סוזה יאמן את טיינג'ין קואנג'יאן, זהבי בראש רשימת הרכש שלו

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: הליגה הסינית

הפורטוגלי, שאימן את מכבי תל אביב ושיתף פעולה בהצלחה עם החלוץ, יחתום בימים הקרובים כמחליפו של קנבארו וכבר סימן את הכוכב לקראת העונה הבאה. מחר ב-09:00, ספורט1: זהבי ינסה לשבור את שיאו של אלקסון

(גודל טקסט)

בזמן שבליגה הסינית מחכים בקוצר רוח לדעת האם ערן זהבי יצליח לשבור את שיאו של אלקסון מול צ'ונצ'ין ליפנג (09:00, ישיר בספורטHD1) במחזור הסיום, אך הכוכב כבר חושב על עתידו. בסיומה של העונה יתפנה זהבי להתעסק בעתידו המקצועי. החלוץ אומנם חתום לשנתיים נוספות בגוואנגז'ו R&F, אך מעוניין לחתום על חוזה חדש ומשודרג.


במקביל, העניין בזהבי גובר בסין כאשר הקבוצה החדשה שנכנסה לתמונה היא טיינג'ין קואנג'יאן, אותה יאמן בעונה הבאה מאמן מכבי תל אביב לשעבר, פאולו סוזה. הפורטוגלי צפוי לחתום בימים הקרובים כמחליפו של פאביו קנאברו ולספורט1 נודע כי בראש רשימת הרכש שלו נמצא זהבי, אותו אימן בהצלחה במכבי תל אביב. החלוץ סיפר בעבר על ההערכה הגדולה שיש לו לסוזה. טיינג'ין קואנג'יאן מדורגת במקום הרביעי ובסגל שלה נמצאים אלשנדרה פאטו, אקסל ויטסל ואנתוני מודסט. 


כזכור, כבר לקראת היושרת האחרונה בליגה הסינית העניין בזהבי גבר. בעבר פרסמנו כי שנחגאי שינואה הייתה מוכנה לשלם 30 מיליון יורו על מנת להעביר את החלוץ לשורותיה ואף לשלם לו שכר חסר תקדים של 50 מיליון דולר לשלוש עונות. יש לציין כי הקבוצה משנחאי, השנייה בטיבה בכרך הענק (25 מיליון תושבים) אחרי שנחאי SIPG, מוצבת במקום השישי בליגה הסינית מבחינת ערכה (106 מיליון דולר). מבחינת זהבי המגמה היא ברורה: הוא צפוי לדרוש 50 מיליון דולר לשלוש העונות הקרובות, כשכר בסיס, בין אם יעזוב לשנחאי או יישאר בגוונגז'ו, כאשר בקבוצתו הנוכחית הוא בשלבי מיצוי של הסכם עסקי שיקנה לו שווי כסף, שיפחית במידת מה את שכרו הישיר.


נוכח חוקים חדשים בכדורגל הסיני, שנחאי תהיה חייבת בתשלום מס מלא גם על דמי ההעברה לגוואנגז'ו, כך שהעסקה מבחינתה צפוייה להסתכם ב-150-160 מיליון דולר. יש לציין כי כרגע מרוויח זהבי 8 מיליון דולר בעונה, לא כולל מענקי מיקום וזכייה בתארים. זהבי כבר כבש מתחילת העונה 28 שערים – ליגה וגביע – ובסך הכל 45 שערים (ותשעה בישולים) במדי גוואנגז'ו, מה שהפך אותו למלך השערים שלה בכל הזמנים.



איחוד מרגש? סוזה (AFP) 


מוקדם יותר, בתקשורת עסקו במחזור הסיום. זהבי לא כבש במשחק האחרון נגד טיאנג'ין טדה, בו ניצחה קבוצתו 1:3, ובסך הכל במאזנו העונה 26 שערי ליגה. הוא הבטיח את תואר מלך השערים, הרי שאפשר לומר שקלוש ואף אפסי הסיכוי שאחד מסגניו, וו לי (שנחאי שנואה) ו/או ריקרדו גולארט (גוואנגז'ו אברגרנדה) יבקיעו שבעה שערים כל אחד, אבל בשביל לשבור את שיאו של אלקסון הברזילאי שהרשית 28 פעמים, הוא יצטרך צמד – וכמובן ששלושער בשביל לנפץ את השיא המדהים, ולשם כך נותרו לו 90 דקות אחרונות. 



שיאו של אלקסון, אז שחקנה של שנגחאי SIPG, נקבע ב-2014, ומעבר לכך שזהבי רוצה להיות הראשון שקובע רף חדש, קבוצתו זקוקה לניצחון בשביל לשמור על הסיכוי הקלוש להשתתף במשחקי ליגת האלופות של אסיה, דבר שיקרה אם היא תסיים רביעית ושנגחאי SIPG תזכה בגביע הסיני. בנוסף צריכה RF שהאלופה אברגרנדה לא תפסיד למדורגת רביעית צ'וונג'יין וכן ששנדונג לא תנצח את חביי.


מחזור אחרון-ר&פ תסיים 4 ותהיה בצ'מפיונס רק אם:
1.תנצח בצ'ונגצ'ינג
2.אברגראנדה לא תפסיד לצ'וונג'יין
3.שנדונג לא תנצח את הביי
4.סיפג תקח גביע pic.twitter.com/gT3tgM8vtd

— Roy Tadmor (@RoyTLuo) November 3, 2017


המאמן דרגאן סטויקוביץ' נשאל על ידי הכתבים המקומיים על הרצון של זהבי לשבור את השיא ואמר: "השיא של זהבי הוא דבר יפה מאוד, אבל אנחנו רוצים להגשים חלום ולסיים מקום רביעי כדי שאולי נזכה לשחק באלופות. אנחנו נפרדים גם מז'יאנג זיפנג, אבל לכל הדברים האלה יהיה זמן אחרי המשחק".



ערן זהבי. הזדמנות אחרונה לשבור את השיא הסיני


עוד אמר סטויקוביץ' על זהבי: "הוא לא ביקש משהו מיוחד מהשחקנים, אם אתם מתכוונים לשאול אם הוא רוצה שנשחק עבורו כדי שיכבוש. הלחץ גדול מדי. גם לא הכנו טקטיקה מיוחדת כדי שהוא יכבוש. התוצאה חשובה לנו יותר. הדבר הכי חשוב הוא לתת לאוהדים שלנו ליהנות מכדורגל איכותי".


ערן זהבי אף הוא השתתף במסיבת עיתונאים לקראת המשחק וגילה שהקבוצה פספסה אימון אתמול בגלל שהגיעה מאוחר מדי. "הטיסה לא הייתה ארוכה, אבל בגלל לוח זמנים לא עלינו להתאמן. אני מקווה שהשחקנים ניצלו את הזמן כדי לנוח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי