כיאל תוקף: לא מתאים שאנחנו לא יודעים מי יאמן את הנבחרת

בירם כיאל
בירם כיאל | AFP

קשר ברייטון התייחס למשחק מול רומניה בתכנית הספורט של 103FM: "התרגשתי שהוזמנתי, אך צריכה להיות מחשבה על העתיד". מכבי חיפה: "מתנהל מו"מ עם שחקנים טובים מאוד". מצבו של חמד: "יעבור את זה"

(גודל טקסט)

"זה לא מתאים שאנחנו לא יודעים האם אלון חזן יישאר מאמן נבחרת ישראל תקופה ארוכה או שזה רק למשחק הקרוב מול רומניה (שבת, 21:30). המשחק הזה היה צריך להיות כבר עם מחשבה לעתיד. כל השחקנים רוצים לתת הכל, אבל אנחנו צריכים לדעת באיזה מערך נשחק ואיזו שיטה תהיה לנו ובדיוק בשביל זה נועדו משחקים מהסוג הזה", כך אמר הערב (שלישי) בירם כיאל, קשר ברייטון ונבחרת ישראל, ושלח מסר לקברניטי ההתאחדות בראיון לתכנית הספורט של 103FM.

כיאל המשיך: "כל פעם שאני מוזמן לנבחרת זה מרגש, אך הפעם התרגשתי הרבה יותר. אחרי מה שעברתי, חשבתי שאני אשבר מבחינה מנטלית. רגע לפני שהגשמתי חלום, לשחק עם ברייטון בפרמיירליג, שברתי את הרגל. המועדון עשה היסטוריה ובזמן הזה אני לא הצלחתי ללכת בכוחות תעצמי. חזרתי להיות שחקן לגיטימי בברייטון ושחקן בנבחרת וזה הישג ענק עבורי. טוב שהמשחק מול רומניה יתקיים כי אנחנו צריכים לעשות כמה שיותר משחקי אימון".

מצבה הקשה של מכבי חיפה: "למה זה לא מצליח? למה שחקנים טובים קורסים שם? אני יכול לומר את מה שאני חושב, אך זה לא יהיה נכון כי אני לא נמצא שם. לא יודע מה קורה באימונים. מה שכן, כואב לי הלב על מה שהקבוצה עוברת. כל פעם מחליפים מאמנים ושחקנים וזה לא עובד. אם אני, חמד ורפאלוב היינו חוזרים אז אולי הקבוצה הייתה מועמדת לאליפות, אבל זה כמו חלום. זה לא נורמלי ולא לגיטימי שזה יקרה. מכבי חיפה מנהלת משא ומתן עם שחקנים טובים, אולי אפילו טובים מאיתנו, אני יכול להגיד את זה בוודאות. קשה לי להגיד מה בדיוק הבעיה שם".


"כואב לי הלב על מה שקורה במכבי חיפה" 

מעמדו בברייטון: "עברתי פציעה בתחילת העונה ושברתי את הרגל. זו הייתה המכה הכי קשה שקיבלתי. חזרתי בצורה טובה ואני בסגל כבר יותר מחודשיים ומשחק כמעט בכל משחק. כמובן שאני רוצה עוד. פתחתי נגד מנצ'סטר יונייטד בגביע וגם נגד אברטון בליגה. אני מרגיש טוב וחד. חזרתי לעצמי ואני רוצה להיות השחקן המרכזי של ברייטון כמו שהייתי בשנתיים הקודמות. אני כאן כבר שלוש וחצי שנים".

על תומר חמד שלא זכה לשחק במדי ברייטון כבר תקופה ארוכה: "הסיטואציה שלו שונה. הוא התחיל מדהים ובינואר החתימו שני חלוצים והרוטציה על העמדה שלו נתפסה. אנחנו משחקים עם חלוץ אחד ויש לנו חמישה בסגל. שברו את שיא העברות והביאו חלוץ. כשמשקיעים הרבה כסף, אז רוצים לתת לשחקנים שהגיעו צ'אנס להוכיח את עצמם. בתור שחקן אסור לי להגיד בדיוק מה תומר חמד עובר. ממה שאני יודע, כי תומר הוא כמו אח שלי, אני יכול להגיד שהוא מאוד חזק מנטלית והוא יעבור את התקופה הזו ויהיה שוב שחקן רוטציה בברייטון. גם אני דמיינתי שאשחק פי כמה וכמה יותר, אך הקבוצה רצה ויש ניצחונות".


יחזור לרוטציה? תומר חמד (Gettyimages)

המשך הקריירה: "החלום שלי הוא לחזור להיות מה שהייתי בברייטון ואחרי זה אלוהים גדול. הצעד הבא מבחינתי הוא להיות שוב שחקן הרכב בברייטון ולהראות לכולם מה אני שווה. אני יכול להצליח בפרמיירליג כמו בצ'מפיונשיפ ובסקוטלנד".

סכנת ירידה: "אנחנו בעונה מדהימה. בתחילת השנה הימרו שנרד ליגה לפני חודש ינואר. כיום אנחנו עם שש נקודות מעל לקו אדום, שמונה מחזורים לסיום העונה. אנחנו לא משקיעים כספים כמו במועדונים אחרים. כשמסתכלים על ברייטון וניוקאסל אומרים שאנחנו בטוח נרד כי אין לנו ניסיון והיסטוריה כמו להם, אבל הוכחנו אחרת. ניצחנו את ארסנל בבית ואנחנו בתהליך מאוד טוב. עוד שלוש או ארבע נקודות ואנחנו נבטיח הישארות בליגה. מקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר".


התגבר על רגע לא פשוט ושב לבמה המרכזית. בירם כיאל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי