משחור לאדום: עגייב עבר להפועל ת"א כדי להחיות מחדש את הקריירה

אמיר עגייב
אמיר עגייב | צילום: עדי אבישי

את יום הכיפורים של שנת תשע"ז שהרס לו את החלום לשחק באירופה, הקשר ניסה להשאיר מאחור אבל הותיר זעם בבני יהודה ואכזבה בבית"ר ירושלים. האם דווקא במועדון שמנסה להשתקם הוא יצליח לחזור לעצמו?

(גודל טקסט)

אמיר עגייב, הרכש החדש של הפועל תל אביב, מקווה לשכוח וכמה שיותר מהר את השנה האחרונה בקריירה שלו. פציעות, חוסר מזל, אפס שערים, המון שעות על הספסל ובעיקר איבוד שמחת החיים ורגעים של דכאון אמיתי, ליוו אותו, לאחר שלא הצליח למצוא את מקומו בשלוש קבוצות בהן שיחק בשנה האחרונה. לקשר היו הצעות רבות גם בליגת העל, אך הוא העדיף לחתום במדי האדומים, שנמצאים בצמרת הליגה השנייה, והרגיש שזה המקום הכי טוב עבורו, להרים את הקריירה בחזרה.

את יום הכיפורים של העונה שעברה, עגייב כנראה לא ישכח לעולם. חודשיים קודם לכן, בקיץ של עונת 2016-17, ואחרי עונה טובה במדי בני יהודה, הוא הגשים לעצמו חלום ילדות, יצא לשחק באירופה וחתם באומוניה ניקוסיה הקפריסאית. ההתחלה הייתה נהדרת עבור הקשר המוכשר, הוא פתח כמעט בקביעות בהרכב, כבש שער נגד בית"ר ירושלים, בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית ואפילו חגג פתיחה חלומית בליגה, עם צמד במשחק הפתיחה של הליגה הקפריסאית. יומיים לפני יום כיפור, שוחח עגייב עם ראשי ניקוסיה ועם המאמן וביקש מהם לטוס לישראל, כדי לשמור על קדושת היום החשוב. הקפריסאים עיקמו פרצוף, אמרו לו שהוא יכול לטוס, אך ביקשו ממנו לשקול שוב את הבקשה. לעגייב, בחור מסורתי, היה חשוב מאוד להיות לצד משפחתו והוא החליט לטוס לישראל.

מהרגע שחזר לקפריסין ובלי שדיברו איתו מילה, הוא פשוט נמחק מהרוטציה ולא ראה דשא. לא עזרו לו שיחות עם המאמן, וגם לא אימונים חזקים בקצב גבוה, שעשה עם יתר חברי קבוצתו. הטיסה ההיא לישראל, עלתה לו כנראה בהרכב והחלה עבורו את אחת השנים השחורות בקריירה שלו.

בינואר אשתקד, הצליח עגייב להשיג את השחרור וחזר למועדון נעוריו בני יהודה. לקח לו קצת זמן לחזור לעניינים והוא בעיקר נכנס לשחק כמחליף. אחרי ארבעה משחקים, קיבל עגייב את חולצת ההרכב נגד מ.ס.אשדוד אך המזל הרע והשנה השחורה בחייו, המשיכו לתת את אותותיהם, עם פציעה קשה באותו משחק, קרע ברצועת הקרסול והיעדרות של כמעט חודשיים מהמגרשים. הוא חזר לשני משחקי הליגה האחרונים של העונה שעברה, נכנס שוב כמחליף ומאחורי הקלעים כבר החל משא ומתן חשאי עם בית"ר ירושלים, שרצתה אותו מאוד, אחרי שאלי טביב זכר את הקשר המוכשר מצמד המשחקים במסגרת הליגה האירופית של תחילת אותה עונה.

אמיר עגייב. בבית
אמיר עגייב. בבית"ר מאוכזבים (עדי אבישי)

כשאנשי בני יהודה גילו לתדהמתם, שהקשר שלהם כבר סגר את חוזהו בבית"ר, הם כעסו עליו מאוד והעונש המיידי היה הוצאתו מהסגל ממשחק גמר גביע המדינה, נגד מכבי תל אביב, בסיום העונה שעברה. הקשר המתוסכל, ראה מהיציע את חבריו הכתומים חוגגים זכייה מרגשת בגביע, אך לא הרגיש חלק מהחגיגה.

לחבריו סיפר עגייב, שהייתה לו הבטחה מראשי בני יהודה, להשתחרר מהקבוצה, אם יקבל חוזה באחת מקבוצות הצמרת. הטעות היחידה שעשה, כך הרגיש, הייתה שלא שיתף את ראשי הזהובים ובעיקר את המאמן יעקב אסייג, שליווה אותו, עוד מהשנים בהן שיחק במחלקת הנוער של המועדון הכתום, כך שגם הפרידה מבני יהודה בסיום העונה שעברה לוותה בטונים צורמים.

אמיר עגייב. בבני יהודה כועסים (אודי ציטיאט)
אמיר עגייב. בבני יהודה כועסים (אודי ציטיאט)

עוד בסיום העונה שעברה, הוצג עגייב באופן רשמי במדי בית"ר ירושלים, לאחר שחתם על חוזה לשלוש עונות בעיר הבירה. לקשר היה חוזה גבוה שנאמד בכ-130 אלף יורו לעונה והוא היה בטוח שאם מועדון פאר כמו בית"ר משקיע בו כל כך הרבה כסף, בחוזה ארוך טווח, זה גם יבוא לידי ביטוי על כר הדשא. 

אבל שנה שחורה כבר אמרנו? למרות ציפיות גדולות ותקוות להמריא, הוא שותף העונה רק בארבעה משחקים בגביע הטוטו ורשם 22 דקות ליגה בודדות, במשחק פתיחת העונה נגד מכבי תל אביב במחזור הראשון. מאז ולמרות חילופי מאמנים בבית"ר, ולמרות ששחקנים רבים כמו עידן ורד, חן עזרא, ז'אורז'יניו ואחרים, נפצעו או הורחקו, הוא ראה את כולם מקבלים דקות משחק לפניו ועדין הוא המשיך להתייבש על הספסל.

אמיר עגייב. בניקוסיה דווקא לא אהבו את יום הכיפורים (דני מרון)
אמיר עגייב. בניקוסיה דווקא לא אהבו את יום הכיפורים (דני מרון)

את שער הליגה האחרון שלו כבש עגייב לפני יותר משנה וחצי, במדי בני יהודה, נגד הפועל חיפה, במשחק שחתם את עונת 2015-16. כעת מקווה הקשר, שיחגוג בחודש הבא 26, להרים מחדש את הקריירה שלו, שלא הצליחה להמריא בשנה השחורה בחייו. ובכדורגל אולי כמו בקזינו, אם השחור לא עובד, מנסים להמר על אדום וכבר הערב, כשהוא מתוכנן לקבל דקות ראשונות במדי האדומים, משחק הגביע המסקרן נגד מכבי חיפה, יצטרך עגייב להוכיח שילד הפלא, לא נעלם לשום מקום, הוא כאן להילחם על הקריירה שלו ובכל הכוח. 

אמיר עגייב. יתניע את הקריירה דווקא בהפועל ת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי