מאחורי הקלעים: כך הדהים גל אלברמן ועבר למכבי חיפה

גל אלברמן
גל אלברמן | ערן לוף

ההמתנה המייאשת לחידוש החוזה, הקשר המיוחד עם לוזון, ניסיונות השכנוע של השחקנים וגמר הגביע האמוציונאלי. כך נראתה מבפנים עסקת השנה עליה פורסם לראשונה בספורט1

(גודל טקסט)

אתמול לאחר חצות פרסמה מכבי ת"א הודעת תודה לגל אלברמן בשם הבעלים מיץ' גולדהאר. הבעלים הקנדי כתב על מקצוען אמיתי, שהתאמן ושיחק עם כל הלב ושימש דוגמא לחבריו. גולדהאר ציין כי הוא אסיר תודה לשחקן לו חלק משמעותי בהישגי המועדון, והפרידה מגיעה עם הערכה עצומה וברכות מעומק לב.


ידוע כי גל אלברמן, יוסי בניון, הבלם טל בן חיים, ברק יצחקי, עומרי בן הרוש ויובל שפונגין מסיימים חוזה בקריית שלום. איש במועדון הצהוב לא שוחח לאורך הפלייאוף עם ששת השחקנים על המשך דרכם.  אלברמן, בניון, בן חיים ויצחקי שנשאלו לפני ואחרי כל משחק בשבועות האחרונים על עתידם בצהוב הבהירו כי אף אחד לא שוחח עימם, הם לא יצרו קשר מעצמם מול שום גורם וזה בסדר מבחינתם אם ההמתנה תהיה עד סיום העונה.
 


כפי שנחשף לראשונה בספורט1 – הראשון שלא המתין להחלטה מטורונטו היה הקשר גל אלברמן, שהחליט להיפגש עם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר ולעשות את המעבר מקריית שלום לכפר גלים כבר לפני מספר שבועות. אלברמן שמר את הסוד בליבו והפרסומים על המעבר למכבי חיפה היו מפתיעים. על פי מקורביו, היו עוד שתי קבוצות שפנו לקשר אבל הוא דחה אותן במהירות. בסביבת המועדון בטוחים כי אם ג'ורדי קרויף או ג'ק אנגלידיס היו מדברים איתו, ומבטיחים לו כי הוא בתוכניות לעונה הבאה, אלברמן היה ממשיך בצהוב: "בגיל 34 כבר לא מחפשים אתגרים חדשים אם המועדון שלך רוצה אותך. כאן אי הוודאות הייתה גדולה, ולא בטוח אם גל היה מקבל חוזה חדש, על רקע המהפכה המתוכננת בקיץ".


אלברמן עם החברים ממכבי ת
אלברמן עם החברים ממכבי ת"א. לא בטוח שהיה שורד את המהפכה


לפני שנה-שנתיים ויותר, היה אלברמן חזק בתוכניות של אלונה ברקת והפועל באר שבע. מכבי תל אביב הייתה מודעת לרצון הגדול המגיע מהדרום, והותירה את הקשר במועדון. הפעם פעלו כמה נפשות בחשאי ובראשן מאמן מכבי חיפה גיא לוזון, שהעביר הילוך מול גל אלברמן לאחר שקיבל אישור לכך מהמנג'ר הספרדי החדש טוני ומיעקב שחר. אלברמן, שהוא אחד השחקנים הכי אהובים ונערצים על גיא לוזון לא פסל את המהלך לאחר שהתייעץ עם משפחתו הקרובה.


בעונת 2000/01 עלה גל אלברמן לקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקווה. אלברמן התגייס לשירות צבאי והחסיר מספר אימונים. לאחד האימונים הגיע אלברמן על מדים וסיפר לאבי, עמוס וגיא לוזון שהיו במתחם כי הצבא רוצה לשלוח אותו ליחידה קרבית והוא עשוי לקחת פסק זמן מהכדורגל לטובת גולני. גיא לוזון, עדיין בתחילת דרכו כמאמן נזעק: "תקשיבו טוב. גל יהיה השחקן הטוב ביותר בישראל, יהיה קפטן נבחרת ישראל וישחק באירופה. יחידה קרבית זה גדול, אבל גל הוא כדורגלן גדול". הנושא סודר במהירות והקשר בין גיא לוזון לאלברמן היה ונותר חזק והדוק לאורך כל השנים. מאז הגיע למכבי חיפה נשמע לוזון אומר למקורביו כי הכול היה נראה אחרת אם היה לו בקישור את גל אלברמן.


שחקן במכבי ת"א: "ההחלטה של אלברמן מובנת לאור המצב החדש בקבוצה שכולנו נגלה בקרוב מאוד. עמדת הקשר האחורי תהיה במרכז השינויים, ומלבד שחקן זר שיגיע אליה ע"י כל מי שיהיה מאמן הקבוצה, גם הקפטן שרן ייני יעבור לקישור האחורי ויש את אליאל פרץ. אלברמן אינו אחד שפועל בפזיזות והמהלך שלו היה שקול והחלטי כי כך צריך להיות".


במשחקיה האחרונים של מכבי, אלברמן כבר ידע כי אלו הדקות האחרונות והמשחקים האחרונים שלו מול האוהדים שכל כך תומכים ואוהבים אותו. הוא מקצוען אמיתי, שידע מיוזמתו לגשת אל שרן ייני לחבק אותו ולהחזיר לו את הסרט היוקרתי של קפטן הצהובים.


גורם משמעותי במעבר של אלברמן. גיא לוזון
גורם משמעותי במעבר של אלברמן. גיא לוזון


במשחק גמר הגביע נגד בני יהודה היה גל אלברמן השחקן שבעט הכי הרבה כדורים לעבר שער הכתומים. הוא עורר גל ניחושים בקרב אנשי התקשורת שתהו על השאפתנות של הקשר. אלברמן לא הביא גביע במשחקו האחרון, ובסיום כשיצא מחדר ההלבשה באצטדיון טדי הוא נשאל מה אמר לשחקנים המנג'ר ג'ורדי קרויף. אלברמן פלט כי קרויף אמר את הדברים הרגילים שאחרי כל משחק ומיהר לאוטובוס.


נראה כי הוא אפילו לא הקשיב למנג'ר שהבהיר לשחקנים שאינו יודע מה עתידו ועתידם במכבי ת"א. אלברמן כבר היה שלם עם עצמו כמי שילבש בקיץ את החולצה הירוקה. במכתב הפרידה לצד ימי התהילה שלו, אלברמן לא שכח להזכיר את הימים הקשים בהם לא היה רצוי, ואת הימים הקשים בהם ישב ביציע כמעט בדרך החוצה מהקבוצה. הוא טס מיד לאחר משחק גמר הגביע לחו"ל, ומי מחבריו שניסה למנוע את המעבר לחיפה חדל במהירות והבין כי אין חזרה, עוד אגדת דשא עוזב את קריית שלום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי