יחזקאל יורה: שתו את דמי, הייתי כבוי ועצוב

ניסן יחזקאל
ניסן יחזקאל | דני מרון

מאמן בני יהודה פותח את הלב אחרי הודעת ההתפטרות הדרמטית: "לקחו לי את כל הסמכויות". גורם בהנהלה: "אם הוא לא היה מתפטר לבד, היינו מפטרים אותו"

(גודל טקסט)
דרמה ענקית התרחשה אמש (חמישי) בבני יהודה כאשר המאמן ניסן יחזקאל הודיע במפתיע על התפטרותו מאימון הקבוצה לאחר ה-2:0 המאכזב שסיבך את הזהובים בתחתית. בשעות הקרובות תודיע הנהלת המועדון על המחליף הזמני שידריך את הקבוצה בשני מחזורי הליגה האחרונים ובגמר הגביע מול מכבי תל אביב.

 

גורם בכיר במועדון אמר על הפיטורים: "אם ניסן לא היה מתפטר לבד, הוא היה מפוטר בשישי בבוקר. נחסכו כאן הפיצויים". לעומת זאת את המנהל המקצועי יצחק שום ההחלטה של יחזקאל תפסה מופתע, הוא שמע על כך מכלי התקשורת.





 


בראיון לאחר המשחק המאמן נשמע נרגש ונסער ואת האצטדיון עזב כשהוא אומר: "בקרוב אפתח את הפה, יש לי המון מה להגיד". אז זמן קצר אחר כך הוא הודיע על עזיבה ובראיון מהלב סיפר לספורט 1 על השתלשלות האירועים שהובילו אותו להתפטר.

 

"כבר שבועות שותים את דמי וגרמו לי להיות מאוכזב ומתוסכל", אמר יחזקאל. "בדרך מהאצטדיון לאוטו קיבלתי את ההחלטה להתפטר כי לא יכולתי עוד. טלפנתי לאשתי שושי והודעתי לה כי איני יכול עוד. אני לא רוצה להיות מאמן בני יהודה כי לא טוב לי יותר. קבלתי את ברכת הדרך לעזוב וללכת אחר מה שהלב אומר לי, הבנתי בצעידה לרכב כי אין לי קבוצה ואני לא רצוי במועדון".

 

מה היה המהלך האחרון שגרם לך לעזוב?

"יש כעשרה אנשים שקובעים בקבוצה והם קבעו לי הכל. לא קבעתי את ההרכב נגד עירוני קריית שמונה ולא אני החלטתי על שיטת המשחק והמחליפים. כבר יותר משבועיים שאני לא חופשי לפעול כמאמן ואין לי את הסמכויות המקצועיות לעמוד מול השחקנים כאיש הקובע. במשחק נגד קריית שמונה זה עלה והתפרץ, לא יכולתי להמשיך כך".




ניסן יחזקאל. שתו את דמו. צילום: ערן לוף

 ניסן יחזקאל. שתו את דמו. (ערן לוף)



מי האנשים שקבעו לך ואיך זה קרה?

"כולם במועדון כולל את יצחק שום המנהל המקצועי, שלא הודעתי על עזיבתי ואולי הוא פגוע. דרשו ממני להעביר סמכויות מקצועיות לשום ולא אפשרו לי לעבוד כמו שמאמן בליגת העל צריך להבין. לאחרונה לא קבעתי כלום מול השחקנים שחשבו לתומם כי אני הוא זה שקבע מי מהם משחק ומי מוחלף ואת שיטת המשחק. זה היה יותר מדי אישי נגדי, לא היה לי שום חופש פעולה הפכתי לכבוי ועצוב".

 

שחקנים התקשרו אליך אחרי הודעת העזיבה?

"שום שחקן לא יצר  איתי קשר טלפוני, חוץ מהדוברת רונית אשכנזי וחבר הנהלה שרק ביקשו להבין האם אכן החלטתי לעזוב. שחקנים המקורבים אלי כמו אמיר עגייב, רועי גורדנה ופדרו גלבאן ראו אותי כבוי ומוטרד באימונים והרגישו שאין לי את השליטה בחדר ההלבשה אותו איבדתי כי לא הייתי המאמן שהגיע להציל את הקבוצה, הייתי אדם מובל וראיתי שהכול אישי".

 

נראה שיש לך המון בבטן על ההתנהלות במועדון.

"יש עוד דברים שאני שומר בשלב זה לעצמי וברור שהדברים מול ברק אברמוב בימים האחרונים לא היו כתמול-שלשום כשניסיתי לנטרל את עצמי מכול רעשי רקע והשמועות על ממינוי של יוסי אבוקסיס למאמן בקיץ, אבל אני רוצה להדגיש שהדברים לא קרו בגלל שמועות על אבוקסיס".




יצחק שום. הסמכויות עברו אליו. צילום: עדי אבישי

 יצחק שום. הסמכויות עברו אליו (עדי אבישי)



יש לך קבוצה לעונה הבאה?

"נכון לעכשיו אין לי משהו לעונה הבאה".

 

לא תהיה בגמר הגביע לעיני הנשיא.

"היה לי חלום להוביל את בני יהודה לגמר גביע המדינה ולהניף עבור השכונה את גביע המדינה. לי כמאמן בקבוצה זה כבר לא יקרה מול נשיא המדינה רובי ריבלין. אני מאחל לבני יהודה שתישאר בליגת העל וכך יהיה וגם שתביא את הגביע לשכונה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי