בזכות עטר? אוהדי מכבי ת"א מסתערים על הכרטיסים לליגה האירופית

טל בן חיים
טל בן חיים | עדי אבישי

מכבי ת"א גברה 0:2 על סכנין והראש במשחק החוץ בחמישי בפראג מול סלביה. 9,000 מיני מנויים כבר נמכרו. בן חיים זכה לשבחים על שביקש לשחק למרות פציעה ודקות בנבחרת, קרויף הודה שקיארטנסון עשוי היה לעזוב

(גודל טקסט)

באצטדיון בנתניה אמש (שבת), בניצחונה של מכבי תל אביב 0:2 על בני סכנין, צפה גם סקאוט של אלופת צ'כיה סלביה פראג, יריבתה הבאה של מכבי תל אביב כבר ביום חמישי הקרוב. כעת גם הצהובים שמים את הליגה בצד ומתחילים בהכנות למשחק פתיחת שלב הבתים לעונה בליגה האירופית, כששלושה שבועות לפני משחק הבית הראשון נמכרו 9,000 מיני מנויים לכל משחקי הקמפיין.

במהלך ה-0:2 על סכנין נפגע קפטן הקבוצה שרן ייני, שיעבור היום צילום כדי לקבוע אם הוא סובל משבר בזרת רגלו – מה שהוביל להחלפת השחקן במחצית. רק לאחר הבדיקה יתברר אם ייני יטוס למשחק בפראג, אליו מכבי ת"א תצא ביום רביעי כשאלי דסה ואיל גולסה הפצועים לא יעמדו לרשותו של המאמן ג'ורדי קרויף, כשגם ארון שוינפלד הסובל ממתיחה בשריר הירך בספק למשחק.

אתמול במסגרת המחזור השלישי בליגה ניתן היה לראות עד כמה גדול המאבק על מקום בין 18 השחקנים הנרשמים למשחק, כאשר בנוסף לדסה, גולסה ושוינפלד הפצועים ישבו ביציע גם ז'אן סילבן באבין ואופיר דוידזאדה (וכן מתן בלטקסה ודניאל ליפשיץ). גם הבוקר באימון לא נטו חלק שלושת הפצועים.


עטר ויצחקי על הספסל. קשה למצוא מקום ב-18 של מכבי ת"א (עדי אבישי)

מכבי תל אביב כאמור לא הרשימה אתמול ולמעט דקות בודדות בה שלטה הקבוצה הייתה חשופה להתקפות מעבר של בני סכנין מהמרכז ושני האגפים והייתה על סף ספיגה של שער או שניים. המושיע היה שוב וידאר קיארטנסון, שכבש צמד שערים מכריע. המאמן ג'ורדי קרויף נשאל על אפשרות שהייתה למכור את קיארטנסון לניוקאסל וטען שאם הייתה מגיעה הצעה בגובה 8 מיליון ליש"ט, אי אפשר היה לסרב לכך.

הבלם טל בן חיים זכה לשבחים על יכולתו ועל בקשתו לשחק למרות ששותף בשני משחקי הנבחרת נגד מקדוניה ואיטליה ולא התאמן כמעט לאחר שנפצע ברגלו. גם טינו סושיץ' הוכיח כי הוא נכנס לכושר וישפיע על היכולת הקבוצתית ככול שהעונה תתקדם. יכולת פושרת ביותר גילו אתמול ניק בלקמן ושני המחליפים חוסה רודריגס וכריסטיאן בטוקיו.


קיארטנסון. היה נמכר אם הייתה מגיעה הצעה כפי שדווח בממלכה (עדי אבישי)

החלוץ האנגלי ניק בלקמן אמר בסיום המשחק: "הליגה הישראלית פנטסטית, טובה מאוד עם הרבה שחקנים טובים ואיכותיים. מכבי תל אביב זה מועדון גדול בישראל וקבלת הפנים שערכו לי הייתה נפלאה ומרגשת".

בלקמן גם התייחס לחברו תומר חמד, מי שהמליץ לו להגיע לישראל ואתמול מצא את הרשת לראשונה בפרמייר-ליג: "הוא חבר טוב שלי ושלחתי לו ברכה בוואטסאפ על שער הבכורה. סיפרתי לו שאני אוהב את ישראל ואת מכבי". האנגלי גם נשאל על כך שמסתגרים מול קבוצתו והשיב: "היה קשה, לא קל לשחק נגד קבוצה שמציבה 11 שחקנים מאחורי הכדור".

בתוך כך, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל דחה הבוקר את בקשת מכבי תל אביב להשאיל את גאל מרגוליס לבית"ר תל אביב/רמלה חרף איחור של ארבע דקות בהעברת המסמכים. השחקן יישאר בקבוצה ולמעשה לא יוכל לשחק עד ינואר 2018, כפי שמכבי תל אביב טענה בבקשה להקל עליו ולאפשר את העברתו, בקשה שנדחתה כאמור.


בלקמן. בצ'מפיונשיפ לא התגוננו מולו כל הקבוצה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי