"זה היה ה-0:0 הכי טוב בתולדות זלצבורג". מחמאות לדאבור

מואנס דאבור חוגג עם שחקני זלצבורג
מואנס דאבור חוגג עם שחקני זלצבורג | AFP

האוסטרים באופוריה אחרי שרשמו 19 משחקים ללא הפסד באירופה, הדיחו את דורטמונד ועלו לרבע גמר הליגה האירופית. גם נאתכו שם אחרי ה-2:3 של צסק"א בליון: "שיחק באחריות רבה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

שני ישראלים, מואנס דאבור וביברס נאתכו עלו אמש (חמישי) לרבע גמר הליגה האירופית ושניהם התגברו על משוכות קשות מאוד. דאבור וזלצבורג הדיחו את דורטמונד לאחר 0:0 בבית (1:2 במשחק הראשון בזיגנל פארק אידונה), נאתכו וצסק"א מוסקבה ניצחו בליון 2:3 ומחקו הפסד של 1:0 במשחק הראשון בבית.

דאבור קיבל מחמאות על משחקו וה"קרונן צייטונג" כתב שלמרות שלא כבש, בעט כדור אחד למשקוף בסיום והיה אחד המסוכנים בזלצבורג. האוסטרים רשמו 19 משחקים ללא הפסד בגביעי אירופה והם ללא הפתעת הליגה האירופית עד כה לאחר שהדיחו בשלב הקודם את ריאל סוסיאדד.

זלצבורג רחוקה רק שני משחקים מהשיא של אייאקס עם רצף של 21 משחקים ללא הפסד. "זה היה ה-0:0 הכי טוב בתולדות זלצבורג", נכתב באתר רשת השידור האוסטרית, והתכנית של המאמן הגרמני של רד בול זכתה למחמאה: "מאסטרפיס בינלאומי". העיתון "זלצבורג נאכריכטן" כתב: "הסנסציה מושלמת". זלצבורג רוצה להאריך את חוזהו של רוס שעד לקיץ האחרון היה מאמן הקבוצה הצעירה.


שורלה נאבק בדאבור. "שיחקנו עם מעט מדי עוצמה, פחות מדי אנרגיה"  (אתר רשמי זלצבורג)

המאמן המאושר אמר בסיום: "הגיע לנו לנצח למרות שסיימנו בתיקו. בטח כולנו נקרא ביקורת בגרמניה שדורטמונד שיחקה נורא, אבל האמת היא שהיא לא היתה רעה. אנחנו לא נתנו להם לנצח" ואכן העיתון "בילד" הכתיר את הדחת דורטמונד שערורייה וכתב: "המאמן פטר שטוגר עף במולדת שלו ולדורטמונד לא תהיה סיבה להאריך את החוזה שלו בקיץ".

הביקורת העיקרית היתה על שיתופו של דן אקסל-זגדו הצרפתי ששיחק לראשונה מאז נובמבר. "דורטמונד נראתה כמו מתאגרף גרוגי שלא התקדם לשום מקום", קבע ה"בילד". שטוגר עצמו תירץ: "לא הראנו כלום ממה שתיכננו במחצית הראשונה. חשבנו שיש לנו מספיק איכות על כר הדשא וזה לא עבד". אנדרה שורלה: "תכננו הרבה, אבל לא מימשנו את זה. הכנסנו מעט מדי עוצמה למשחקנו, פחות מדי אנרגיה".

1 – This is only the second time this season that #BVB have had just one shot in the first half (the other game was the DFB Cup game at FC Bayern). Harmless.

— OptaFranz (@OptaFranz) 15 במרץ 2018


נאתכו שגם הוא כמו דאבור פתח ושותף 90 דקות זכה לציון 5.5 ב"ספורט אקספרס" שכתב: "ביברס עשה יותר מדי טעויות במחצית הראשונה שמנע מצסק"א להצליח להוציא מתפרצות והיה פחות נייד. במחצית השנייה הוא היה טוב יותר ושיחק עם הרבה אחריות". "ל'אקיפ" העניק לנאתכו את הציון 5.


נאתכו. קיבל ציון 5.5 (AFP)

אוהדי שתי הקבוצות התעמתו ביניהם לפני המשחק והאוהדים של צסק"א הבעירו אש לפני הכניסה לאצטדיון. המשטרה נאלצה להתערב תוך עימות עם האוהדים הרוסיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי