נגד הרוח: התחנות בעונת הירידה של הפועל תל אביב

הפועל ת"א ירידה
הפועל ת"א ירידה | דני מרון

סגל נוצץ שהפך דליל, מאמנים שזזו הצידה, אצטדיון, הפחתת נקודות, קאדר מצומק והמון דמעות. מסע שהחל בשאיפות והסתיים בכאב לב

(גודל טקסט)

זה היה באוויר לאורך שלבים רבים של העונה וקיבל תוקף. אחרי 28 שנים, הפועל תל אביב נפרדה מליגת העל ותמצא עצמה במסע של ניסיון חזרה לליגת העל. אחד המועדונים המעוטרים שלנו ייאלץ להתמודד עם איחוי השורות אחרי עונה רווית תהפוכות, פרשות, מאמנים, שחקנים, נקודות – הנה לכם התחנות בדרך בעונת הירידה של האדומים.


אימון הפתיחה:  לא מעט ציפיות

עם אלי גוטמן על הקווים, החלו האדומים עונה עם סגל מלא תקוות לרוץ למעלה ולפחות לנסות לדגדג את הפועל באר שבע ומכבי תל אביב. על פלייאוף עליון היתה כמובן תווית מודבקת של משימה. חן עזרא הגיע, בלם נבחרת מונטנגרו מרקו סימיץ' הגיע כדי לייצב את ההגנה ואריאל הרוש הצהיר: "השנה הכל יותר רציני". בטוח?

עזרא
היה שמח, מישהו חשב אחרת? (דני מרון)


הסינים באיםובורחים
אמיר כבירי זוכרים? חלק מאותן פנטזיות של הבעלים שהחל את העונה במועדון היתה עסקת בניית אצטדיון בבת ים. את המכרז הוא צלח וחברת הבניה הסינית
CIMC  החליטה להירתם למטרה עם סיוע מיוחל של 10 מיליון שקלים בעונה בתוספת הבטחות להיכנס לעובי הקורה בתהליך הבניה. גם הפרק הזה, שהפיח לא מעט תקוות, נותר כלא רציני והיה עוד גושפנקא לקריסה.

ג
שומע? "עוד תהיה כאן אימפריה", כבירי והסינים (עדי אבישי)


"קבוצה של גיא לוזון"

הפרק הבא היה דווקא אחרי  עם עירוני קריית שמונה. אלי גוטמן הצהיר שחש כבר במחצית שזו לא קבוצה שלו והחליט לסגת כבר במחזור השלישי. גיא לוזון היה למאמן הבא שלקח את המושכות עם הרבה תקוות.

לוזון
לאן הגעתי? גיא לוזון (דני מרון)


זיכרונות מ-1970: דרבי היסטורי

אז התקוות נותרו מאחור, לוזון חווה תבוסה כואבת כבר במשחק הבכורה שלו על הקווים עם 5:0 בדרבי. שוטה ארבלדזה שלא ידע יותר מדי רגעי נחת בצהוב, ייחתם כנראה בספרי ההיסטוריה של הדרבים, כמאמן שהוליך את מכבי תל אביב לשחזר תוצאה שנראתה כאן לאחרונה לפני 47 שנה.

ושינ
46 שנה מי זוכר? עכשיו יזכרו (עדי אבישי)


דצמבר השחור: תביעות, תביעות

הצרות המקצועיות נעצרו מעט, אבל מאחורי הקלעים החובות טפחו. שחקני עבר שתבעו בפיפ"א וב"קאס", בומבה שעזב בנטישה, שחרור זרים מאסיבי והצעד הבא – הליכה להקפאת הליכים ופירוק. כבירי נטש, עו"ד שאול קוטלר הגיע וניסה להחיות את הקבוצה בתקציב נמוך. שוינפלד איים והחרים, אלטמן רצה לברוח, גוטליב, עזרא וגם גורובסוב, סימיץ' וניקוליץ' – כולם לא התרצו.

קוטלר
איזה תיק, אוי איזה תיק, המפרק קוטלר (דני מרון)


אין קונים: הפחתת הנקודות והגעת הניסנובים

בתחילת ינואר לא נמצא קונה ותשע נקודות הורדו ממאזן האדומים שצנחו למקום האחרון בטבלה. ההיערכות המקצועית כללה את עזיבתם של חן עזרא וישראל זגורי לבית"ר ירושלים. למזלם של האדומים קבוצת הרכישה של האחים ניסנוב הגישה הצעה ברגע האחרון, כזו שאושרה על ידי השופט אורנטשיין. דרך חדשה היתה על הפרק.

ניסונ
האחים ניסנוב, הגיעו כדי להציל (דני מרון)

כ
אבל מהר מאוד הבינו את גודל הבור (דני מרון)


מאמן שלישי העונה וסגל חדש ומצומק

ינואר עבר, לוזון הלך, שוינפלד הצטרף למצבת העוזבים ואת הימים האחרונים של שוק ההעברות מילאו לא מעט שמות בחודורוב. אלטמן החליט להשאיר לאחר שהתרצה עם הבטחה לעזוב, רייכרט, הרוש וידין נותרו אף הם ומשומר, הירש, צ'יבויקה וטוטו תמוז הגיעו בין היתר. המשימה היתה ברורה: הישרדות. אפילו אדי גוטליב התגייס לאחר הבוררות וחזר כדי לסייע.

קורצקי
מאמן שלישי באותה עונה, למה שהוא יושיע? (דני מרון)

משומר
ניסיון אחרון לשרוד, משומר עם ניסנוב (אודי ציטיאט)


פלייאוף מלא תקווה, אך לא ברגע האמת

הגורל גרר כמובן את האדומים לפלייאוף התחתון כשהמילה עליון נותרה הרחק מאחור. קורצקי זכה לגיבוי מאלפי אדומים כמעט בכל משחק וחווה רגעים יפים מול בני יהודה וכפר סבא ואפילו ליקט נקודה בסמי עופר אצל הפועל חיפה אלא שאז שוב צצו הצרות וחוסר המחץ. במשחקים הקריטיים תמוז, צ'יבויקה וברשצקי שבקו מהבקעה מול אשדוד ואשקלון וגם ברעננה האדומים לא נלחצו. יום שישי, 15:00, תתחילו לשנן.

רייכרטאבל אחרי שמועדים ברגע המכריע, זה נראה ככה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי