האופציות של זהבי: חוזה משודרג או חבירה לסוזה

ערן זהבי עם רנאטיניו
ערן זהבי עם רנאטיניו | הליגה הסינית

החלוץ וסוכנו ימריאו לסין כדי לשדרג את ההסכם ל-50 מיליון דולר לשלוש השנים הבאות. עדיין לא ברור אם גוואנגז'ו RF תעמוד בדרישותיו הכספיות, טיאנג'ין קואנג'יאן עשויה לוותר על כוכב עבורו. וגם: העוזר האישי

(גודל טקסט)

ערן זהבי ימריא ביום ראשון עם משפחתו לגוואנגז'ו על מנת להתחיל בהכנות לעונה החדשה, השלישית שלו בסין, שתיפתח בעוד חודשיים. מלך השערים בליגה הסינית אמור להתחיל את האימונים בגוואנגז'ו RF, אבל עדיין לא ברור אם זו תהיה הקבוצה בה ישחק בעונה הקרובה, ולכן ייצא איתו לסין סוכנו רונן קצב.

נכון לעכשיו עומדת רק עוד אופציה אחת על הפרק וזו קבוצתו של מאמנו לשעבר במכבי תל אביב, פאולו סוזה – טיאנג'ין קואנג'יאן – שמתכוננת כבר בסוף החודש למשחק בפלייאוף ליגת האלופות האסיאתית, ככל הנראה מול בריסביין רואר האוסטרלית. מחזיקת הגביע הסיני, שנגחאי שנואה, שהוזכרה כמועמדת לקלוט את החלוץ הישראלי, לא נמצאת בשלב הזה בתמונה.

ההערכה היא כי כבר בשבוע הבא ייסגרו העניינים. זהבי כבר שלח מסרים לצדדים כי ברצונו לקבל חוזה תלת שנתי בסכום כולל של 50 מיליון דולר, כאשר טיאנג'ין תצטרך, אם גוואנגז'ו תוותר עליו, לשלם דמי העברה כבדים. יש לציין כי בטיאנג'ין עדיין רשומים שני חלוצים זרים: אלשנדרה פאטו הברזילאי ואנתוני מודסט הצרפתי שהגיע באמצע העונה שעברה מפ.צ.קלן וכבש בממוצע שער למשחק. כיוון שחוקי הליגה בעונה הקרובה הוחמרו עוד כדי להקשות על הקבוצות – רק ארבעה זרים לעומת חמישה קודם ולכן ומספר זרים על המגרש שלא יפחת ממספר המקומיים מתחת לגיל 23 – סביר להניח שמעבר של זהבי לטיאנג'ין יהיה על חשבון אחד השחקנים הללו.

ערן זהבי. דרישות אסטרונומיות (אתר הליגה הסינית)
זהבי. דרישות אסטרונומיות (אתר הליגה הסינית)

אם זהבי יישאר בגוואנגז'ו, בחוזה משודרג, הוא צפוי לצאת עם הקבוצה בסוף החודש למחנה אימונים באוסטרליה. בשלב הזה, אין שינוי במצבת הזרים של הקבוצה: הברזילאים רנאנטיניו וג'וניור אורסו צפויים להמשיך. הבלם האיסלנדי סולבי אוטסן עזב וחזר לקבוצת נעוריו האיסלנדית, ויקינגור. לא ברור אם החלוץ היווני-אוסטרלי, אפוסטולוס יואנו, שמיעט לשחק בעונה שעברה, יישאר במתכונת הזו. המאמן הסרבי דראגן סטויקוביץ' ימשיך עונה רביעית בקבוצה. 

לזהבי יצטרף החל מהעונה עוזר אישי במשרה מלאה, חבר הילדות זיו סולומוביץ', שירכז את ענייניו העסקיים ויעסוק בעניינים נוספים. הכוכב מגיע לסין מוכן גופנית לאחר שעבד בשבועות האחרונים בצוותא עם מאמן הכושר של הנבחרת, ערן שדו.

פאולו סוזה. רוצה להתאחד עם חניכו לשעבר (gettyimages)
סוזה. רוצה להתאחד עם חניכו לשעבר (gettyimages) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי