פה גדול: טוואטחה הסתבך עם קובאץ' ומשלם את המחיר

טוואטחה
טוואטחה | צילום: פרנקפורט

הכתבים הגרמנים מעידים שהמגן "עצור באימונים ומכונס בעצמו", ותולים את הוצאתו מהרוטציה בביקורת הפומבית שהעביר על מאמנו. מהסיפורים על העצלנות במחנה האימונים ועד היעד הבא, יעקב זיו על הפלונטר של הישראלי

(גודל טקסט)

דוביד שווייצר ז"ל נכנס להיסטוריה של הכדורגל הישראלי בגלל כמה משפטים מיתולוגיים שהגה. אחד מהם היה "למה הדג על הצלחת? כי הוא פתח את הפה". את השיעור הזה לומד כיום טאלב טוואטחה בדרך הקשה. כתבים שמסקרים את פרנקפורט מספרים שהמגן הישראלי נראה באימונים שקט ומכונס בעצמו. "הוא כבר הרבה פחות נלהב מבעבר ונראה די עצור באימונים", דיווח אתמול אחד מהם בשיחה עם ספורט1, "אנחנו אומנם לא יכולים לשוחח איתו ישירות, אבל נראה שהוא די עצוב". יש לו סיבה טובה: בחודש האחרון הפך המגן השמאלי, שנרכש ממכבי חיפה תמורת מיליון וחצי יורו, למגן השלישי של קבוצתו, ורוב הסיכויים שיושאל כבר בינואר לקבוצה אחרת.

11 הופעות רשם טוואטחה העונה במדי איינטרכט פרנקפורט בבונדסליגה, האחרונה שבהן ב-12 בדצמבר 2017. במקרה או שלא, חמישה ימים קודם לכן הוא עלה לשידור באחת מתוכניות הספורט ברדיו הישראלי ואמר דברים בנוסח: "אני מאוכזב מהסיטואציה שלי בקבוצה", "לא פתחתי שלושה מחזורים ברציפות", "המאמן ניקו קובאץ' אוהב אותי, אבל תמיד מכניס אותי כחילוף ראשון או שני", "מגיע לי להיות שחקן הרכב לגיטימי בבונדסליגה", "אני לא מוכן להישאר כינור שני" ו-"מגיע לי לשחק ולא נותנים לי".

אם טוואטחה היה מכין שיעורי בית, הוא ודאי היה מגלה שאחד הדברים השנואים על המאמן הקרואטי הוא הערות ביקורתיות של שחקניו בתקשורת. "היו כמה מקרים בעבר ששחקנים העזו לדבר נגד קובאץ', והוא לא אהב את זה. הוא רגיל לשלוט בהכל", אמר אתמול כתב ה"בילד" הגרמני, רונלד פאלמרט. טוואטחה, מדגיש פאלמרט, קיבל את ההזדמנויות שלו. "אצל קובאץ' אתה צריך לחכות בסבלנות", מבהיר העיתונאי הוותיק, "הוא משתדל לתת לכל שחקן לשחק, אבל אתה יכול למצוא את עצמך על הספסל. אחר כך תיכנס לחצי שעה, ואחר כך למחצית. לטוואטחה לא הייתה סבלנות".

טוואטחה באימונים
טוואטחה באימונים. כמו ישראלי טוב (איינטרכט פרנקפורט)

מצבו של המגן השמאלי לא ברור, וייתכן שיושאל לקבוצה אחרת כדי לצבור דקות משחק, אבל בגרמניה מעריכים שאם יעזוב את פרנקפורט, הוא כבר לא יחזור אליה. לא מן הנמנע שבקיץ הקרוב יהיה טוואטחה הלגיונר התורן שחוזר לישראל. "הוא יכול לשחק בהאנובר או בהמבורג", מעריך פאלמרט, "הוא לא מספיק טוב לפרנקפורט, אבל אני חושב שהוא כן שחקן טוב".

גם אם טוואטחה לא היה פותח את הפה, אפשר להעריך שמעמדו היה נפגע בכל מקרה. זה התחיל במחנה האימונים של הקבוצה באליקנטה, והסיפור שמספר שליח העיתון "פרנקפורט רנדשאו" יפתיע כנראה את כולם – חוץ מאת מי שמכיר את הכדורגל הישראלי. על פי הדיווח, קובאץ' ביקש שטוואטחה יעשה תנועה לכיוון הכדור עוד לפני שהוא מגיע אליו, בעוד שהשחקן העדיף להמתין לכדור ולא לרוץ לכיוונו. לא משהו שהוסיף לטוואטחה נקודות אצל קובאץ'.

אחרי הפגרה חזר המגן הישראלי עם פציעה קלה בשריר וקיבל מנוחה מאימונים במשך כמה ימים, אבל גם במשחקי ההכנה הוא לא נראה טוב. ייטרו ווילמס, שהגיע הקיץ מאיינדהובן תמורת חמישה מיליון יורו, היה אמור להיות המגן הבכיר, וגילה יכולת טובה בתחילתה עונה אבל נחלש בהמשך. זו הייתה אמורה להיות ההזדמנות של טוואטחה, אבל קובאץ' העדיף לשלוף מהשרוול את טימותי צ'נדלר, מגן ימני שהוסט לשמאל ולקח את הצ'אנס בשתי ידיים. בתיקו 1:1 עם פרייבורג הוא בישל שער ואפילו כבש בניצחון 1:3 על וולפסבורג. טוואטחה, כאמור, נותר המגן השמאלי השלישי.

קובאץ'
קובאץ'. לא אוהב ששחקנים מדברים עליו (AFP)

ואם לישראלי היו תקוות שמדובר בעניין חולף, הגיע קובאץ' והבהיר שמבחינתו העניין סגור. "צ'נדלר משחק מצוין כמגן שמאלי, אז איזו סיבה יכולה להיות לי להוריד אותו לספסל, רק בגלל שהוא לא משחק בעמדה המקורית שלו?" השיב קובאץ' במסיבת עיתונאים כשנשאל מדוע ווילמס לא משחק. "אני מאוד מרוצה ממנו", הוסיף. בלי קשר לטוואטחה, לפרנקפורט יש בעיות בגזרה השמאלית. הקבוצה הייתה אמורה להיות תחנת מעבר לווילמס בדרך לפרמייר-ליג, והתקווה הייתה למכור אותו בעשרה מיליון ליש"ט. אלא שהמגן השמאלי הבכיר לא משחק, מה שלא מאפשר להשביח אותו. "ווילמס צריך להיות הרבה יותר טוב", קובע פאלמרט.

בינתיים זכה האחרון לחמש דקות במשחק שעבר, וטוואטחה לא נלקח כלל בחשבון. "פרנקפורט תמצא לו קבוצה טובה שתהיה מוכנה לשלם עליו בין 500 אלף יורו למיליון", מעריך עיתונאי ה"בילד", אך הבהיר שזה יקרה ככל הנראה רק בקיץ. בגרמניה אומרים שטאלב צריך לקחת דוגמה מאלמוג כהן, שהתקשה להשתלב בבונדסליגה עד שהפך לשחקן מוביל באינגולשטאט. השאלה היא אם לטוואטחה יש את הסבלנות לכך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי