צפו בתקציר: 2:4 לגוואנגז'ו RF על סונינג, שער ענק לערן זהבי

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: הליגה הסינית

הפנומן כבש בבעיטה אדירה לחיבורים את שערו ה-23 העונה, שישה כיבושים פחות משיא כל הזמנים בליגה הסינית. לו לין, ז'י ורנאטיניו השלימו את התבוסה. מרטינס כבש צמד לאורחת

(גודל טקסט)
שער כזה היה מפאר תקציר משחק בכל ליגה גדולה – ספרדית, אנגלית, גרמנית ואיטלקית. ערן זהבי השתלט על כדור בצד שמאל, התקדם בהטעיות גוף ואז ממרחק של כ-16 מטר ירה טיל לחיבורים הרחוקים. מרהיב, עוצר נשימה, מבריק. ענק. הפנומן קבע עם השער 1:2 לגוואנגז'ו RF בדרך ל-2:4 על ג'יאנגסו סונינג והקפיץ את קבוצתו למקום השלישי בטבלה, המוביל לליגת האלופות האסייתית.


מלך השערים של הליגה הסינית הגדיל עם הסופרגול את מאזנו כיבושיו ל-23, חמש פחות משיא כל הזמנים (אלקסון עם 28 שערים), שש פחות מהשיא כשנשארו עוד תשעה מחזורים לסיום הליגה. 6 מ-16 הקבוצות בליגה כבשו פחות מזהבי אחד. מזכיר לכם משהו? כן את עונת 2015/16 בליגה שלנו. איך זה נגמר אז? 35 שערים ושיא כל הזמנים.




זהבי, כמו שאר חבריו, לא היו קיימים במחצית הראשונה וקבוצתו של פאביו קאפלו יכולה היתה גם להוביל 0:3 אבל ירדה בשוויון 1:1 משערו הראשון העונה של לו לין. ואז בדקה ה-50 התגרה המאמן האיטלקי, חצי בחיוך, בזהבי כשהשניים נפגשו ליד הקווים, סירב ללחוץ את ידו ותוך שתי דקות ראה את הפנומן קובע 1:2 אדיר. מרגע זה עברה השליטה לגוואנגז'ו וזהבי היה מעורב בשני השערים הבאים של ז'י ורנאטיניו בדרך ל-1:4 ולמקום השלישי, זמנית לפחות.


מהלך המשחק
דקה 3, 0:1 לסונינג – מתפרצת ראשונה של האורחת הסתיימה בבעיטה מסובבת מרהיבה של רוג'ר מרטינס לחיבורים שהותירה את צ'נג חסר אונים.



מרטינס חוגג (אתר הליגה הסינית)


דקה 14 – זהבי מופל ללא תגובת השופט וסונינג יצאה לעוד מתפרצת קטלנית אבל למזלה של המארחת בלם צ'נג את מוקאנדצ'ו הקמרוני לקרן.


דקה 19 – זהבי עשה תנועה מדהימה ומצא עצמו לבד מול שוער סונינג. למרבה הפלא הכדור הלך החוצה ולא לרשת. מלך השערים של סין פספס שער קל.


דקה 25 – זהבי החל מהלך משמאל שהסתיים בנגיחה של לו לין מקרוב לחוץ.


דקה 29
– זהבי ניסה מרחוק והכדור הלך גבוה מעל השער.


לו לין עם השוויון, 1-1 ביואה שיו שאן
ה3 של השחקן המקומי האהוב ביותר העונה pic.twitter.com/PwzKd91HqI

— Roy Tadmor (@RoyTLuo) August 9, 2017


דקה 43 – מטווח של חלוצי סונינג שכלל לא פחות מחמש בעיטות למסגרת אבל צ'נג היה במקום.



זהבי ורנאטיניו מחבקים את ז'י (אתר הליגה הסינית)


דקה 45, 1:1 – בניגוד למהלך המשחק הגיעה מתפרצת של גוואנגז'ו מימין, הכדור הוגבה מימין זהבי פספס ואת ההרמה השנייה, הפעם משמאל, דחק לו לין מטווח אפס לרשת את שערו הראשון העונה.


דקה 50 –  אירוע משעשע על הקווים. זהבי בא ללחוץ לפאביו קאפלו את היד, והמאמן האיטלקי התחמק ממנו בחיוך.


דקה 55, 1:2 לגוואנגז'ו – זהבי התנהל עם הכדור משמאל חתך לכיוון המרכז ובעט טיל לחיבור הרחוק. איזה גול!!!



זהבי חוגג עם חברים. הסנסציה של הליגה הסינית (אתר הליגה הסינית)


דקה 62, 1:3 –
זהבי החל התקפה במסירה ימינה למיאו שהגביה כדור ענק לראשו של ז'י והחלוץ הגבוה המשיך לרשת.


דקה 70 – עוד החמצה של האורחים: הפעם מרטינס הדביק כדור למשקוף.


דקה 72, 1:4 – שוב התקפה שהחלה ברגלי זהבי והסתיימה בפריצה של רנאטיניו לתוך הרחבה. הברזילאי זרק מגן ובעט לפינה הרחוקה ולרשת.


דקה 90, 4:2 – מרטינס סיים בפריצת יחיד עם כדור שטוח לרשת, צ'נג נכנע הפעם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי