המו"מ תקוע, מכבי ת"א לא הצליחה להחתים את רפאלוב

ז'אן סילבן באבן
ז'אן סילבן באבן | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

קשר ברוז' שקיבל הצעה מצוינת מהצהובים ניסה לעזור בשחרורו, אבל נתקל בקשיים. הבלם ממרטיניק ז'אן סילבן באבין הצטרף ונרשם לשלב הבתים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב העבירה הלילה (שישי) בחצות את רשימת השחקנים לשלב הבתים האירופי לאופ"א הכוללת את הבלם ז'אן סילבן באבין, אבל לא את ליאור רפאלוב קשר פ.צ .ברוז' שהמו"מ שנוהל מול קבוצתו לא צלח.


הצהובים ינסו להשלים את המו"מ מול רפאלוב וקבוצתו עד יום שלישי, מועד סגירת ההעברות בישראל, כדי שהקשר יוכל לשחק לפחות במסגרת הליגה. 
גורמים הקשורים במו"מ עם הבלגים ציינו כי היו קשיים גדולים וראשי ברוז' לא שיתפו פעולה. גם התערבותו של רפאלוב עצמו לא עזרה לקדם את העניינים מול הבלגים.
 



מכבי פנתה לרפאלוב והציעה לשלם לו יותר משכרו בברוז' (750 אלף יורו לעונה), השחקן הסכים ואף ניסה כאמור לזרז בעצמו את המהלך. מאמן מכבי ג'ורדי קרויף כבר הגיש לשחקן מספר הצעות בעבר, כולל בתחילת הקיץ, אך הוא ענה שבישראל הוא מעדיף לשחק במכבי חיפה. בנוסף הציעו הצהובים לרפאלוב בונוסים על זכייה באליפות, בגביע המדינה והישגים בליגה האירופית שיכולים להגיע ל-350 אלף יורו. שחקן אשר נמצא במחנה האימונים של נבחרת ישראל ביחד עם רפאלוב אמר לספורט1 שהקשר אישר לחבריו שהוא מחזיק בהצעה מהצהובים.








במכבי חיפה התייחסו לאפשרות שהאקס יחזור לישראל: "פנינו לליאור לפני קצת יותר מחודש. שאלנו אם חזרתו לארץ רלוונטית. הוא אמר שהוא רוצה להישאר בבלגיה עוד עונה ורק אז לחזור. לא הוצע שום סכום כספי מאחר והשחקן לא נתן תשובה חיובית. על סמך התשובה הזו בנינו את הסגל לעונה הקרובה. רצינו אותו, אמר שלא יחזור העונה, המשכנו הלאה. יחזור בכל זאת? הוא לא עדכן אותנו. אלו העובדות וכל השאר זה ספינים".


בצהריים הודיעו הצהובים רשמית על החתמתו של הבלם ז'אן סילבן באבין, שחקנה של ספורטינג חיחון בעונה החולפת. הצרפתי בן ה-30 שמחזיק באזרחות ממרטיניק ומייצג את נבחרתה הלאומית נחת בישראל, עבר בדיקות רפואיות והוחתם לעונה אחת באבין יקבל את החולצה מספר 5.





באבין שיחק בתשע השנים האחרונות בספרד ועבר בלוסנה, אלקורקון, גרנאדה וחיחון, עמה ירד אשתקד ליגה. הרזומה של באבין כולל 81 הופעות בלה ליגה וחמישה שערים. כזכור, אמש דווח בבלגיה על מועמדותו של בלם סטנדרד ליאז' מילוש קוסאנוביץ' (27) ובשבדיה טענו שהבלם אלכסנדר מילושביץ' (25), שחקנה של בשיקטאש, עשוי להגיע לקריית שלום. כעת מתברר שבאבין גבר על שניהם.


מאמן מכבי ת"א ג'ורדי קרויף, אמר לאתר הרשמי: "באבין הוא בלם חזק בעל נוכחות וניסיון רב שיתרום לקבוצה בשני צדי המגרש. העובדה ששיחק בתשע השנים האחרונות בספרד עזרה לו לצבור ניסיון ואנו בטוחים כי יעזור לנו רבות".



באבין הוא הזר החמישי של מכבי, לאחר שמרסלו הושאל לבני יהודה. הבלם ממרטיניק מצטרף לשוער פרדראג ראיקוביץ', לקשרים טינו סושיץ' וכריסטיאן באטוקיו ולחלוץ וידאר קיארטנסון.  


ז'אן סילבן באבין מול לואיס סוארס (gettyimages)
ז'אן סילבן באבין מול לואיס סוארס (gettyimages)


הקבוצה יצאה למנוחה, ותשוב רק ביום שלישי להתאמן לקראת משחק הליגה נגד בני סכנין, עם חשיבה על המשחק בעוד כשבועיים בליגה האירופית בצ'כיה נגד סלביה פראג.


מתוך 29 השחקנים בסגל הצהוב צפויים עד יום שלישי לעזוב מספר שחקנים בהשאלה. מרסלו כאמור עבר לכתום, וגם יונתן כהן בדרך לבני יהודה, כשיוסי אבוקסיס לוחץ להביא גם את אליאל פרץ. המגן שון גולדברג מבוקש במספר קבוצות ועשוי להיות מושאל פעם נוספת, בנוסף לחלוץ שגיב יחזקאל, המבוקש בנוסף לעירוני קריית שמונה בעוד קבוצות בליגת העל. הצוות המקצועי לא מתכוון לשחרר את דור פרץ, והוא מתוכנן להמשיך אם כי בחלון ההעברות בחודש ינואר הנושא ייבחן שוב. הבלם איתן טיבי מתאושש מזעזוע מוח ומסדק בלחי. השחקן הבהיר בשיחות עם חבריו כי הוא עשוי לשחק כבר נגד בני סכנין עם מסכה מיוחדת על הפנים ואינו מתכוון להחמיץ את הליגה האירופית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי