אשדוד ורעננה שרדו. מי ירדו לליגה הלאומית?

הפועל ת"א
הפועל ת"א | דני מרון

ניצחון של נעים על האדומים בשבוע הבא יוריד את קורצקי ומה עם הירוקים ובני יהודה? תמונת מצב מלאה

(גודל טקסט)
 שני מחזורים לתום העונה והתחתית רותחת. הפועל כפר סבא, שניצחה היום (שבת) 0:1 באשקלון, טרם ירדה ללאומית באופן רשמי, אבל היא לא תלויה בעצמה. אשקלון (28 נקודות) נותרה בפער נקודה על פני הפועל תל אביב (27 נקודות). בשבוע הבא השתיים תשחקנה אחת נגד השנייה במושבה. ניצחון של אשקלון יוריד את האדומים ליגה וישאיר את בני יהודה לה 31 נקודות.


המשמעות היא ש-32 נקודות יספיקו בוודאות להישארות. לכן אשדוד והפועל רעננה הבטיחו סופית עוד עונה בליגת העל. בני יהודה, שהסתבכה בעקבות ההפסד לקריית שמונה, זקוקה למעשה לנקודה בלבד כשבסיטואציה מסוימת גם זה לא יהיה חייב לקרות. הכתומים יתארחו אצל הפועל חיפה במחזור הבא ויסיימו את העונה במשחק ביתי מול אשדוד, שהורידה אותם ליגה ב-2014.


הפועל ת"א חייבת לסיים לפחות בתיקו נגד הפועל אשקלון כדי להיות תלויה בעצמה במחזור האחרון בו תתארח אצל רעננה. ניצחון על הדרומיים ותיקו במחזור הסיום יספיק לאדומים כדי לשרוד. תיקו בשבוע הבא ישאיר את הפער על נקודה ויוריד את כפר סבא. במקרה כזה, ניצחון של אשקלון על קריית שמונה במחזור האחרון ישאיר אותה. תיקו וניצחון של הפועל ת"א יוריד את יובל נעים ושחקניו ללאומית אחרי עונה אחת.


כפר סבא לא תלויה בעצמה. היא בכל מקרה חייבת שש נקודות מהמשחקים מול קריית שמונה והפועל חיפה. היא תשרוד רק אם הפועל ת"א ואשקלון יצברו כל אחת שלוש נקודות או פחות וגם אז תצטרך לעקוף את אשקלון בהפרש השערים (כרגע מינוס 21 לכפר סבא לעומת מינוס 19 לאשקלון).


בני יהודה תרד ליגה רק אם תפסיד פעמיים, ואילו הפועל ת"א ואשקלון ייקחו ארבע נקודות כל אחת. ישנה סיטואציה נדירה נוספת בה תמחק אשקלון מינוס חמישה שערים מול בני יהודה ביחס השערים ותוריד אותה אם השתיים יסיימו עם 31 נקודות. בכל מקרה, נקודה בודדת תספיק לכתומים כדי לשרוד.  


מה נותר להן: 

בני יהודה: הפועל חיפה (ח), מ.ס אשדוד (ב)

הפועל אשקלון: הפועל ת"א (ח), קריית שמונה (ב)

הפועל ת"א: הפועל אשקלון (ב), הפועל רעננה (ח) 

הפועל כפ"ס: קריית שמונה (ח), הפועל חיפה (ב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי