בני יהודה – זניט, בית"ר – מריטימו, מכבי ת"א – פאניוניוס/גוריצה

ז'אורז'יניו
ז'אורז'יניו | אודי ציטיאט

שלוש הנציגות הישראליות, שעדיין לא הבטיחו את עלייתן לשלב הבא, הוגרלו בניון שבשווייץ בסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית. המשחק הראשון יתקיים ב-27 ביולי והגומלין ב-4 באוגוסט. הכירו את היריבות

(גודל טקסט)
הקבוצות הישראליות עוד לא הבטיחו את העפלתן לשלב הבא, אבל בהגרלה שנערכה היום (שישי) באולם הכנסים של אופ"א בניון שבשווייץ נודע מי תחכה להן בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית בצמד המשחקים שיתקיימו ב-27 ביולי וב-4 באוגוסט.



היריבה האפשרית של מכבי ת"א: המנצחת במפגש בין פאניוניוס (יוון) לגוריצה (סלובניה), (0:2 ליוונים במשחק הראשון). המשחק הראשון ייערך בישראל.


הכירו את  פאניוניוס
פאניוניוס סיימה חמישית את הליגה היוונית, והיא המועמדת הבכירה לעלות לסיבוב השלישי אחרי שניצחה 0:2 את גוריצה במשחק הראשון. הקבוצה מפתיעה בשנתיים האחרונות את הכדורגל היווני בהצלחות שלה. למרות שהיא משחקת עם תקציב נמוך מאוד ומצליחה יחסית. סיימה פעמיים חמישית. למרות שהיא משחקת באצטדיון עם 11,000 מקומות, לקבוצה אין הרבה אוהדים.


בעונה החולפת אימן את הקבוצה ולאדן מילוייביץ' הסרבי בן ה-47 איתו הקבוצה אפילו רצה לאליפות עד למחזורים האחרונים של העונה, אבל עכשיו דברים נראים לגמרי אחרת בגלל שמילוייביץ' עבר לאמן את הכוכב האדום בלגראד. בנוסף הקבוצה איבדה את רוב הכוכבים שלה בקיץ כאשר הבלם ספירופיס ריסביניס עבר לאולימפיאקוס, הקשר סקופיס עזב פאנאתינייקוס והמגן השמאלי חריסטוס טסולידיס חתם בלאנס הצרפתית.



גריגוריו. ייכנס לנעליים של מילוייביץ'? (ויקיפדיה)


מי שהחליף את הסרבי הוא מיכאליס גריגוריו, מאמן יווני לא פופולארי כל כך, שמנסה לחקות את הפילוסופיה של שני מאמני הקבוצה בשנים האחרונות, מילוייביץ' וומאריוס אוזונידיס שמאמן כיום את פנאתינייקוס.


הצהובים ישמחו לשמוע שקשר נבחרת אירן מסעוד שועאיי הוא הכוכב הגדול של הקבוצה ובוודאי לא ירצה לשחק נגד נציגה ישראלית, לפחות בישראל. בנוסף, רכשה הקבוצה את הבלם האיראני השאן חייסאפי אף הוא שחקן נבחרת אירן ובוודאי שיהיו איתו בעיות. רכש נוסף הוא השוער הסלובני מאטיץ' קוטניק. חלוץ הקבוצה סאמד יאסיל הגרמני החל את דרכו בליברפול, אבל לא כבש אף שער ליגה שנה שעברה. 



כבר נפגשו. גוריצה מול מכבי ת"א אשתקד (דני מרון)


הכירו את גוריצה
מכבי תל אביב שיחקה נגד גוריצה לפני עונה במוקדמות הליגה האירופית וניצחה 0:3 בבית ו-0:1 בחוץ. הקבוצה משחקת בחולצות תכלת ולבן כמו נבחרת ישראל. היא משחקת באיצטדיון "נובה גוריצה" בו יש רק 3000 מקומות.


לאורך ההיסטוריה זכתה הקבוצה בארבע אליפויות ושלושה גביעים וסיימה שנה שעברה כסגנית האלופה. מאמנה הוא מירן סרברניץ' מגן נבחרת סלובניה בעבר ושגם שיחק במועדון. בקבוצה משחקים שלושה זרים בלבד: החלוץ באדה אוסוז'י והקשר דונאטה אפבה הניגרים והקשר ריפת קפיץ' הבוסני. 



אמיר עבדזדה. יסכים להגיע לארץ? (טוויטר)

אמיר עבדזדה. יסכים להגיע לארץ? (טוויטר)


היריבה האפשרית של בית"ר ירושלים: מריטימו (פורטוגל). המשחק הראשון ייערך בישראל.


הכירו את מריטימו

מריטימו הוא מועדון כדורגל מהאי מדיירה, שהוקם ב-1910 ונחשב לאחת מקבוצות הספורט הוותיקות בפורטוגל. בארון התארים שוכנת צלחת אליפות אחת  בלבד(1925/26). את העונה החולפת סיימה במקום השישי. הישג השיא של הקבוצה באירופה היה בעונת 2012/13 אז היא העפילה בפעם היחידה בתולדותיה לשלב הבתים של הליגה האירופית.


את הקבוצה מאמן שחקן העבר דניאל ראמוס, שמונה לתפקיד בקיץ 2016. בסגל נמצאים לא פחות מ-11 ברזילאים. שוער הקבוצה הוא האיראני אמיר עבדזאדה, שספק גדול אם יגיע לישראל. 
ראמוס הפך את מריטימו לאחת הקבוצות הטובות בפורטוגל בזכות כדורגל אטרקטיבי.


הקבוצה בדרך כלל מגדלת שחקנים ברזילאים ומוכרת אותם במחירים גבוהים, וכעת הם נחלשו אחרי שמכרו את שני השחקנים הכי טובים שלהם לבראגה, החלוץ דייגו סוזה והקשר פראנסרג'יו הברזילאים.


רוברטו מנצ'יני. קבוצת מיליונים (AFP)
רוברטו מנצ'יני. קבוצת מיליונים (AFP)


היריבה האפשרית של בני יהודה:
 זניט סנט פטרסבורג. המשחק הראשון ייערך ברוסיה.


הכירו את זניט
זניט זכתה בחמש אליפויות בליגה הרוסית, האחרונה שבהן ב-2014/15. גם ארבעה גביעים שוכנים בארון של הקבוצה הרוסית. הספונסר הראשי של הקבוצה הוא חברת הענק "גזפרום", שמזרימה עשרות מיליונים לתקציב.

 

בסגל ניתן למצוא שחקנים מפורסמים כגון אלכסנדר אניוקוב, דומיניקו קרישיטו, חאבי גרסיה, אלכסנדר קוקורין, כריסטיאן נובואה, אולג שאטוב, יורי ז'ירקוב, ארטיום דזיובה וברניסלב איבנוביץ'. בתחילת השבוע החתימה זניט את הכישרון הארגנטינאי סבסטיאן דרויסי עבור 15 מיליון יורו שעברו לריבר פלייט. המאמן הוא רוברטו מנצ'יני שמונה לתפקיד לפני כחודש וחצי במקומו של מירצ'ה לוצ'סקו.

 

הישג השיא של הקבוצה באירופה הייתה הזכייה בגביע אופ"א בעונת 2007/8. שלוש פעמים הגיעה לשמינית גמר ליגת האלופות. בעונה שעברה היא שיחקה בליגה האירופית וזכורה לאוהדי הכדורגל בישראל בזכות הקאמבק האדיר בנתניה במהלכו חזרה מפיגור 3:0 ל-3:4 בתוך 16 דקות בלתי נשכחות. בהמשך היא הגיעה לשלב 32 האחרונות שהם הודחה בידי אנדרלכט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי