גידי קאניוק על סף חתימה בפחטקור של ארבלדזה

גידי קאניוק
גידי קאניוק | צילום: ערן לוף

מאמנה לשעבר של מכבי תל אביב רוצה את קשר מכבי פתח תקווה וכבר הציע עבורו 600 אלף יורו, השחקן אמור להרוויח 450 אלף יורו לעונה

(גודל טקסט)
קשר מכבי פתח תקווה גידי קאניוק (24) נמצא על סף חתימה בפחטקור טשקנט האוזבקית, אותה מאמן אקס מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. הקבוצה כבר הציעה למכבי פתח תקווה 600 אלף יורו תמורת הקשר המוכשר. קאניוק צפוי להמריא ביומיים הקרובים. כבר ביום חמישי שעבר הגיעה טיוטת חוזה למכבי פ"ת ואתמול בערב הגיע הפקס הרשמי ובו ההצעה.

 

ארבלדזה, שפוטר באמצע העונה ממכבי תל אביב, מונה לפני מספר ימים לקבוצה מהליגה האוזבקית ורוצה את הקשר ממנו התרשם בתקופה שלו בישראל. האוזבקים מציעים לשחקן שכר של כ-450 אלף יורו. 




קאניוק (24) החל את הקריירה שלו בקבוצת הילדים של מכבי ת"א ובגיל 14 עבר למכבי פ"ת. ב-2010 ערך את הופעת הבכורה של במועדון בדרבי בגביע הטוטו מול הפועל פ"ת. באפריל 2012 ערך את הבכורה בליגת העל ועד לסיום העונה הוא שותף בכל המשחקים, אך מכבי פ"ת ירדה לליגה הלאומית.

 

בעונה שלאחר מכן הפך לשחקן מרכזי ועזר למכבי פ"ת לשוב לליגת העל. אשתקד, כזכור, הקשר רשם את עונת השיא שלו כשכבש 10 שערי ליגה והוביל את קבוצתו למקום הרביעי בטבלה.


שוטה ארבלדזה. שם עין על קאניוק (דני מרון)שוטה ארבלדזה. שם עין על קאניוק (דני מרון)


פחטקור טשקנט מחזיקה ב-11 תארי אליפות בליגה האוזבקית לצד 11 גביעי מדינה והגיעה פעמיים לחצי גמר ליגת האלופות האסיאתית. "מגדלי הכותנה" הם גם הקבוצה האוזבקית היחידה ששיחקה בליגה הסובייטית הבכירה בימי ברית המועצות (ב-1962 וב-1982 ונשרה אחרי עונה אחת בלבד). הליגה באוזביקסטן מתחילה באפריל ומסתיימת בנובמבר כך שקאניוק, כמו ערן זהבי עם גוואנגז'ו, יגיע לעונה שכבר נמצאת בעיצומה.

 

קבוצתו של ארבלזדה מדורגת כרגע לאחר 15 מחזורים רק במקום החמישי עם 24 נקודות ובפיגור של שמונה נקודות מהמובילה לוקומוטיב טשקנט. גם העונה שעברה היתה מאכזבת עבור "מגדלי הכותנה", שסיימו במקום החמישי ולא זכו בכרטיס לליגת האלופות האסיאתית (רק שלוש הראשונות מקבלות).


גידי קאניוק. עסקת ענק (עדי אבישי)


אם יחתום יפגוש קאניוק שני יוצאי ליגת העל המשחקים כזרים: מרקו סימיץ', בלם הפועל תל אביב בתחילת העונה שקדמה, שהצטרף לפחטקור לפני כשבוע, ואת יוריצה בוליאט, בלם מכבי חיפה בעונת 2011/12. שאר הסגל של ארבלזדה מורכב משחקנים אוזבקים. ביום שבת הביסה פחטקור 1:4 בחוץ את אובוד המדורגת אחרונה ובמחזור הבא תארח את קוזילקום זראפשן.

 

אוזביקסטן היא מדינת ענק במרכז אסיה עם 30 מיליון תושבים, 88% מהם מוסלמים. עיר הבירה שלה טשקנט מונה כ-2.5 מיליון תושבים והיא אחת הערים המוסלמיות המודרניות ביותר בעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי