שרן ייני: "לא הכל אידיאלי. בטוח שיהיו החתמות בקרוב"

שרן ייני ודור מיכה מציגים את התלבושת
שרן ייני ודור מיכה מציגים את התלבושת | צילום: אוד ציטיאט

מכבי תל אביב החלה רשמית את עונת 2017/8, יממה לפני אימון הבכורה, והשיקה את המדים החדשים. המנג'ר ג'ורדי קרויף שב ארצה וייפגש עם בניון, הפועל ב"ש תטרפד את עסקת דוידזאדה?

(גודל טקסט)
 מכבי תל אביב תערוך מחר (רביעי) את אימונה הראשון לעונת 2017/8, אולם הבוקר היא קיימה אירוע חגיגי ובו היא השיקה את חולצות המשחק החדשות.


גם אנשים בתוך המועדון, כמו אוהדי הקבוצה, מצפים להכרזה הרשמית על החלפתו של ליטו וידיגאל בג'ורדי קרויף – המאמן האנגולי-פורטוגלי טרם הסכים להתרת חוזהו וסכום הפיצויים מהווה את המכשול להשלמת המהלך.





קרויף נחת אתמול בלילה בישראל לאחר יותר משבועיים, בהם נפגש עם גולדהאר בטורונטו ושהה בספרד. קרויף יהיה העונה בעמדת המאמן הראשי על הקווים ותחתיו הוא צפוי למנות עוזר או שניים. כעת, עם חזרתו ארצה, צפוי ההולנדי לקדם את עסקת אופיר דוידזאדה שנמצאת על סף סיכום, אולם במכבי תל אביב טוענים כי בשלב זה טרם התקבל אישורה של הפועל באר שבע –  כזכור האלופה היא זו שמכרה את המגן לגנט, ובחוזהו סעיף המאפשר לאלונה ברקת להשוות כל הצעה ולהחזירו.



באירוע פתיחת העונה הבוקר שוחחו הקפטן שרן ייני והקשר דור מיכה, ותחילה היה זה הקפטן שדיבר ואמר: "הפגרה עברה די מהר. היינו לוקחים עוד כמה ימי חופש לטיול עם המשפחה, אבל אין מה לעשות – אנחנו מקצוענים וצריכים להתחיל כמה שיותר מהר. מכבי זה מועדון שיודע איך להתנהל. אנחנו מודעים לדברים שקורים ולא יכולים להגיב. אתם כותבים כל מיני דברים שאתם שומעים ואני בטוח שבקרוב יהיו החתמות. בשנים האחרונות החתמנו שחקנים גם בהמשך העונה ובסופו של דבר תהיה קבוצה מלאה וטובה. מגן שמאלי? אעשה כל מה שמכבי יבקשו ואשחק באיזו עמדה שאצטרך". 


על ג'ורדי קרויף והציפיות: "קשה להגיב למשהו תאורטי. אנחנו מאוד מעריכים אותו בכל תפקיד שהמועדון יצטרך להשתמש בו. אנחנו מאמינים בו. כיף שאנחנו מרגילים את כולם שאנחנו צריכים לזכות בתואר כל שנה. זה נחמד ומעולה שיש ציפיות. היינו רוצים להמשיך את המצב הזה. לא יכולים להבטיח כל שנה תואר, אבל יכולים להבטיח להיאבק כל שנה על תואר".  



קרויף. "מאמינים בו בכל תפקיד" (אודי ציטיאט)


יציבות בעמדת המאמן
: "לא זוכר מאמן שהמשיך איתי שנה, לפעמים בקטע טוב ולפעמים בקטע לא טוב. היו מאמנים שהתקדמו מפה וזה היה מעולה לקריירה שלהם והכניס כסף למועדון. יש מאמנים שהצליחו פחות ואז החליפו אותם. אנחנו בתור שחקנים נשמח למישהו שיישאר כמה שיותר זמן, אבל במקצוע שלנו בדרך כלל יש המון שינויים. חוסר יציבות זה משהו שהוא חלק מכדורגל בכל העולם ולא רק במכבי ת"א". 


על הנבחרת: "לבי עם השחקנים ועם הנבחרת. לא כיף לעשות תוצאה כזאת. אף אחד לא מרוצה. אנחנו מבינים את המצב שאנחנו נמצאים בו. לא הלך לנו ועשינו תוצאה לא טובה. אני לא בא בשום טענה לא כלפי השחקנים ולא כלפי הצוות. לא נהניתי לראות את השידור מהזווית האישית שלי ואת הצורה שמדברים על השחקנים". 

המשחקים באירופה: "אנחנו לא מנסים להגיד שהכל אידיאלי מבחינת המוכנות למשחק הראשון. לא מנסים להסתיר שום דבר. יש לנו שחקני נבחרת שצריכים לנוח, בטח אחרי המשחק האחרון שכולם בדאון מנטלי. הייתה עונה ארוכה ואני יודע שלי היה קשה ההפסד בגמר הגביע. לקח לי זמן להרגיש שאני בחופש והנה אנחנו מתחילים את האימונים. נצטרך לעשות את העבודה כדי לחפות עליהם בזמן שהם לא פה. מי יחכה לנו מחר? לא יודעים. חואן (טוריחו) בטוח יחכה לנו". 



ייני ומיכה מציגים את המדים הבוקר (אודי ציטיאט)


דור מיכה התייחס לזהות המאמן: "אני לא יודע כלום ב-100 אחוז, אבל בטח יותר ממה שכולם יודעים. היינו בסרט הזה בכל פגרה שאמרו שאין רכש ובסוף הכל הסתדר. כך יהיה גם הפעם. בשנים האחרונות המועדון הרגיל את כולם שדברים מתנהלים בשקט וכך גם קורה השנה". 


נושא הזרים: "לא סוד שהזרים של באר שבע מאוד שדרגו אותם בשנתיים האחרונות וזו אחת הסיבות שהם לקחו אליפויות. כשאפשר להביא שישה זרים, זה מצרך מאוד חשוב".


מוקדמות הליגה האירופית: "אני בטוח שנגיע מוכנים לסיבוב הראשון. היינו בסיטואציה הזאת גם השנה שעברה והגענו הכי מוכנים שיש. בימים הקרובים יהיו התפתחויות".


לקראת פתיחת האימונים, ביממה הקרובה צפויה להתקבל החלטה באשר לעתידו של יוסי בניון, לאחר שהמנג'ר ייפגש עם הקשר והצדדים יחלטו על המשך דרכם. גם ברק יצחקי יידע היום או מחר מהן תכניות הקבוצה כלפיו. לעמדת המנכ"ל אמור להגיע לאחר שנה ללא אדם בתפקיד בן מנספורד האנגלי, שכיהן בתפקיד דומה בקבוצות ברנסלי ולידס יונייטד.



באשר לתלבושות החדשות, לפי הודעת המועדון, "ה
חולצה הרשמית לעונת 2017/18 פותחה ועוצבה באופן המשלב בין טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות התאמה מושלמת לצרכי השחקנים לבין ההיסטוריה המפוארת של המועדון. סמל המועדון במרכז החולצה מקבל מקום של כבוד כיאה למועדון עם מסורת – שכל שחקן ואוהד ירגיש תחושה של גאווה בסמל כשהוא לובש את החולצה. מעליו, המפגש של ההדפס עם הצווארון יוצר את האות M של Maccabi. בחלקו הפנימי של הצווארון מופיע הסמל הנוסטלגי של מכבי תל אביב, מיקום אינטימי המלווה את השחקן והאוהד בכל רגע". מחיר כל חולצה 219 שקלים חדשים.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי