פרסום ראשון: גלבאן הגיש בקשה לקבלת אזרחות ישראלית

פדרו גלבאן
פדרו גלבאן | אלבום פרטי

שחקן בני יהודה הגיע עם משפחתו למשרד ההגירה: "ישראל היא הבית שלי. הבנות שלי דוברות עברית שוטפת. למעשה, אנחנו כבר ישראלים". הבקשה צפויה להתקבל. וגם: הציטוטים המדהימים על מסי

(גודל טקסט)
פרסום ראשון: פדרו גלבאן הגיע היום (שני) עם משפחתו למשרד ההגירה והגיש בקשה רשמית לקבלת אזרחות ישראלית. הבקשה צפויה להתקבל בקרוב.


לאחר הגשת הבקשה הצהיר גלבאן: "ישראל היא הבית שלי. הבנות שלי דוברות עברית שוטפת. למעשה, אנחנו כבר ישראלים". עו"ד רותם פרג'ון מטפלת לשחקן בתיק מול הרשויות.




פדרו גלבאן. אחד משלנו. צילום: פרטי



גלבאן (31) החל את הקריירה בארגנטינה, בחימנסיה לה פלאטה ולאחר שעבר בכמה קבוצות במדינה, הגיע ב-2008 לבני יהודה, בשורותיה שיחק במשך חמש שנים. לאחר מכן, עבר לעונה אחת למכבי פתח תקווה, במדיה הפך למלך השערים הזר של ליגת העל בכל הזמנים. בתום עונה אחת, חזר ב-2014 לבני יהודה לסיבוב שני והוביל אותה חזרה לליגה הבכירה. העונה כבש ארבעה שערי ליגה.


גלבאן אמר היום: "אפשר להגיד שהגעתי למשא ומתן בתחילת העונה לא מוכן. הייתי בטוח שלאחר כל השנים שנתתי לבני יהודה בשכר בינוני מגיע לי יותר. אני בטוח שאם הייתי יושב עם ברק אברמוב בארבע עיניים הייתי סוגר הכל בחמש דקות, אבל זה לא קרה וחבל. אנשים צריכים להבין שבלי הכנה נכונה אי אפשר להיכנס לכושר בזמן. שילמתי מחיר כבד על תקופת ההמתנה. אין קסמים בכדורגל".

 

ההצעה מסין: "נאלצתי לוותר על 600 אלף דולר, אבל אני יודע שכסף זה לא הכל בחיים. האהבה של האוהדים בבני יהודה שווה הרבה יותר. אני אוהב את ישראל ומת על האוהדים שלנו. הם יודעים את זה. מגיע לאנשים האלו גביע ואני אעשה הכל כדי שנחגוג ב-25 במאי".




פדרו גלבאן. מרגיש בבית. צילום: אריאל שלום

 

המשך הקריירה: "שמעתי הרבה פרשנים שגמרו לי את הקריירה. זה מצחיק אותי. אף פעם לא הייתי שחקן שעושה יותר מדי ספרינטים. אם הייתי ספרינטר יכול להיות שהסוכן שלי היה שולח אותי לאותו מקום ששלח שחקן אחר שלו (הכוונה לקון אגוארו – א.ג) עם הכנה טובה אני יכול לתת יותר ממה שראיתם עד עכשיו. הלו! זו הליגה הישראלית.  לא הפרמייר ליג.  בניון בן 37, ראדי בן 35, לאלה בן 35. אני ילד לידם, לא? ברור שהעדיפות הראשונה זה בני יהודה. אם נתכונן נכון אנחנו יכולים להגיע לפלייאוף עליון. זה הבית שלי וכאן אני רוצה לסיים את הקריירה".

 

בשכונת התקווה לא זכה שחקן לאהדה בסדר גודל כזה מאז ה"מלך" אהוד בן טובים. למרות זאת ועל אף הרקורד המרשים בבני יהודה לא ממהרים להגיש לפדרו הצעה לעונה הבאה. להבדיל ממה שחושבים אין לו בעיה עם המאמן המיועד של הזהובים. "יוסי אבוקסיס יודע בדיוק מה אני שווה. בשתי הקדנציות  שהוא אימן אותי הבקעתי למעלה מ-40 שערים ובישלתי עוד 20 לפחות. כמעט תמיד שיחקתי 90 דקות. אני לא חושב שיוסי שכח את זה. גם בעונה הבאה אני שווה הרבה גולים לבני יהודה".

 

גלבאן, הוא השחקן היחיד בישראל ששיתף פעולה עם ליאו מסי, בנבחרת הנוער של ארגנטינה. לזכותו הבישול לשער הבינלאומי הראשון של מסי בנבחרת ארגנטינה עד גיל 20: "זה היה סיפור מצחיק. המאמן הוגו טוקלי לא רצה להזמין את הילד מספרד. מסי היה בן 17. כולם לחצו על המאמן ובסוף הוא הזמין אותו למשחק אימון נגד פרגוואי. מסי נכנס וכבש. זה הספיק למאמן. אחרי יומיים מיהרו לשתף אותו במשחק רשמי כדי שלא יוכל לשחק בנבחרת לאומית אחרת. הוא נכנס במחצית נגד אורגוואי במצב של 1:1 וכבש שניים, ניצחנו 1:4 והשאר היסטוריה. הסיפור המצחיק הוא שמסי היה איתי בחדר וכל הזמן בכה על השכר שהיה מקבל בברצלונה, 5,000 יורו".


בכה לגלבאן על השכר. ליאו מסי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי