מהמקום הכי נמוך: נתניה חזרה לליגת העל אחרי עונה אחת

שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים | אודי ציטיאט

החבורה של דראפיץ', שהחלה את 2016/17 עם מינוס תשע נקודות, השלימה רשמית את המשימה עם 1:2 על בית"ר ת"א/רמלה. עכו זקוקה לעוד ניצחון אחרי 0:0 עם ר"ג

(גודל טקסט)

זהו זה, אחרי עונה אחת בלבד בליגה הלאומית, שהתחילה עם מינוס תשע נקודות, מכבי נתניה שבה היום (שישי) לליגת העל באופן רשמי אחרי 1:2 ביתי על בית"ר תל אביב/רמלה במסגרת המחזור ה-34. אין ספק שמדובר באחת מעליות הליגה הכי מרשימות בתולדות הכדורגל הישראלי.


העונה התחילה כזכור תחת הנאמנה עו"ד ליזה חדש, אחרי שהקבוצה נכנסה להליך פירוק, והמשיכה עם הגעתו של הבעלים אייל סגל. סלובדן דראפיץ', אותו הביאה עו"ד חדש, הוביל את שחקניו לעונה אדירה. נתניה עלתה לפסגה במחזור ה-17 אחרי ה-0:2 על עכו ומשם בעצם לא הסתכלה לאחור. מי שדחתה את החגיגות שלה היא הפועל עכו, שסיימה ב-0:0 ביתי עם הפועל רמת גן, כשפער שש הנקודות בין השתיים מהמקום השני לשלישי נשמר, שלושה מחזורים לתום העונה. 


בפלייאוף התחתון, מכבי שעריים שמרה על סיכוי לשרוד אחרי 1:4 גדול על הפועל נצרת עילית. אייל לחמן, השיג ניצחון בכורה עם מכבי הרצליה, 1:2 על הפועל ראשון לציון בחוץ שסידר לקבוצה עונה נוספת בליגה הלאומית ככל הנראה.

 

משחקי הפלייאוף העליון
מכבי נתניה – בית"ר תל אביב רמלה 1:2


זה לא היה קל, אבל נתניה עשתה את זה. לעיני 10,000 צופים באיצטדיונה הביתי, השלימה החבורה של סלובדן דראפיץ' את המשימה, במשחק מורט עצבים מבחינתה, אף על פי שמדובר היה רק בחותמת הסופית לקאמבק המרגש. מן העבר השני, החבורה של עמיר תורג'מן נלחמה, לא הגיעה לשמש תפאורה ועל כך ראויה למחמאות.


דקה 11 – מכבי נתניה עלתה ל-0:1:
המוליכה והעולה שבדרך עשתה זאת מהר. שון ויסמן כבש מתוך הרחבה לאחר בישול של דיא סבע.





שון ויסמן חוגג (אודי ציטיאט)


דקה 37 – בית"ר תל אביב/רמלה איזנה ל-1:1: החבורה של עמיר תורג'מן נלחמת. רוסלן ברסקי מצא בכדור רוחב את דור ג'אן, שמקרוב לא נכשל.


דקה 72 – מכבי נתניה עלתה ל-1:2: שון ויסמן השלים צמד, עם שער נוסף מתוך הרחבה.


הפועל עכו – הפועל רמת גן 0:0

שלומי דורה ושחקניו פספסו הזדמנות לעלות מעשית כבר היום, אבל לפחות שמרו על פער שש הנקודות עם תיקו ביתי מאופס. האורדונים לעומתם אמנם שמרו על סיכוי, על כשיריבתם צריכה עוד שלוש נקודות בלבד להבטיח עלייה (הפרש שערים עדיף), זו נראית משימה בלתי אפשרית. 



אחמד קאסום מול ניראל מחפוד (ערן לוף)


מכבי אחי נצרת – הפועל פתח תקווה 3:4


הפועל פ"ת שוב שותפה למשחק רב שערים, במפגש חסר חשיבות ומשוחרר בעילוט הכולל קאמבק מרשים. אור ברוך כבש ראשון לזכות האורחים (15), אך פטי לנקבה איזן (24). סמואל גילמור (50) וגבי קניקובסקי (54) העלו את המלאבסים ל-1:3. גמור? ממש לא. ספואן חילו (58) וצמד של עלאא בכר (69 ו-83) והפכו את התוצאה.


בני לוד – הפועל קטמון 1:1
במפגש חסר חשיבות בפלייאוף העליון, חילקו את הנקודות הקבוצות של סלימאן אזברגה ובני בן זקן. ניבאלדו כבש לזכות האורחים בלוד (8), אך וואיל מריסאת איזן כעבור זמן קצר (14). 

משחקי הפלייאוף התחתון
מכבי שעריים – הפועל נצרת עילית 1:4


החבורה של אופיר חיים, שרבים כבר חרצו את גורלה, סיפקה הצגה אדירה ופתאום היא מרוחקת שלוש נקודות בלבד מהקו האדום. מדהים. צמד של גיל יצחק (13 ו-22), עוד אחד של אילן רנקביץ' (45+1) וטיל אדיר של אוסיי מאוולי (52) סידרו ניצחון מוחץ. קופי קוואה רק צימק בתווך (45+2). הבחורים של יוסי זוזוט, שהפסידה אחרי שישה משחקים ברציפות (שני ניצחונות וארבע תוצאות תיקו), מסובכת חזק מאוד. 


הפועל עפולה – עירוני נשר 0:0

דרמה גדולה בעפולה, כשנשר יכולה הייתה יכולה לצבור נקודות חשובות בתחתית, אך הבלם אביב חדד החמיץ פנדל (68). החבורה של ראובן עטר המשיכה לגלות ספורטיביות אף על פי שהבטיחה כבר עונה נוספת בליגה הלאומית. נשר נמצאת במקום ה-13 בזכות הפרש שערים עדיף על הפועל ירושלים של שער אחד בלבד, כשהירושלמים במקום ה-14 המוליך למבחנים בסוף העונה.


הפועל ירושלים – עירוני רמת השרון 1:1
דרמה ענקית בטדי. מירוסלב אנטונוב כבש לזכות האורחת (52) וקירב את חיים שאבו למחזורים אחרונים שקטים, אך החבורה של דוד מרטן הוכיחה המון אופי. אלי דרעי איזן בתוספת של התוספת (96) והרוויח נקודה שעלולה להיות סופר משמעותית בסיום העונה.


הפועל ראשון לציון – מכבי הרצליה 2:1 
אייל לחמן (ניצחון בכורה) ושחקניו כמעט סופית נשארו בליגה בעקבות ניצחון גדול בהברפלד. ממאדו צ'אם כבש ראשון בפנדל (35), נס זמיר איזן זמנית (45), אורן בן ציון כבש את שער הניצחון (55). הרצליה, שניצחה לאחר תשעה משחקים ברציפות. הכתומים, למרות חוסר היציבות, רחוקים שש נקודות מהקו האדום. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי