קרויף: זה טוב שהוציאו את התקשורת מקריית שלום

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול מכבי נתניה (שני, 21:00): "ליגת העל זו המטרה המרכזית", "אי אפשר לקבוע אם עטר יהיה הצלחה או לא", "קל לרשום שהשחקנים לא ביחד אחרי הפסד"

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד לסלביה פראג במחזור הפתיחה בשלב הבתים של הליגה האירופית, מאמן מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף,  ערך מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול מכבי נתניה (שני, 21:00). באימון הערב בקריית שלום הקבוצה התאמנה ללא אלי אלי דסה וארון שוינפלד, שלא יהיו בסגל למשחק נגד מכבי נתניה.

הצהובים פתחו את העונה בליגת העל עם הפסד צורב לבית"ר ירושלים (3:0), אבל מאז התאוששו עם ניצחונות על עירוני קריית שמונה ובני סכנין והם מקווים להשיג ניצחון שלישי ברציפות שיעלה אותם למקום השלישי בטבלה מול העולה החדשה שטרם הפסידה העונה.  מכבי ת"א לא הפסידה לנתניה חמש שנים וחצי (11 משחקים בכל המסגרות). 


ג'ורדי קרויף
פתח: "אנחנו עושים סוויץ' מאירופה לליגה. פעם ראשונה מזה חמש שנים שיש לנו כזה רצף של משחקי חוץ. אירופה זה כדורגל שונה, ישראל זו המטרה העיקרית שלנו ואנחנו חייבים להיות מוכנים לנצח בכל משחק. אנחנו תמיד מנסים לראות את הדברים החזקים שלנו. לא נשנה את שיטות העבודה שלנו".

התקשורת: "זה דבר טוב שהוציאו את התקשורת מקריית שלום. ההרכב תמיד יפורסם ביום המשחק. ביום של הפסד קל לרשום ששחקנים לא משחקים ביחד. במשך שש שנים אנחנו מתנהלים בצורה הזו ולא נפרסם את ההרכבים ביום שלפני המשחק, אלא רק לקראת תחילת המשחק עצמו. אני מאמין שהשחקנים נשארים יותר דרוכים כאשר הם לא יודעים מי יפתח עד הרגע האחרון".

ג'ורדי קרויף. המשיך להתנגח בתקשורת (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
ג'ורדי קרויף. המשיך להתנגח בתקשורת (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

השילוב בין השחקנים בסגל: "אני לא רואה סיבה שהשחקנים לא יתרגלו אחד לשני. במהלך העונה הם יכירו טוב יותר וישחקו טוב ביחד. יש לנו 22 שחקנים וכולם צריכים לעמוד בציפיות שלנו. אלירן עטר מכיר את השפה ואת השחקנים, אי אפשר להשוות בין הגעתו לבין השחקנים הזרים שהצטרפו. כשראיקוביץ' הצטרף הכריזו שהוא פלופ, והיום הוא אחד הזרים הכי טובים בליגה. אי אפשר לקבוע אחרי שני משחקים אם עטר יהיה הצלחה או לא".

מכבי נתניה: "שיחקנו נגדם בגביע הטוטו והם שיחקו טוב. יש להם זהות וזה קשה מאוד להתמודד מול זה. הם לא משנים את השיטה שלהם לא משנה מול מי הם משחקים ואת זה אפשר לזקוף לזכותם. אנחנו ניזהר מהנקודות החזקות שלהם. אני מכיר את ערן לוי ודיא סבע, הם שחקנים טובים מאוד. יש להם שחקנים גבוהים וכנראה יהיו הרבה הגבהות".

ערן לוי ודיא סבע. קרויף סימן את השניים (דני מרון)
ערן לוי ודיא סבע. קרויף סימן את השניים (דני מרון)

המשחק נגד סלביה פראג: "אהבתי את המשחק של הקבוצה שלי במחצית השנייה. היו לנו בחצי השעה האחרונה כמה מהלכים ממש טובים, אבל לפעמים זה לא מצליח כמו שאתה מקווה".

חילופי המאמנים בארץ: "אני חושב שיש להרבה אנשים תשוקה למשחק. באנגליה מסתכלים על הטווח רחוק, אבל במדינות חמות מסתכלים על הטווח הקצר, זה קורה גם באיטליה וספרד שישנם הרבה חילופים בעמדות המאמנים. בסופו של דבר נמדדים לפי תוצאות, לא משנה היכן אתה מאמן".

קובי רפואה.
קובי רפואה. "נמדדים לפי התוצאות" (מאור אלקסלסי)

איתן טיבי התייצב מול המיקרופונים: "אני מרגיש בסדר גמור ואני יכול לשחק. אשחק עם מסכה. אני אמנם לא אראה הכי טוב שיש, אבל אני מעדיף את זה מאשר לשבת בצד. למועדון יש את השיקולים שלו ואין לי דעה בנושא התקשורת. עצם זה שלא הייתה לנו פגרה ארוכה זה לקח מאיתנו מחיר".

המשחק נגד סלביה פראג: "יש לנו קבוצה עם סגל מאוד גדול וכל שחקן יכול למלא את החסר. במהלך כל השבוע יש החלפות בין השחקנים וכל אחד מכיר אחד את השני יותר ויותר. זה לא מה שהפריע לנו מול סלביה. אני חלק מהקבוצה גם אם אני בספסל או ביציע. לצערי הרב לא ניצחנו, אבל צריך להסתכל קדימה, יש עוד חמישה משחקים במסגרת האירופית".

איתן טיבי והמסכה.
איתן טיבי והמסכה. "אתקשה לראות אבל מעדיף לשחק" (טוויטר)

משחק ההגנה: "יש ימים, אנחנו אולי יותר חשופים והמאמן דיבר איתנו על זה. השבוע עבדנו, אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים ואני מקווה שנראה את זה על המגרש. לא יודע אם ההגנה שלנו סובלת מאיטיות. המאזן שלנו בהגנה נהדר מתחילת העונה".

בית"ר ירושלים: "בית"ר קבוצה שמתקדמת באופן נהדר בשנים האחרונות. גם מכבי נתניה".

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, חוסה רודריגס, דור מיכה, עומר אצילי, וידאר קיארטנסון, אלירן עטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי