס נקלעה למשבר שמאלץ אותה להשקיע בשחקנים צעירים וחופשיים. זיו על קבוצתו החדשה של הקשר והשילוב עם המאמן שעוקב אחריו קרוב לשנתיים וכבר הפך למושיע באתונה

(גודל טקסט)

 מרינוס אוזונידיס החמיץ את תור הזהב של הכדורגל היווני. הוא שיחק בנבחרת מ-1992 ועד 2001, אז תלה את נעליו וראה רק מהבית שלוש שנים אחר את כך חבריו לשעבר זוכים באליפות אירופה. הוא נותר מזוהה עם פנאתינייקוס במדיה רשם 132 הופעות, ומאז דצמבר 2016 הוא משמש גם על תקן המושיע של הירוקים הודות לחזרתו למועדון כמאמן הראשי.

פנאתינייקוס נקלעה בשנים האחרונות לבעיות כלכליות והעונה תקציב הקבוצה קוצץ בחצי ובאתונה החליטו על אסטרטגיה חדשה – להביא צעירים מוכשרים שאוזונידיס כבר ידאג לשדרג. ביניהם כמובן נמצא גם עומרי אלטמן.

באוקטובר 2016 ישב אוזונידיס בניחותא וצפה במשחק בין ישראל ליוון במוקדמות יורו 2017 עד גיל 21. הוא נדהם כשראה את ישראל מנצחת 0:4 ועוד יותר התלהב כשהבין את הפוטנציאל הטמון בקשר עומרי אלטמן, שמצא את הרשת פעמיים באותו המשחק – שער אחד בפנדל ואילו השער הראשון הובקע על ידי אלטמן במבצע אישי מרהיב. "הוא רשם את אלטמן בפנקס שלו. הוא התלהב ממנו וחשב באותו משחק שיש לו פוטנציאל ומאז עקב אחריו", מספר לספורט1 ניקוס יואנוס כתב "נובה" היוונית.

המצב בפנאתינייקוס לא קל מבחינה כלכלית, אבל ביוון טוענים שבניגוד לסברה רווחת גם לא קריטי. שחקנים בסכומי עתק כפי שצירפו בעבר אמנם לא יצטרפו לפחות בתקופה הקרובה, אבל יהיו מי שיגיעו לחזק את המועדון – ועומרי אלטמן כרכש הראשון של הקבוצה מבהיר לאן מועדות פני המועדון, שחקנים מוכשרים ב-150 אלף יורו לערך, הסכום אותו שילמו היוונים להפועל תל אביב.


אוזונידיס. המושיע של פנאתינייקוס בחצי השנה האחרונה (האתר הרשמי)

הבעיה בפאו נובעת גם בשל כך שבעלי הקבוצה בעונה שעברה פטרה וגנופולוס הלך לעולמו לפני מספר חודשים והשאיר אחריו חליל ריק. את מקומו בסופו של דבר תפס איש עסקים בשם יאניס אלפוזוס, אלא שגם הוא לא הצליח להחזיר את כל חובות המועדון ושחקנים התלוננו כי לא זכו לשכרם במשך כחצי שנה. אלפוזוס, כמיטב המסורת של בעלי הקבוצות הגדולות ביוון, הוא בעל חברות ימאות שבונות ספינות, היה גם אייל תקשורת וב-2012 הקים ארגון ששילב אנשי עסקים שקנו חלק מהקבוצה.

אנטוניס צקאליס מעיתון "דיי טיים ספורט" אמר על הסיטואציה הדי חדשה בירוק ושינוי החשיבה כתוצאה מכך: "הבעלים של פאו סומכים בעיניים עצומות על החושים החדים של אוזונידיס. הוא כבר הצליח להעלות שחקנים מהאקדמיה, כאלו שאיש לא נתן להם צ'אנס והפך אותם לשחקנים גדולים. יש לו אינסטינקטים מצוינים. מהבחינה הזאת אלטמן הגיע למקום הכי טוב עבורו. אפשר להגיד לגן עדן. אם הוא באמת שחקן עם פוטנציאל כזה גדול, אוזונידיס ישדרג אותו בכמה מאות אחוזים. המאמן מאוד רגוע כי הוא בוטח בעצמו".


"אוזונידיס ישדרג אותו. אלטמן הגיע לגן עדן" (דני מרון)

את העונה האחרונה סיימה פאו במקום השלישי, אבל כמעט כרגיל הרחק מהאלופה אולימפיאקוס. בפלייאוף לליגה האירופית סיימה פאו שנייה אחרי א.א.ק אתונה, אבל החובות שהצטברו בקבוצה גרמו למספר שחקנים לפנות לפיפ"א. הם נאלצו למכור את החלוץ השבדי שלהם מרכוס ברג, מלך שערי הקבוצה שהרשית 23 פעמים ועזב לאיחוד האמירויות תמורת 1.6 מיליון יורו בלבד על אף דרישת פאו לכחמישה מיליון יורו, זאת מפני שאיים לפנות לערכאות משפטיות והיוונים הרימו ידיים. גם אלטמן הגיע במקום ויקטור קלונרידיס שהיה מושאל מלאנס, והיוונים לא יכולים היו לממש את האופציה בחוזהו משיקולים כלכליים. כל אלו סיבות מדוע בפאו מקווים להעפיל לליגה האירופית, דבר שיניב רווח נאה ואולי רצון מצד שחקנים בכירים לעבור לאתונה למרות הכל.

"למזלה של פאו יש לה מאמן טוב שעובד קשה מאוד עם שחקנים זולים יחסית וצעירים מהאקדמיה", מבהיר יואנוס, "המאמן הזה יכול לעשות מאלטמן שחקן טוב יותר, אחרי זה הם אולי ימכרו אותו בכסף גדול". אלטמן מרוויח בפאו כ-150 אלף יורו לעונה, לפני בונוסים על זכיות שונות שעשויות להקפיץ את שכרו לכ-350 אלף יורו.

רק בשבוע שעבר הגיעו רבים מאוהדי פנאתינייקוס למשרדי המועדון והבהירו את דעתם על הבעלים – "אתה מבייש את המועדון, עדיף שתעזוב", הפצירו וזכו לתגובה דווקא מאוזונידיס עצמו, שסיפר להם כי הובטח לו שיגיע חיזוק נוסף. ביום חמישי פאו כבר החלה להתאמן והקשר פגש את חבריו החדשים, ביניהם הקפטן הפורטוגלי זקה שמשחק בשתי הכנפיים והבלם הברזילאי רודריגו מולדו בן ה-29. כשאלו הכוכבים מסביבו, הוא בוודאי עוד עשוי להיות מי שיגנוב השנה את ההצגה בירוק.


עומרי אלטמן בעת הצגתו. הזמן שלו להוכיח

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי