צפו: ליברפול במוקדמות הצ'מפיונס, ארסנל בחוץ

ליברפול
ליברפול | Gettimages

המייטי רדס הביסו את מידלסברו 0:3 ושמרו על המקום הרביעי. התותחנים לא יהיו בליגת האלופות אחרי 19 שנים למרות 1:3 על אברטון. שלישייה לקיין ב-1:7 של טוטנהאם

(גודל טקסט)

אחת השאלות המרכזיות עם בואו של יורגן קלופ לליברפול היתה האם מנג'ר, גם גרמני וגם ווינר, יצליח למחוק את תדמית הלוזרים הכמעט נצחית של המייטי רדס. בעונה שעברה זה לא ממש הלך עם ההפסד לסביליה בגמר הליגה האירופית, והעונה סדרת תוצאות מביכות מול הקטנות באמצע העונה הרחיקו את המייטי רדס ממירוץ האליפות וחיזקו את התדמית.


ואז הגיעה השורה התחתונה: משחק אחרון בבית מול מידלסברו היורדת עם כל הלחץ על הבחורים באדום, 0:3 חלק וכרטיס למוקדמות הצ'מפיונס לראשונה מאז עונת 2013/14.


ואם ליברפול בצד הווינרי, ארסן ונגר מנג'ר ארסנל הוא הלוזר הגדול של העונה. עונה אירופית איומה ומקום חמישי בליגה, הכי נמוך מאז 1997 ואחרי 18 שנים ארסנל לא תהיה בליגת האלופות, למרות שניצחה 1:2 את אברטון.


למנצ'סטר סיטי היה סיכוי תיאורטי להפסיד את הצ'מפיונס (הפסד פלוס ניצחון רב שערים של התותחנים) אבל כבר במחצית פפ הוליך 0:4 אצל ווטפורד בדרך ל-0:5 בסיום, מקום שלישי וכרטיס מובטח בליגת האלופות.


הארי קיין השלים שבעה שערים בארבעה ימים. אחרי רביעייה ב-1:6 על לסטר, הגיע שלושער ב-1:7 אצל האל ואין דרך יותר מזו לזכות במלכות השערים עם 29 שערים.


ליברפול – מידלסברו 0:3

יורגן קלופ עדיין חסר את סיידו מאנה וג'ורדן הנדרסון, אבל השתלבותם המהירה של אדם ללאנה והפצוע אנגלי דניאל סטארידג' בהרכב במחזור הקודם בתבוסה 0:4 בחוץ על ווסטהאם מספקת סיבות לאופטימיות זהירה. גם רוברטו פירמינו כשיר והחליף את דיבוק אוריגי. האורחת כבר ירדה מזמן אבל דווקא לקבוצות משוחררות מכל לחץ יש נטייה להיות ספוילר.


דקה 45+1 – אחרי מחצית מסתכלת עם לחץ בלתי פוסק קיבל וינאלדום עקב מפירמינו התקדם ובעט לפינה הקרובה, 0:1 לליברפול.


דקה 51 –
קוטיניו בעט כדור חופשי מ-25 מסובב ושטוח שטס לרשת. גולאסו ו-0:2!


דקה 57 – מהלך קלופי טיפוסי. הכדור עבר מרגל לרגל ברחבת בורו בסיומו הגיע ללאנה שחדר לרחבת החמש וגלגל פנימה, 0:3.


m
ריצה מטורפת של חמישה משחקים לא הספיקה לארסנל. צילום:Getty


ארסנל – אברטון 1:3
האם ארסן ונגר יסיים עונה נמוך מהמקום הרביעי ויזרז בכך את הקולות שרוצים לראות את הצרפתי עוזב את האמירויות? התותחנים הם הקבוצה הלוהטת ביותר בליגה כרגע (ארבעה ניצחונות רצופים והפרש שערים 1:10) אבל הטופיס יריבים קשים למרות שהבטיחו את המקום השביעי ולמרות שאין להם שום כוונות לעזור ליריבה העירונית.


דקה 8 – ערבוביה ברחבת אברטון וביירין דחק מקרוב  פנימה, 0:1 לארסנל.


דקה 32 – למרות שהתותחנים נותרו בעשרה שחקנים (קוסלייני גלש לרגליים של דייויס והורחק באדום ישיר) הם המשיכו לתקוף וניצלו יציאה לא טובה של הגנת הטופיס לנבדל שהשאירה את וולבק חופשי עם הכדור לשער. החלוץ הוריד קטנה לסאנצ'ס שקבע 0:2.


דקה 58 – הולדינג נגע בכדור בידו ברחבה ורומולו לוקאקו כבש בפנדל את שער הליגה ה-25 שלו שיספיק לו רק למקום השני.










ווטפורד – מנצ'סטר סיטי 5:0

העונה הלא קלה של פפ גווארדיולה הסתיימה עם טעם מתוק – מקום שלישי והבטחת המקום בליגת האלופות. וינסנט קומאפני (5), סרחיו אגוארו (23 ו-36) פרדננדיניו (41) וגבריאל ז'סוס (58) חגגו מול הצרעות האומללות.



האל – טוטנהאם 7:1

הארי קיין המשיך בכושר המופלא שלו בחגיגה האדירה של סגנית האלופה. מלך השערים של הליגה עם 29 שערים, כבש שבעה שערים בשני המחזורים האחרונים. פשוט מדהים. התרנגולים, שכבר הבטיחו את המקום השני ערב המחזור, חגגו מול היריבה שכבר ירדה ליגה.
קיין כבש צמד תוך שתי דקות 11 ו-13) והוסיף עוד אחד בדקה ה-72. דלה עלי (45+2), ויקטור וואניימה (69) ובן דייויס (85) השלימו את רשימית הכובשים של מאוריסיו פוצ'טינו. סאם קלוקס צימק בתווך (66).


צ'לסי – סנדרלנד 1:5
האלופה חגגה בסטמפורד ברידג', ובעיקר הוקירה תודה לקפטן ג'ון טרי, שיעזוב בתום העונה אחרי 19 עונות בקבוצה. הקפטן האגדי הוחלף בדקה ה-26, מספר החולצה שלו, באקט סמלי של המאמן אנטוניו קונטה. דווקא החתולים השחורים עלו ל-0:1 משער של חאבייר מאנקיו (3). הבלוז התאושש מהר כשוויליאן השווה (8). בחצי השני המקומיים השלימו את המהפך הגדול עם שערים של אדן הזאר (61), פדרו (77), וצמד של המחליף מיצ'י באטשואי (90 ו-92).




תוצאות נוספות
:

מנצ'סטר יונייטד 2  (ג'ושוע הארופ 15, פול פוגבה 19) – קריסטל פאלאס 0

ברנלי 1  (סם ווקס 23) – ווסטהאם 2 (סופיאן פגולי 27, אנדרה איו 72)

סאות'המפטון 0  – סטוק סיטי 1 (פיטר קראוץ', 60)

סוונסי 2 (ג'ורדן איו 72, פרננדו יורנטה 86) – ווסט ברומיץ' 1 (ג'וני אבנס 33) 

לסטר  1 (ג'יימי וארדי 51) – בורנמות' 1 (ג'וניור סטניסלס 1)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי