הפועל ב"ש נחתה במאריבור: "משחק חשוב יותר מנתניה"

וואקמה אוגו
וואקמה אוגו | טוויטר

האלופה הגיעה לסלובניה למשחק גומלין פלייאוף ליגת האלופות, יממה אחרי ה-1:1 הביתי בפתיחת הליגה. במועדון לא התרגשו מהמעידה בשל העובדה שעלו בהרכב משני, קואנקה ביקש לא לשחק

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע סיימה אתמול בביתה ב-1:1 מול מכבי נתניה במחזור פתיחת העונה, אבל במועדון מנסים לעבור הלאה וכבר מסתכלים על הגומלין בפלייאוף ליגת האלופות.


האלופה נחתה במאריבור, ולאחר התארגנות במלון תקיים אימון ראשון על אדמת סלובניה לקראת גומלין פלייאוף האלופות ביום שלישי נגד אלופת סלובניה בקרב על כניסה לשלב הבתים. על סיפונו של המטוס שחכרה האגודה היו בנוסף לשחקני הקבוצה והצוות המקצועי יותר מ-100 אוהדים שרכשו חבילות למשחק "הכי חשוב בתולדות המועדון", כלשונו של המאמן ברק בכר. עוד כ-500 צאוהדים צפויים להצטרף בימים הקרובים.




מחר (שני) תקיים הקבוצה באצטדיון "גן העם" שבו יתקיים המשחק, את האימון המסכם. כל 12 אלף הכרטיסים למשחק נמכרו, כולל ה-600 שהוקצו לאוהדים מבירת הנגב. מאריבור פרסמה דף הנחיות לאוהדים הישראלים, כולל אזהרות מפורשות בעניינים הקשורים למקומות החנייה המיועדים למי שלא יגיע לעיר השנייה בגודלה בסלובניה בהסעות מאורגנות. כוחות שיטור ואבטחה יפקחו על תנועותיהם של האורחים מישראל, ילוו אותם לאצטדיון ויחצצו ביניהם לבין הקהל המקומי.


בפן המקצועי לא מתכוונים בקבוצה להשחית את הזמן על ניתוח התיקו המאכזב מול מכבי נתניה, בעיקר בשל העובדה שרק שני שחקני הרכב הוצבו בהרכב הפותח. "אני לא מתייפייף, יש סדרי עדיפויות", אמר בכר. "שמרנו שחקנים למשחק ביום שלישי שהוא יותר חשוב". מלבד בן שהר שמתכוון לעבור שיקום באנגליה, נמצאים בסלובניה כל השחקנים הרשומים לאירופה, לרבות מיגל ויטור שצורף למסע חרף פציעתו. איסק קואנקה, שמידת כשירותו אינה ברורה, נמצא גם כן במאריבור.



שיר צדק היה אחד משני שחקני ההרכב שפתחו ובסיום הוא אמר: "אין לנו זמן לנוח, ויש דברים לתקן כדי שנגיע הכי רעננים ליום שלישי. נעשה הכנה מנטלית כדי שנוכל לעשות גם את העבודה המקצועית". ביום שלישי יחגוג הבלם את יום הולדתו ה-28 ועל כך אמר: "אני יודע מה אני רוצה ליום ההולדת. זו תהיה המתנה הכי טובה".


אוגו. אמש הוא עלה מהספסל ולא הצליח לסייע (דני מרון)


ועדיין מספיחי מחזור הפתיחה: תחושותיו של החלוץ הצעיר, איתמר שבירו, היו מעורבות אמש. הופעת הבכורה של הקיבוצניק משובל בהרכבה הראשון של האלופה הייתה יכולה להיחשב כנקודת השיא בחייו ככדורגלן, אלמלא הוחלף כבר בדקה ה-35. באותן דקות נתניה שלטה במרכז המגרש, וג'ון אוגו הוקפץ מהספסל כדי לאזן את יחסי הכוחות. "איתמר שבירו הוא בחור חזק, ולא יישבר", משוכנע מאמנו של הכישרון הצעיר. 


בהתייחסו לתעלומת קואנקה, ששוב לא נכלל בטופס למשחק, הסביר בכר: "איסק דיבר איתי לפני המשחק, ואמר שהוא לא מרגיש מספיק מוכן. נעניתי לבקשתו להמתין עוד קצת. בקרוב הוא יהיה חלק מהסגל".


בצוות המקצועי שאבו עידוד מחזרתו של ניב זריהן לעניינים, לאחר היעדרות של מספר חודשים. "ראינו את הכישרון של ניב", אמרו בקבוצה. סיבה לכאב ראש מהסוג שמאמנים מעדיפים סיפק החלוץ הצ'כי תומאש פקהארט, שכבש שני שערים בשני המשחקים האחרונים (שערו הראשון הובקע במשחק על תואר אלוף האלופים), ואותת על רצינות כוונותיו להיאבק על מקום בהרכב ביום שלישי. כרגע, מוחמד גאדיר מסומן כמי שאמור להיות החלוץ הבודד נגד מאריבור. "בטוח שהגולים יוסיפו לתומאש הרבה ביטחון, ונשלב אותו בהמשך תוך כדי תנועה", פסק המאמן.


מההרכב שסחט אמש את התיקו מנתניה, לא יהיה זכר ביום שלישי, למעט שיר צדק ואולי גם דן איינבינדר. כל התותחים הכבדים יהיו בעמדות קרב, כאשר את עיקר תשומת הלב יעורר הפנומן הניגרי, טוני וואקמה. בקבוצה ערים להתעניינות הבינלאומית בטוני, ששברה שיאים חדשים בעקבות הוולה מהמפגש הראשון מול הסלובנים. מיכאל אוחנה נשם לרווחה לאחר שנחלץ בשבת בנס מפגיעה חמורה, לאחר הכניסה הפראית ברגליו מצדו של כחלון הנתיינתי. אוחנה סיים לרצות עונש הרחקה באירופה ויעמוד ביום שלישי לרשות הצוות המקצועי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי