אלי כהן התפטר מבית"ר: "פגעתי באוחנה ובמערכת"

אלי טביב בין אלי אוחנה לבין אלי כהן
אלי טביב בין אלי אוחנה לבין אלי כהן | עדי אבישי

היועץ המקצועי סיים את הקדנציה בבירה בעקבות ההצהרה לפיה אין לצרף שחקן מוסלמי לבית"ר ירושלים, והצהיר: "אני לא גזען וזה הוכח לאורך הקריירה שלי"

(גודל טקסט)
זעזוע בבית"ר ירושלים. מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה נפגש הערב (רביעי) עם היועץ המקצועי החדש אלי כהן בעקבות הדברים שאמר כהן בראיון הבוקר לפיהם לא צריך לצרף שחקן ערבי לקבוצה. כהן התנצל בפני אלי אוחנה על הדברים שאמר והציע את התפטרותו. לנוכח הדברים שנאמרו קיבל אוחנה את התפטרותו עשרה ימים בלבד לאחר מינויו לתפקיד.


כזכור, כהן אמר שבמצב הנוכחי של המועדון לא נכון לצרף שחקן מוסלמי לקבוצה מהבירה בראיון ל'ידיעות אחרונות', זאת בעקבות האירועים הקשים שהתרחשו עם צירופם של השחקנים הצ'צ'נים בעונת 2012/13. בתוך כך, אוחנה לא אהב את ההתנהלות של אלי כהן בסוף השבוע האחרון במהלכו בחר היועץ להתנצל בפני האוהדים. אגב, גיא לוי אמר דבריו דומים בקדנציה שלו בבירה, אולם הוא לא נענש. 




כזכור, כהן אימן בקבוצה בעת הגעתם של השחקנים הצ'צ'נים, זאור סדאייב וג'יבריל קדאייב, בעונת 2012/13. חלק מאוהדי הקבוצה לא שכחו לא זאת גם כשחתם לאחרונה וחזר לקדנציה רביעית. אותם אוהדים גם יצאו נגדו באימוני הקבוצה, עד שביום שישי האחרון ערך שיחה עם חלק מאותם אוהדים והסביר להם שהשחקנים הגיעו כ"הנחתה" מהבעלים דאז ארקדי גאיידמק, שלטענתו הביא אותם משיקולים שאינם מקצועיים אלא מהקשרים העסקיים שלו עם גורמים בצ'צ'ניה.


מאוחר יותר, בראיון לוואלה! ספורט סיפר אלי כהן: "אני לא גזען וזה הוכח לאורך כל הקריירה. אני אימנתי ערבים ומוסלמים לאורך כל הקריירה, טועמה עשה אצלי את הקפיצה הגדולה שלו בהפועל תל אביב, סאלם אבו סיאם במכבי תל אביב, אני יכול לתת לך רשימה. בתקופת דדש בבית"ר דיברו איתי על האפשרות להביא את וואליד באדיר ואמרתי לו תקפוץ על זה, זה לא הסתדר. לצייר אותי כגזען? אפשר לקרוא את הטקסט ולראות שהסיפור הפוך. סיפרתי את הסיפור מעונת הצ'צנים – הייתי כל העונה בצמרת, ברגע שהגיעו המוסלמים כל הקבוצה הידרדרה ואני נפגעתי, בריאותית ונפשית. לי אין יד בקטע של גזענות, סיפרתי את הסיפור ממקום של מה שעברתי ומכך שלא אוכל לעבור עוד פרשייה כזאת. דיברתי רק על מה שחוויתי ולא על דרך המועדון".

אלי כהן לצד טביב ואוחנה (עדי אבישי)
אלי כהן לצד טביב ואוחנה (עדי אבישי)



השריף הסביר: "הכי כואב לי שפגעתי באלי אוחנה, פגעתי בכל המערכת העבודה שלו ובגלל זה לא נוכל להמשיך ביחד. זה כואב לי יותר מאשר לאבד את התפקיד. אלי הוא בשבילי הכל, ברגע שהוא התקשר שאגיע, ישר התייצבתי וברגע שהבנתי שהוא הסתבך בגללי, ישר הצעתי שאשים את המפתחות. אני מבין שהיה בלגן גדול, הופעלו לחצים אפילו מבית הנשיא ואוחנה נכנס לפלונטר מאוד קשה. אני לא רוצה לסבך אותו, לא מגיע לו על כל מה שעשה ונלחם שאהיה בבית"ר".

"כואב לי רק שחזרתי לקדנציה רביעית במועדון שאני אוהב ועם אנשים שאני אוהב והכל נגדע. זה עשה אותי מאושר ועכשיו אני מרגיש רע מאוד שבגלל סילוף הדברים שלי ניסו להוציא אותי גזען ובית"ר נפגעה. אני בכל מקרה לא אפגע באלי אוחנה או בבית"ר ולכן החלטתי ללכת. אני לא יכול להתנצל על כותרת שהוצאה מהקשרה. אני צריך לבדוק אם אוכל לתבוע על דבר כזה. מי שקורא את הכתבה או ישמע בהקלטה את מה שאמרתי יבין שלא אמרתי את הדברים מכיוון של גזענות. אמרתי עובדה והיא שפרשת הצ'צ'נים פירקה את המועדון ושאני לא יכול לעבור פרשה כזאת עוד פעם, ובמקביל נתתי הרבה דוגמאות בכדי להדגיש אין לי כל קשר לגזענות", סיכם אלי כהן.


מהמטה למאבק בגזענות נמסר: "ההחלטה של אלי אוחנה מבורכת וממנה משתמע כי בית"ר ירושלים בדרך הנכונה להילחם בגזענות והבעלים טביב והמנהל אוחנה לא מתפשרים ולא מרפים וזה חשוב מאוד. אנו מקווים שאכן בבית"ר יוכלו להשתלט על המצב וכן יצרפו שחקנים ערבים. אין ספק כי כדורגל הינו משחק שנועד בין היתר לטפח שותפות הן ספורטיבית והן במישורים האחרים, אנחנו בדעה כי שילובו של שחקן ערבי בביתר יתרום להצלחת הקבוצה וישנה דעות בקרב הקהל וזה צעד מתבקש".



מישור המקצועי, החלוץ איתי שכטר, שנעדר מהניצחון על מכבי פ"ת (1:2) בשל קרע בשריר הירך האחורי, עשוי להיות כשיר למשחק מול הפועל חיפה בשבת הקרובה. שכטר ערך אימון בצד ביום שלישי, התאמן לבדו ביום החופשי אתמול ונראה כי ההחלמה שלו מתקדמת כמו שצריך. לגבי עמדת הבלם, באימון הקרוב ינסה להתאמן טל כחילה עם מסיכה זכר לשני השברים באפו. אם יסתדר עמה יפתח הבלם בן ה-25 על חשבונו של מיקי סירושטיין המורחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי