חגיגות גיל ה-30: ביברס נאתכו המבוקש מס' 1 ברוסיה

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | צסק"א מוסקבה, רשמי

הקשר הישראלי הפך לאחד השחקנים החשובים של צסק"א, מאמנו האגדי בקאזאן רוצה לאחד שורות וגם עיתונאי החצר של סלוצקי חזרו להלל אותו. ב-22:05 הוא ינסה לנקום בליון בשביל שתיהן

(גודל טקסט)

המפגשים בין צסק"א מוסקבה לליון מחזירים את ביברס נאתכו לעבר. העיתונאים הרוסים נזכרו לאחרונה כי הקשר הישראלי הבקיע לזכות רובין קאזאן מול הצרפתים במוקדמות ליגת האלופות אי שם באוגוסט 2011, שנה וחצי אחרי תחילת הקריירה בליגה הרוסית. וזה סמלי, כי בחודשים האחרונים נפוצו הדיווחים על כך שקורבן ברדייב מעוניין להחזיר את נאתכו לקאזאן לקראת העונה הבאה.

המאמן האגדי שב למועדון בקיץ האחרון, ובינתיים חווה תקופה קשה מאוד בתחתית. על מנת להצעיד את רובין שוב לימי הזוהר, הוא זקוק לשחקנים עליהם אפשר לסמוך בעיניים עצומות. נאתכו תמיד היה כזה מבחינתו, וההצעה חייבת להחמיא. מאידך, גם צסק"א הגישה לנאתכו הצעה להאריך את חוזהו שמסתיים ביוני הקרוב. איך שלא תסתכלו על זה, מצבו מצוין. כל הקלפים בידיו, הוא יכול לבחור את עתידו בלב שקט, וההערכה כלפיו רק הולכת וגוברת במהלך העונה הנוכחית.

לא הכל היה חלק עבור נאתכו מאז הצטרף לצסק"א כשחקן חופשי בקיץ 2014. עונתו הראשונה הייתה נהדרת, אבל ב-2015/16 הוא איבד את המקום בהרכב מסיבות פוליטיות בעיקר – המאמן לאוניד סלוצקי קיבל את תפקיד המאמן הלאומי במקביל לעבודתו בקבוצה, והריץ את אלן דזאגוייב במשבצת של נאתכו כי התכוון להשתמש בו כך ביורו 2016. היחסים בין השניים לא היו מזהירים בשל כך, אבל התפטרותו של סלוצקי בסוף 2016 סייעה מאוד לנאתכו לחזור למרכז הבמה. ויקטור גונצ'רנקו, שהחליף את חברו הטוב על הספסל, למד להכיר את התרומה של הישראלי במרכז המגרש, ונאתכו הפך בהדרגה לבאנקר בהרכב הפותח. כמי שזקוק לאמונו של המאמן על מנת למצות את הפוטנציאל, ביברס מרוויח בגדול מהמצב החדש.

סיבה נוספת לעליית קרנו של נאתכו במועדון נעוצה במצוקה הכלכלית. לנשיא יבגני גינר אין תקציב לרכש, והסגל הנוכחי לא משתנה בשנים האחרונות. במקום להחתים שחקני חיזוק, נאלצת צסק"א לאתר הזדמנויות להחזיר שחקני עבר בהשאלה, כפי שעשתה בינואר האחרון עם אחמד מוסא שלא מצא את עצמו בלסטר. הניגרי, שזקוק נואשות לדקות משחק לקראת המונדיאל, שב לקבוצה שגידלה אותו ואמור לפתור את הבעיה הגדולה בחוד, כי צסק"א נותרה ללא חלוצים. מאידך, בקרוב לא יהיו לה גם בלמים. סרגיי איגנאשביץ' והתאומים ואסילי ואלכסיי ברזוצקי עשויים לפרוש מכדורגל בקיץ הקרוב, ואין להם מחליף ראוי באופק.

ביבראס נאתכו. חגיגות גיל ה-30 (צסק
ביבראס נאתכו. חגיגות גיל ה-30 (צסק"א מוסקבה, האתר הרשמי)

בתנאים אלה, לפציעות יש השפעה קריטית, וגונצ'רנקו נאלץ לאלתר על מנת לפתור בעיות הרכב, והשחקן שעוזר לו יותר מכל הוא פונטוס ורנבלום. השבדי הוא קשר אחורי נוקשה וקשוח בהכשרתו המקורית, אבל העונה התברר שהוא מסוגל למלא גם תפקידים אחרים. בשלהי 2017 הוא נשלח לעמדת החלוץ המרכזי בזכות הפיזיות ומשחק הראש המשובח, כי לא היו לגונצ'רנקו אופציות ראויות אחרות. בתחילת 2018, בעקבות הפציעה הקשה של הבלם ויקטור ואסין שגמר את העונה, הוזעק ורנבלום גם למרכז ההגנה. הוא עושה הכל בחדווה וזוכה לשבחים רבים בתקשורת, אך רב גוניותו עוזרת גם לנאתכו לקבל יותר קרדיט – כי יש לו הרבה יותר אחריות.

הסיבה פשוטה – בדרך כלל צוותו ורנבלום ונאתכו בקישור המרכזי והשלימו זה את זה נהדר. כאשר השבדי לא משחק יותר במשבצת הרגילה, נותר הישראלי על תקן הקשר הדפנסיבי הבודד, עליו מוטלת גם משימת בניית המשחק. למעשה, הוא הופך לשחקן הדומיננטי ביותר בקישור, ורוב ההתקפות של צסק"א עוברות דרכו. המצב מזכיר את עונת 2014/15 הפנטסטית, וגם עיתונאי החצר של דזאגוייב שדאגו לגמד את חשיבותו של נאתכו לקראת יורו 2016 חוזרים כעת להלל אותו.

רומן בבאייב, המנהל הספורטיבי של המועדון, נחוש כעת לעמוד במשימה החשובה ביותר של הקיץ – להאריך את חוזיהם של ורנבלום ונאתכו. שניהם יהיו שחקנים חופשיים, ושניהם חיוניים ביותר על מנת שהקבוצה תתפקד גם בעונה הבאה, כי לא יהיה כסף להחתים קשרים בנוסף לבלמים וחלוצים. "אין לי חדשות בנוגע לנאתכו. אנחנו מתכננים לחדש את המו"מ בקרוב. יש נכונות הדדית ורצון הדדי, אבל קיימות גם נסיבות שיש לקחת בחשבון", הצהיר בבאייב בתחילת החודש. יש להניח כי העפלה לליגת האלופות תהווה שיקול משמעותי. אם תצליח צסק"א לסיים בטופ-3 בליגה הרוסית, היא תוכל להציע תנאים כספיים טובים יותר לנאתכו. הקשר חגג בפברואר את יום הולדתו ה-30, ויודע שזה עשוי להיות החוזה הגדול האחרון בקריירה. אין לו סיבה להתפשר בהיבט הכספי.

קורבן ברדייב. רוצה להתאחד עם נאתכו (gettyimages)
קורבן ברדייב. רוצה להתאחד עם נאתכו (gettyimages)

עם חידושה של הליגה בתום פגרת חורף ארוכה, עשתה צסק"א צעדים חשובים לעבר המטרה, עם שני ניצחונות רצופים. 0:3 במשחק החוץ הקשה בגרוזני ביום ראשון היה חשוב במיוחד, ונאתכו היה השחקן המצטיין על הדשא. הוא תרם צמד בישולים שהכפילו את מאזנו העונה, וגונצ'רנקו הצהיר: "נאתכו משחק טוב, אבל זו הרמה שלו. היה יכול להיות מוזר אם לא היה משחק כך".

הערב (חמישי, 22:05), כאשר צסק"א תתארח בליון במשחק הגומלין בשמינית גמר הליגה האירופית, תידרש יכולת גבוהה אף יותר. הצרפתים ניצחו 0:1 במוסקבה, והרוסים מחפשים סנסציה אמיתית על מנת להפוך את התוצאה. ב-2011, אגב, הדיחה ליון את נאתכו עם קאזאן בדרך לשלב הבתים בליגת האלופות. הפעם, כאשר קאזאן נמצאת ברקע, ישמח נאתכו "לנקום" גם על ההדחה ההיא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי