פתרון לחידה: כריסטיאן באטוקיו מגיע למכבי ת"א כדי לממש ציפיות

כריסטיאן באטוקיו ובן מנספורד
כריסטיאן באטוקיו ובן מנספורד | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

האנרגיות הבלתי נגמרות על המגרש, ההשוואות למסי, היסודות שלמד יחד עם אלכסיס סאנצ'ס ועדיין בגיל 25 הוא כישרון לא מספיק מלוטש. הרכש החדש של ג'ורדי מחפש מקום נוח להתרומם בו

(גודל טקסט)

הרכש של מכבי תל אביב כריסטיאן באטוקיו (25) הוא שחקן הוא מלא בניגודים. מאמנו האחרון בברסט הצרפתית, ז'אן מארק פורלאן, אמר עליו: "יד האלוהים נגעה בו", אבל מצד שני הוא נפרד מהקבוצה אחרי שסיים חוזה בקבוצה מהליגה השנייה שסיימה חמישית אשתקד.

המאמן פורלאן הוא קליבר לא קטן. מדובר במומחה לגילוי צעירים וחתום על מציאתם של כישרונות כמו בלז מטווידי ובפטימבי גומיס, כך שהוא כנראה ידע על מה הוא מדבר. וכמובן ישנן גם ההשוואות ללא אחר מאשר ליאו מסי. שניהם נולדו ברוסאריו, שניהם נמוכי קומה, אך יודעים לטפל בכדור נהדר ובעלי ראיית משחק טובה. יחד עם זאת, בניגוד לפרעוש הקריירה של באטוקיו למעשה אף פעם לא המריאה.

בגיל 16 נרכש על ידי אודינזה ששילמה עליו 200 אלף יורו לניואל'ס אולד בויס הארגנטינית. לאחר מכן שיחק בווטפורד וברסט ועכשיו הוא עובר לליגה שבאירופה אוהבים לכנות "ליגה אקזוטית" כדי לא להעליב. אחרי שאודינזה רכשה אותו, כל המשפחה שלו עברה איתו לאיטליה ושם הוא גם קיבל אזרחות איטלקית עקב מציאת שורשים בארץ המגף וגם שיחק בנבחרת הצעירה של האיטלקים 18 משחקים בהם כבש שני שערים.


כישרון גדול, באטוקיו (AFP)

בנוער של אודינזה הגדירו אותו כישרון אדיר. בתחילה מונה לקפטן קבוצת הנוער של הזברות ושיתף פעולה עם אלכסיס סאנצ'ס הצ'יליאני שלמעשה חנך אותו כשהשניים שיחקו בבוגרים. מאמנו בנוער יוהאן וואלם הבלגי לימד אותו גם יסודות הגנתיים. "אני שחקן טוטאלי שנותן 100 אחוז מעצמי. פעם שיחקתי עם רגל שבורה בנוער של ניואל'ס וגם בברסט היו משחקים שהמאמן היה מבקש ממני להוריד הילוך ולא לנסות להציל את העולם", העיד על העובדה שהוא חסר גבולות מבחינה פיזית ונותן הכל על המגרש. ג'ורדי עשוי ליהנות מכך.

ב-2011 זכה לשחק כבר עם הבוגרים של אודינזה בניצחון ענק על פאלרמו 0:7 בליגה. מאמן אודינזה, פרנצ'סקו גווידולין הוותיק, השווה אותו לדויד פיסארו, אז כוכב רומא.  בעונת 2012/13 באטוקיו עבר לווטפורד בהעברה חופשית בזכות העובדה שהבעלים של אודינזה הם גם בעלים של ווטפורד. הוא שיחק שם עונה וחצי וכבש שישה שערים תחת הדרכתו של ג'אנפרנקו זולה בליגה השנייה.

בינואר 2013 כבש שער ראשון במדי הצרעות נגד האדרספילד בצ'מפיונשיפ עם נגיעה קלילה בכדור שהוכיחה עד כמה הוא טכני. יחד עם זאת, הוא גם סבל מפציעות בלי סוף בווטפורד שם שיחק בסך הכל 57 משחקים. "אני אוהב מאוד את המשחק באנגליה. חברים הזהירו אותי שמשחקים כאן כדורגל פיזי ואין הרבה טכניקה, אבל זה לא ממש נכון. בווטפורד אוהבים לשחק משחק מסירות ולכן הגעתי לכאן, אבל אני גם יכול לשחק כדורגל פיזי".


התחנך אצל זולה (Gettyimages)

למרות דבריו ב-2014 כבר נרמז שהעתיד שלו בווטפורד בספק. פאדובה מהליגה השנייה רצתה אותו אף על פי שמאמן ווטפורד, בפה סאנינו, אמר לכולם שהוא מחזיק ממנו. הוא עבר לשחק כמושאל עונה אחת בקבוצה אלמונית יחסית וירטוס אנטלה מהסרייה B וחזר לווטפורד, אבל לא שיחק בה יותר.

באוגוסט 2015 הבטיח נשיא ברסט הצרפתית, איבון קרמרץ', הפתעה לקבוצה בליגה השנייה: "שחקן מאוד טכני שמזכיר את הסגנון הארגנטינאי הידוע של קשרים יוצרים". היו שהשוו אותו אז לגיבור המקומי בריאן פלה, שחקן אגף נמוך קומה (1.69 מטר כמו באטוקיו, י.ז) שידע להפליא בכדרורים שלו. "עקבנו אחרי השחקן הזה זמן רב. מקווים שהניסיון שלו יסייע לנו", הוסיף הנשיא וחשף את צירוף באטוקיו לקבוצתו של עדן בן בסט בעבר.

כשהגיע לקבוצה באטוקיו הצהיר: "המשימה לעלות לליגה הראשונה בצרפת הלהיבה אותי ולכן חתמתי כאן". בברסט בנו עליו כברומטר, אבל למרות יכולת לא רעה במשך שנתיים זה לא הספיק כדי לשוב לליגה הבכירה. יש לו טכניקה מרהיבה, בעיטות חופשיות נהדרות ויכולת שהגדירה אותו בעיתון המקומי "לה טלגרם": " אין לו במה לקנא בחלק מהשחקנים של הליגה הראשונה בצרפת".


התחבר גם על אלכסיס, באטוקיו במדי אודינזה (AFP)

ברונו גרוגי ששיחק איתו בברסט עוד קיווה: "מקווה שהוא יסכים להישאר בקבוצה ולהמשיך בפרויקט שלנו. הוא אחד שנושם כדורגל ויודע לכבוש שערים", אבל העתיד הוא במכבי יחד עם סוג של חידה. קרויף חיפש עוד שחקן שיספק מספרים משלישיית הקישור וקצת טכניקה וברק. להזכירכם, בינואר שעבר עידן קרויף המאמן הזמני נפתח בשחרור נוסא איגייבור והאריס מדוניאנין ומעבר לשלישייה יותר דינמית. באטוקיו ממשיך את הקו, אבל הצהובים יהיו חייבים עוד שחקן פיזי באמצע.  

התכונות של באטוקיו יכולות לשדרג את סגנית האלופה. שחקנים ממוצא ארגנטינאי שהגיעו לקריית שלום כמו אוסקר סקאריונה, איגנסיו פידלף וגיז'רמו ישראלביץ' לא הרשימו יתר על המידה. יחד עם זאת מתארים את באטוקיו כשחקן מלהיב לפעמים, בעל יכולת טכנית מעולה ואחד שלא מימש את הפוטנציאל שלו. בגיל 25 אף פעם לא מאוחר לעשות את פריצת הדרך אם יש לך נתונים ובמיוחד כשלא יושב לך על הגב תג מחיר מפלצתי.

דבר אחד בטוח. "באטו" ישוב יום אחד לניואל'ס. הוא אוהד שרוף של המועדון מרוסאריו ואף קיעקע את דמותו של מספר 10 של המועדון מכוון חזרה לאצטדיון של הקבוצה. בינתיים זה הזמן לתיאום ציפיות. 


וחולם ללבוש בסוף את המדים האלה של ניואל'ס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי