נאתכו: חבל שאנשים מנסים להרוס את המדינה בשביל פרסום ותשומת לב

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | דני מרון

לקראת המשחק מול ארסנל (22:05, ספורט2), התראיין הקשר ל"אינדינפנדנט" והתייחס לקבלת סרט הקפטן בנבחרת: "שמח שהגשמתי משאלה של אבי, שברתי תקרת זכוכית". לקראת המשחק אמר: "יש לי חוויות טובות מקבוצות אנגליות"

(גודל טקסט)

צסק"א מוסקבה תתארח הערב (חמישי, 22:05, שידור ישיר בספורט2) באצטדיון האמירויות אצל ארסנל, במסגרת המשחק הראשון של רבע גמר הליגה האירופית. לקראת המשחק, קשרה הישראלי של הקבוצה הרוסית, ביברס נאתכו, התראיין אצל מיכאל יוכין ל"אינדיפנדנט" האנגלי ודיבר על קבלת סרט הקפטן בנבחרת, איך הוא מרגיש כצ'רקסי ומוסלמי במדים הכחולים-לבנים ועל ההיסטוריה שלו מול קבוצות אנגליות.

"זה כבוד גדול עבורי להיות קפטן הנבחרת הלאומית של ישראל, זאת הייתה אחת המשאלות של אבא שלי", התייחס הקשר לאביו אכרם, שהשבוע ציינו במשפחת נאתכו עשור למותו. "תמיד ידעתי מה הוא רוצה ממני. ההשפעה של אבא שלי עליי כאדם הייתה עצומה. הוא האמין שאני צריך להפוך למנהיג בכל מקום אליו אגיע – לא עוד שחקן בסגל. הוא היה גאה מאוד כשהייתי קפטן בנבחרות הצעירות. זה רק טבעי שלהמשיך בזה בבוגרת הייתה אחת המטרות שלי. אני שמח שהגשמתי אחת מהמשאלות שלו. זה חשוב גם לקהילה שלנו. תמיד הרגשתי את התמיכה שלהם, זה היה רגע מיוחד גם עבורם. הם גאים".

בנוסף דיבר נאתכו על כך שסרט הקפטן שבר תקרת זכוכית עבורו, ועבור שאר השחקנים המוסלמים בנבחרת ישראל כמו בירם כיאל, דיא סבע, טאלב טוואטחה: "אני לא יודע מה כל אחד מהם חושב ומרגיש, אבל ברור שנעשתה היסטוריה ותקרת הזכוכית התנפצה. אני בטוח שכל מי שמאמין בדו קיום ושלום בין תרבויות שונות שמח לראות את זה, לא משנה אם הוא יהודי, מוסלמי, נוצרי או כל דבר אחר. בנבחרת אנחנו קבוצה מגובשת. לא שמים דגש על הבדלי דת. שאר השחקנים בירכו אותי ואיחלו לי מזל".


נאתכו. שבר את תקרת הזכוכית? (ערן לוף)

למרות האופטימיות, קשר צסק"א התייחס גם לביקורות על כל שהוא לא יכול לשמש כקפטן הנבחרת, מאחר שהוא לא שר את ההמנון: "האנשים האלה לא יכולים לפגוע בי. הם עושים את זה רק בשביל פרסום ותשומת לב. חבל שהם מנסים להרוס את המדינה היפה שלנו, אבל צריכים לחיות עם זה. כל אחד אומר מה שהוא רוצה, לא חייבים להקשיב".

לקראת המשחק מול התותחנים, נזכר נאתכו בניצחון 1:2 של צסק"א על מנצ'סטר סיטי בנובמבר 2014, בו בישל את שני השערים לסיידו דומביה. "המשחק הזה עולה לי בקלות לזיכרון ואני חייב לומר שהיו לי הרבה חוויות חיובית מול קבוצות אנגליות. כבשתי שער ניצחון עם רובין קאזאן מול טוטנהאם בליגה האירופית ב-2011 והבקעתי שני פנדלים מול צ'לסי ב-2013. המשחק השנה באולד טראפורד? לא היה לי מזל והייתי מורחק מהמשחק מול מנצ'סטר יונייטד. עכשיו חוזרים לאנגליה לפגוש עוד קבוצה איכותית, זה מרגש מאוד. ארסנל קבוצה טובה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. אני מצפה לשני משחקים ברמה גבוהה".

לסיום, התייחס נאתכו למצב קבוצתו, צסק"א מוסקבה: בצסק"א אנחנו תמיד מסוגלים להתגבר על קשיים. חדר ההלבשה שלנו מאוחד, אנחנו משחקים עם הרבה לב ונותנים את הכל על המגרש. לא מוותרים לעולם. במובן מסוים, יש דמיון לאתוס הצ'רקסי כי גם אנחנו לא מוותרים אף פעם", סיכם בחיוך.


נאתכו מול צ'לסי. אוהב קבוצות אנגליות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי