קובי רפואה תוקף: "אין לי שום הצעה מבית"ר ירושלים"

קובי רפואה
קובי רפואה | מאור אלקסלסי

המאמן, שסיים את דרכו במכבי פתח תקווה, בראיון ל-103FM: "עשיתי את הדבר הכי טוב עבור מכבי פ"ת, זוארץ יכול לכעוס". זוארץ: "למאמן לא הייתה סבלנות אלינו"

(גודל טקסט)
פתיחת העונה המאכזבת של מכבי פתח תקווה הובילה את הקבוצה לזעזוע. היום (ראשון) הודיע קובי רפואה על סיום דרכו במועדון כאשר המלאבסים הגיבו במהרה והחתימו את שרון מימר. בעקבות השינויים בקבוצה, שינו זוארץ העניק ראיון לתוכנית הספורט ב-103FM וסיפר על האכזבה מהמאמן העוזב, התקוות ממימר והמטרות של המלאבסים. מאוחר יותר, רפואה הגיב על הדברים של זוארץ והמשך עתידו. 


שינו זוארץ: למאמן לא הייתה סבלנות, לעומת המועדון שחשב שקובי רפואה צריך להמשיך. אנחנו לא הולכנו את המאמן החוצה, הוא הוליך אותנו החוצה. רפואה לא ביקש לעזוב בתחילת העונה. לפני שבועיים, קובי התקשר אליי ואמר שאין לו אנרגיות. הוא הסביר שהוא אולי לא ימשיך. הסברתי לו שיש לו את כל הגיבוי מאיתנו, הוא מאמן צעיר וצריך להמשיך. רפואה קיבל הזדמנות בעונה הקודמת ועשה עונה מדהימה. חשבתי שאין סיבה שהוא לא צריך לעזוב. לא מאמין שיש אפשרות כזו שאני לא מקבל את ההתפטרות שלו. קובי רפואה הוא ווינר, אי אפשר לקחת את זה ממנו. אני לא יודע מה עובר עליו".



החליט לוותר. רפואה (עדי אבישי)


הראיון אחרי ההפסד לעירוני קרית שמונה: "התקשרתי לקובי אתמול ולא הבנתי למה הוא צריך להתפטר בשידור ישיר, כי זה מה שהוא עשה אתמול. ביקשתי ממנו לחשוב עמוק עד הבוקר ואז להחליט מה הוא רוצה לעשות. בבוקר הוא התקשר אליי והסביר שהוא לא מסוגל להוביל את הקבוצה ולהוביל שינוי. אני לא מרגיש נבגד, אני מרגיש מאוכזב חד משמעית. מבחינתי, ברגע שהוא החליט את זה – הוא רשאי לעשות מה שהוא רוצה. אני מאחל לו בהצלחה בכל דבר שהוא יבחר. יש מצב שזו החלטה שתפגע לו בקריירה".


התחושות במכבי פתח תקווה: "זה מאמן שהבאתי אותו מליגה א', נתתי לו צ'אנס בליגת העל והוא עשה עבודה טובה. נתתי לו הזדמנות לבנות את הקבוצה שהוא רוצה עם תקציב עתק במכבי פתח תקווה. אני מאוד סבלני, אם הייתי מפטר אותו היו מאשימים אותי בחוסר סבלנות. בחלום השחור שלי לא האמנתי שאחליף מאמן במחזור הרביעי. אחרי שהדברים שקובי אמר בסיום המשחק, ביקשתי ממנו לחשוב היטב. חשבתי שאפשר לתקן, אבל אחרי שהוא אמר לי שהוא לא רוצה להמשיך – איחלתי לו בהצלחה. גם אבי לוזון היה בהלם מהמהלך הזה".


על שרון מימר: "ברגע שפנינו אליו – ידענו שהוא יהיה מאמן מכבי פתח תקווה. בדקנו את הנושא מול הפועל רעננה וברגע שלא היה סיכום איתם, דיברנו איתו. מה ששרון יצטרך הוא יקבל מאיתנו".


מעמד המאמן: "אני חושב שמה שקורה לא נורמלי. אין כאן סבלנות לשום דבר. אין פה רצון לבנות, להיות מחוייבים לדרך. החלפנו עשרה שחקנים לפחות. כל השחקנים שקובי רפואה רצה, הוא קיבל. יש שחקנים שאני לא יכול להשאיר. אגב, רפואה לא בנה על גידי קאניוק. אליסון דוס סנטוס התחייב במשרד שלי שהוא ישחק במכבי פתח תקווה – ואז הוא קיבל הצעה ממכבי חיפה". 



מאוכזב. זוארץ (אודי צטיאט)


היעדים: "שום דבר לא השתנה, אנחנו צריכים להיות בפלייאוף העליון. הקבוצה שלנו לא מתאימה למאבקי תחתית. אם מימר יגיע לפלייאוף העליון אז החוזה שלו יוארך אוטומטית. אני לא יודע מה יהיה בעתיד, אני אשמח שמימר יהיה המאמן האחרון שלנו העונה".


מאוחר יותר, קובי רפואה הגיב ל-103FM: "יש דברים שאני לא מוכן לעבור עליהם לסדר היום, עשיתי את הדבר הנכון", "אין לי שום הצעה מבית"ר ירושלים. אני מרגיש רע עם הפיטורים, אבל מרגיש שעשיתי את הדבר הנכון. זה לא עניין של לקום וללכת בגלל משחק כזה או אחר. זה יושב אצלי הרבה זמן בראש. ישבתי עם זוארץ ולוזון לפני מספר שבועות והם לא הסכימו לקבל את ההודעה".


הסיבות: "הפיטורים שלי הם הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות למכבי פ"ת. אני מקבל את זה שזוארץ כועס, זו זכותו. מי שירצה לקחת אותי יודע מי אני. אני לא אכנס לעימותים שהיו. רציתי לקום וללכת כבר אחרי ההפסד להפועל חיפה. אני במועדון הזה כבר 20 שנה. עשיתי פה את רוב הקריירה שלי, ואני לא ילכלך על המקום שהייתי בו".



חוסר הסבלנות: "הקבוצה הזו יקרה לי. אם הייתי רואה שאני יכול לשנות הייתי נשאר. אבל זה ממש לא היה העניין. אם התפטרתי אחרי ארבעה מחזורים כולם צריכים לחשוב מה זה אומר ומה הסיבות לכך".



לא קיבל הצעה מבית"ר. רפואה (עדי אבישי)
 


העיתוי: "אחרי המכירה של גיא מלמד הגעתי ללוזון ואמרתי לו שאני לא מוכן להמשיך פה, אבל הוא לא הסכים לקבל את הפיטורים. ולכן הסכמתי להמשיך כי אני מכבד את המועדון הזה. אבל עכשיו החלטתי לעזוב באופן סופי. סיכמנו ביום חמישי שגיא מלמד חוזר ויומיים אחר כך ראיתי פרסום שהוא נמכר".



הסגל: "לא אמרתי שאין לנו קבוצה טובה. זה כרגע לא מתחבר, וזה יכול להתחבר בהמשך. אבל שוב, זו ממש לא הבעיה שלי. אין לי שום בעיה עם השחקנים. יש דברים שאני לא מוכן לעבור עליהם לסדר היום. אני שלם עם ההחלטה שלי".



העתיד: "אני חייב המון לשינו זוארץ. ימים יגידו מה יהיו ההשלכות של ההתפטרות שלי".

 

על בית"ר ירושלים: "אני אף פעם לא עושה דברים שאני לא מאמין בהם. שום קבוצה, כולל בית"ר ירושלים, לא פנתה אליי. אין לי שום הצעה. כל הספקולציות עושים נזק".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי