קלינגר: "המטרה היא להיות בצמרת, לא יודע אם כבר השנה"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

הפועל חיפה ערכה מסיבת עיתונאים והציגה את שחקני הרכש. הבעלים יואב כץ דיבר מביתו בארה"ב: "לפי תוצאות משחקי האימונים מצפה לנו שנה מצוינת, מקווים שנהיה בפלייאוף העליון", בן בסט הוסיף: "רוצה להרעיד רשתות"

(גודל טקסט)
הפועל חיפה תערוך את משחקה הראשון לעונה במסגרת גביע הטוטו רק באמצע שבוע, ולעת עתה הסתפקה במסיבת עיתונאים לפתיחה רשמית מבחינתה של עונת 2017/8. האדומים הציגו בין השאר את שחקני הרכש גבריאל תמאש, רוסלן ברסקי, רן קדוש, ראסמוס סיוסטדט, ראדו גינסארי, ארנסטס שטקוס ואלון תורג'מן ואפשרו לקפטנים ולצוות המקצועי לענות לשאלות התקשורת.


תחילה שוחח באמצעות סרטון שצולם מראש הבעלים יואב כץ מביתו שבארצות הברית: "הבאנו את תמאש, סיוסדט וגינסארי, צירפנו ישראלים נהדרים כמו רן קדוש, אלון תורג'מן ורוסלן ברסקי. השארנו את רוב הישראלים מהעונה שעברה ולפי תוצאות משחקי האימונים מצפה לנו שנה מצוינת. אני מאוד מקווה שכולכם תהיו שותפים לחוויה חדשה שתהיה לנו השנה בקבוצה.




"בשנה שעברה הצלחנו להתברג באמצע הטבלה ואנחנו מאוד מקווים שעם התוספת האיכותית שיש לנו אנחנו נגיע לפלייאוף העליון", המשיך כץ. "זו גם דעת רוב השחקנים, שאנחנו שווים פלייאוף עליון. האוהדים באופן עקבי עולים ב-20 אחוז, עד היום מכרנו כמות מנויים כמו בעונה שעברה ואני מקווה שזה אכן יגדל. האוהדים חשובים לנו מורלית וכספית, כי קבוצת כדורגל זו תלות די גדולה". 


לסיום אמר כץ: "בשנה שעברה השיא שלנו היה 0:3 על מכבי חיפה ואנחנו מקווים להמשיך מסוג הניצחונות האלו בזכות צירוף שחקנים מקומיים וזרים. אני מאוד מקווה ש-2017/8 תהיה מוצלחת ואני מצפה לראות את כולכם ביציעים".





המאמן ניר קלינגר אמר בפתח דבריו: "זו לא מסיבת עיתונאים, אלא משהו צנוע ואינפורמטיבי. כמו שמשחקים היום בגביע הטוטו, אז אנחנו לא בעניין של חגיגות אלא להעביר מידע לקהל על הקבוצה. יואב דיבר על גיוס שחקנים וזה אכן לא מובן מאליו לצרף שחקנים. הייתה עבודה לא פשוטה בכלל שכללה צוות שלם של אנשים.


"לפי כל הסימנים, ברור שאם לא נצליח אז האחריות תהיה שלי ואך ורק שלי. הקבוצה נראית טוב ואני מאוד מרוצה ממה שהצלחנו לעשות בינתיים. צירפנו זרים טובים, ישראלים שאני מכיר אותם ולפי הרעב שלהם הם בדרך הנכונה לעזור לנו וכמובן השחקנים המובילים מהעונה שעברה כמו עדן (בן בסט) וחנן (ממן)", הוסיף המאמן.


הסגל שנבנה הקיץ:
"אני לא חושב שבינואר נצטרך להביא שחקנים, אני מקווה שלא, אבל זה גם עניין של בריאות השחקנים ומקווה שכולם יהיו בריאים. אני בטוח שעם הסגל הזה, בצירוף של עוד שחקן אחד שחסר לנו, אלא אם יהיו פציעות לא נצטרך להתחזק. גם בעונה שעברה אחרי הרבה שנים לא הייתה סכנה שהפועל חיפה תרד".


השעיית מהראן לאלה וחיזוק החלק הקדמי
: "הוא לא נמצא כאן בתור קפטן הקבוצה מכיוון שהוא מושעה מסיבה ברורה. זה המצב עד להחלטת בית הדין. מהראן לאלה הוא איש מיוחד וכל מילה עליו מיותרת. אין ספק שאם חלילה הוא יורחק זו מכה מקצועית קשה, אבל אם העונש יהיה כזה חמור, על אף שאין לי ספק שזה נעשה בתום לב, אז גם בעתיד אני בטוח שהוא יישאר בהפועל חיפה בתפקיד מקצועי. השתדלנו מאוד לא לפגוע באנשים שמביאים לנו מספרים ואת רובם השארנו וצירפנו שלושה שחקני חוד שמצטרפים לעדן, חנן והשחקנים הצעירים. אין סיבה שניפגע מבחינה התקפית. בחלק ההגנתי התחלנו לטפל כבר בינואר, זה לא היה מספיק ולכן ההגנה הוחלפה בלמעלה מ-50 אחוז".





אם המטרה היא פלייאוף עליון: "אני לא יכול להגדיר מטרות מדויקות כרגע, אני רק יכול לומר שאני לא אוהב להגדיר 'פלייאוף עליון' כמטרה. רק ב"ש, מכבי ת"א ואולי מכבי חיפה מצהירות על כך. צריך לשחק כדורגל ולנצח בצורה עקבית ויסודית ורק אז לראות לאן הקבוצה הולכת. המטרה היא להיות בצמרת ושם אנחנו צריכים להיות, אבל לא יודע אם זה יקרה כבר השנה".


חזרתו לעמדת המאמן הראשי: "אני שלם לגמרי עם ההחלטה. ניסיתי ללכת לתפקיד אחר, תפקיד שחשבתי שיהיה חזק בכדורגל הישראלי ושצריך אותו, אבל זה לא תפס לצערי. קבוצות שהחזיקו מנהלים מקצועיים נטשו את העמדה הזו והלכתי עם הזרם. אין פה סיפור יותר מדי גדול".


חזרה אפשרית של ארבייטמן והרצון לצרף את דור פרץ: "כרגע הוא לא בהפועל חיפה מסיבות כלכליות וכרגע נראה שזה לא יקרה, אבל אין לדעת. אני מאשר שאנחנו רוצים את דור פרץ בחזרה, אבל כרגע הוא במכבי תל אביב ואני מאחל לו הצלחה. אם יהיה מצב שמכבי תוותר עליו, אנחנו פה".



ברסקי, רכש חדש (ערן לו)


שילוב שחקנים צעירים: "השחקנים הצעירים צריכים להבין שזמנם יגיע. גם אני קיבלתי הזדמנות בגיל 17, לא ויתרתי עליה ולא נתתי לאף אחד לקחת ממני את החולצה. זה גם מה שאני מצפה מהם, הזדמנות הם מקבלים ויקבלו. ירידת קבוצת הנוער ללאומית? יש שיתוף פעולה מלא. בעונה שעברה הפועל חיפה הייתה צריכה לרדת ליגה, היא נראתה רע מאוד, אבל זה לא אסון גדול. יש מאמנים חדשים ורוח חדשה – אני בטוח שהנוער יעפילו בחזרה לליגה הראשונה ונעשה את הכל כדי שזה יקרה".


גם החלוץ עדן בן בסט והקשר חנן ממן שוחחו עם התקשורת ותחילה היה זה החלוץ שדיבר: "יש רצון ונכונות להיות בצמרת, גם מבחינת השחקנים וגם מבחינת הצוות, זה מבורך. יש כאן דברים שלא היו בשנים האחרונות בהפועל חיפה, דברים קטנים שמאוד עוזרים לנו השחקנים להתקדם. אני מאוד מאמין בסגל הקיים ובשחקנים שהגיעו. הפועל חיפה זה מועדון שראוי להיות בקדמת הבמה ואנחנו צריכים את האוהדים שלנו בשביל זה, הם חסרים לנו. הקהל הוא יתרון משמעותי לכל קבוצה".



בן בסט וקלינגר באימון. "רוצה להרעיד רשתות"


בן בסט נשאל בנוסף מה הן הציפיות שלו לעונה הבאה והשיב: "בשנה שעברה הגעתי לכאן בידיעה שהכי חשוב להישאר בליגה, טובת הקבוצה עמדה לנגד עיניי. השנה אני מצפה להביא כמה שיותר מספרים, כי הסטטיסטיקה זה הדבר שליווה אותי לכל אורך הקריירה. אני לא מתכחש לכך וזה דבר שנמצא אצלי בדם, אני רוצה להרעיד את הרשת ולספק מספרים".



בן בסט, ייתן מספרים? (ערן לוף)


חנן ממן
נשאל על בחירתו להישאר בהפועל חיפה חרף התעניינות מקבוצות צמרת: "אני תחת חוזה וכל קבוצה שהתעניינה ידעה מה צריך כדי לצרף אותי, אבל יצא שאני נשאר פה ויש גם דיבור על הארכת החוזה ואני מחכה לשמוע מה קורה. אני מאוד אוהב את המעמד שלי, לשבת לצד עדן כקפטנים זה משהו שאני מאוד גאה בו. זה בידיים של יואב והקבוצה ועד סוף העונה אני אתן את כל כולי".



ממן. "יש דיבורים על הארכת חוזה, אני ממתין" (ערן לוף)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי