גיא לוי: "אני הייתי משחרר את אלירן עטר למכבי תל אביב"

גיא לוי. רוצה את הכרטיס לאירופה
גיא לוי. רוצה את הכרטיס לאירופה | צילום: עדי אבישי

המאמן, שטען שאסור לשחקנים זרים להגיע למכבי חיפה, העלה סרטון בו הוא ניתח את מצבה המקצועי והמנטלי של קבוצתו של גיא לוזון: "אם קהת היה צריך להחליט כיום, לא היה מגיע לכרמל. אליפות? שום סיכוי". צפו

(גודל טקסט)
גיא לוי, עד לפני שנה מאמן בית"ר ירושלים, פרסם פוסט שעורר סערה גדולה ברשתות החברתיות. "אסור לשחקנים זרים להגיע למכבי חיפה. אחרי עונה או מקסימום שתיים שולחים אותם להתאמן בצד", כתב המאמן. הגולשים, מרביתם אוהדים ירוקים, תקפו אותו במילים קשות ודרשו שיחזור בו. לוי, שכנראה קרא את אותן תגובות, החליט לפרסם סרטון בו הוא מסביר את דבריו ומתייחס למצבה המקצועי של מכבי חיפה, שכידוע לא זכתה באליפות מאז עונת 2010/2011. "פרסמתי משפט אחד על מכבי חיפה ונהיה גל. אני אומר משפט וזה הופך להיות משהו גדול ממה שאני חושב", הסביר לוי. "במדינה שלנו יש הרבה אנשים נחמדים וכאלה שהם קצת פחות. אנשים כותבים ואחר כך שוכחים. זה יוצא להם ואין לזה שום משמעות מבחינתם".


לוי התייחס למצבה של מכבי חיפה: "אין לי אינטרס, זה לא מעניין אותי, אין שם התאמה עם התפיסות שלי. למה היא לא מצליחה? ההחלטות כל הזמן משתנות. בעיניי מולנסטיין לא עשה עבודה מי יודע מה, הוא התחיל טוב ואחר כך באה ירידה בגלל מה שקרה מסביב. הוא הגיע עם רעיונות טובים, הייתה ירידה ואז החליטו לשחרר אותו. רוצים תהליכים? היו צריכים להשאיר אותו עד הסוף. כל דבר משתנה בטווח קצר וכך גורמים לחוסר יציבות. כנ"ל לגבי שחקנים. תחילה מאוד אוהבים אותם ומצפים מהם ואז אחרי 10 דקות לא טובות מבטלים אותם ומחליטים שהם כבר לא טובים. זה עובר לתקשורת ולקהל והשחקן מאבד את הביטחון. המאמן לא נותן לו גב כי הוא רוצה לשרוד והשחקן כבר לא יכול לחזור לעצמו. גם שחקן שיש בו דברים טובים לא יכול להביא את עצמו כשהוא מרגיש לא נוח ומאבד לגמרי את הכיוונים שלו".




"למה אצילי ודוידזאדה העדיפו לא לבוא למכבי חיפה? לפי דעתי לא רק עניין כספי, כי הציעו להם כסף טוב. אולי לא פחות טוב ממכבי ת"א. הם היו מתקבלים בחיפה כמו שקהת התקבל, כמו מלך, ואחרי חצי שנה ביטלו אותו ואמרו שהוא לא שחקן. הם לא רצו להיכנס לתוך המשאבה הזו. אם קהת היה צריך לקבל את ההחלטה הזו שוב, לפי דעתי הוא היה הולך למכבי ת"א או להפועל ב"ש. חיפה בבעיה מבחינת גיוס שחקנים כי כל הבכירים יעדיפו ללכת למכבי ת"א, הפועל ב"ש ובית"ר ירושלים. מי שלא תהיה לו הצעה ויהיה קצת בירידה יבוא למכבי חיפה. זה מה שקרה עם אצילי ודוידזאדה וזאת בעיה. עד שזה לא ישתנה, המצב ימשיך להתדרדר".






"משלמים לשחקנים הזרים הרבה כסף והם צריכים לדעת לבנות קבוצה טובה גם עם הזרים שאין להם הצעות בחוץ. לתת להם להתאמן בצד זה דבר לא נכון. הם יקבלו תנאים מעולים, אני בטוח, אבל הם לא יוכלו לשחק 8 על 8 באימון וזו פגיעה. מכבי חיפה לא תצא מזה הכי טוב. חלק מהשחקנים צריכים להיות בתוך סגל הקבוצה ואז עם הזמן לראות את מי אפשר לשחרר. זה המצב הנכון. זה לא שחקן אחד, אלא ארבעה, חמישה או שישה. זה בעייתי".


"מכבי חיפה לא יכולה לכסות את הפערים שנוצרו ממכבי ת"א והפועל ב"ש בחלון העברות אחד, היא צריכה לשים לעצמה מטרה, לפחות בתחילת השנה, לבנות קבוצה שתשחק כדורגל טוב. היא לא בהכרח חייבת להתמודד על אליפות. ברגע שהיא תשחק כדורגל טוב, אמון הקהל ישוב ותהיה אווירה טובה. ברגע שהציפיות לא יהיו גבהות מלכתחילה, מד הלחץ יירד. מכבי חיפה זה מועדון לחוץ בכל מקרה וכולם רוצים אליפות תוך חמש דקות. לא הולך. לא יקרה. שום סיכוי. הזרים בבעיה, הישראלים האיכותיים לא הגיעו. יש בעייתיות. אני לא נכנס לרמת מאמן, זה לא עניין שלי, בוא נגיד שלוזון הכי טוב בעולם. זה לא מעניין כרגע. הסיטואציה היא מאוד בעייתית. להיות בקושי בפלייאוף העליון ואז להתבטל במהלכו ופתאום לזכות באליפות? לא יקרה בעייני".



משחרר אותו למכבי ת"א ומחזק את מרכז השדה. עטר (ערן לוף)


"אי אפשר לשחק עם עטר, ורמוט, קהת ודמארי. זה פרוץ. יבואו קבוצות עם מרכז שדה וחזק ומכבי חיפה תהיה  רק הגנה והתקפה. אלברמן יישאר לבד והם יהיו בבעיה וזה לא משנה כמה שחקני ההגנה יהיו טובים. אולי אני אפתיע, אבל אני כן הייתי משחרר את עטר למכבי ת"א ועושה טרייד תמורת שחקן מרכז שדה. אי אפשר לשחק עם כל כך הרבה שחקני התקפה. עטר, דמארי, זנטי, קהת, ורמוט, רוקאביצה וחלוץ זר. אי אפשר. הייתי מביא עוד קשר. אני לא פוסל את ואצק. לא בטוח שמכבי חיפה יכולה להביא שחקן טוב ממנו. גם אלושי היה קשר טוב".


"אני מסכים שכרגע זה לא יהיה ברמה של ב"ש. השנה הזו הקבוצה תשחק כדורגל טוב, שנה אחרי זה היא תוכל לשדרג את עצמו ואולי אפילו כבר בינואר בעוד שחקן או שניים. האמון עם השחקנים הישראלים יחזור. פתאום ירצו לבוא. זו קבוצה שיכולה ללכת פלייאוף עליון טוב, לגדל כמה שחקנים צעירים, לעשות עוד צעד עוד שניים קדימה. התקציב יתאזן, שחקנים יגמרו חוזרים. אפשר יהיה לשחרר לאט לאט זרים או לעשות החלפןץ. כל זה בשביל לעשות את הצעד הנוסף קדימה, להיות קבוצה לגיטימית של מקומות אחד עד שלוש וככה להתקדם. מי שחושב שאפשר לעשות את זה בפוף אחד, בשנייה, בחלון אחד, זו טעות. זה לא נכון. המחשבה שלי היא נקייה, מקצועית נטו ואין לי אינטרס להיות במכבי חיפה. הכיוון הוא לא שלי. אני אוהב להחליט הכל וזה לא בדיוק תואם את התפיסות שלי. גם לא מבחינת יחסי השחקנים. תמיד זה היה כך, גם כשהצלחת וגם כשנכשלתי. המחשבה שלי היא ממקום פשוט ונקי. אני מאחל למכבי חיפה שתצליח ואני מאחל לאוהדים שתהיה להם עונה טובה".


לצפייה בסרטון המלא שפרסם גיא לוי: 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי