הבאת בלם תהפוך את בית"ר ירושלים למועמדת לאליפות

עידן ורד
עידן ורד | אודי ציטיאט

לטביב טביעת עין מושלמת, אבל הוא משקיע בעיקר בחלק ההתקפי וכך נוצר מצב שמשחק ההגנה של הצהובים-שחורים מבולבל ומלא בטלאים. עמיקם מסכם את ה-3:3, מחמיא להפועל חיפה ומתפעל מעדן בן בסט

(גודל טקסט)

היה בכדור החופשי הפנטסטי של עדן בן בסט הרבה מן הצדק אתמול בטדי, גם כי חתם משחק כדורגל ייצרי, התקפי, חסר הגנות, בתוצאה מאוזנת שעשתה חסד עם בית"ר ירושלים והפועל חיפה (3:3), וגם כי צריך להיות עונש לדרך שבה מנהל אלי טביב את עסקי הכדורגל שלו.

לטביב יש טביעת עין מושלמת. הוא מזהה פוטנציאל עסקי מקילומטרים. קונה שחקנים בגרושים ומוכר במיליונים, אבל הוא בעיקר משקיע בהתקפה, כי שחקני הגנה לא מוכרים, בוודאי לא שחקני כדורגל מליגת העל בישראל. ולכן שם אפשר לתפור, לקמבן, להטליא. סאבו מגן, גולדברג בלם, שחקן כנף שמאל כמו מרסל הייסטר כמגן שמאלי בבית"ר – הגנה הוא לא יודע לעשות – כבר שנה שנייה, וכשלא מסתדר, מעבירים את האלון חרזי דור 3.0, דוד קלטינס לשחק כמגן או בלם או חצי שוער. בבית"ר היה כבר היה דוד עראק, דוד פצע, דוד חצוצרה ועכשיו יש דוד יסדר.


בחלק הקדמי שלה בית"ר היא קבוצה מפחידה. היא מעלה מהספסל את יוסי בניון, איתי שכטר ופול אדגר הכישרוני. היא רצה מהר, היא תוקפת מכל צד, היא מבצעת התקפות מושלמות ויש לה את עידן ורד, שהוא מופת לשחקן עובד ויצירתי כאחד. אבל עם הגנה מלאת טלאים, משחק הגנה מבולבל ושוער בכושר נוראי, היא יוצאת מהמשחק עם נקודה אחת במקום עם ניצחון רב שערים. הבאת בלם במקום חסוס רואדה הייתה הופכת את בית"ר למועמדת לגיטימית לאליפות.


"דוד יסדר", שחקן כנף ומגן שמשחק כבלם. ההגנה של בית"ר (אודי ציטיאט)

זה לא אמור לגרוע מההישג של הפועל חיפה, שהוכיחה בפעם המי יודע כמה שבית"ר היא הקבוצה הגדולה הכי פחות מצליחה בבית, בגלל שהיא מחויבת למשחק התקפי ולא זהירה, גם לא בהערכות לבעיטה חופשית בדקה האחרונה של זמן פציעות. הפועל חיפה לעומת זאת יודעת לנצח היטב את הכלים שיש לה, וגם לה שוער הססן והגנה בינונית, ועדיין היא הוליכה פעמיים ויצאה עם נקודה שהגיעה לה.

צריך להגיד יותר ממילה אחת טובה לעדן בן בסט. הבחור הזה הוא דוגמא מצוינת לשחקן שבגיל 30-31 מגלים מה פספסו איתו. עדן בן בסט הוא חלוץ קו שני קלאסי, לא חלוץ מטרה. במכבי חיפה ומכבי ת"א בזבזו את זמנם בניסיון להפוך אותו לחלוץ מרכזי. בן בסט חייב להיות עם הפנים לשער. הוא קטלני בהגנה דלילה, וכשיש לו בטחון הוא יכול לעשות הכל, אבל הכל. אם בית"ר הייתה פחות אוורירית, היה לו קשה מאוד להביא את היכולות שלו, אבל בית"ר הייתה פרוסה לפניו בהזמנה. לא לחינם בן בסט הוא החל מאתמול בלילה אחד מחמשת הכובשים הגדולים בתולדות משחקי הליגה של הפועל חיפה.


בן בסט עם ורד. שני כוכבי ה-3:3 המרתק בטדי (אודי ציטיאט)

עם מבט קדימה אפשר לומר שבית"ר פספסה אתמול הזדמנות להשיג הרתעה, גם כלפי הפועל ב"ש ומכבי ת"א ואילו הפועל חיפה השיגה עוד נקודה במירוץ שלה להשיג סוף סוף מקום בפלייאוף העליון. הטבלה בסוף תסתדר. בלי הגנות יהיה קשה לשתי הקבוצות האלה לשמור על מקומן הזמני בראשות הטבלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי