האלופה ניצחה את בני-יהודה, אבל זה לא היה בנוק-אאוט

באר שבע חוגגת
באר שבע חוגגת | עדי אבישי

בדיוק כמו בזירת האגרוף, המפגש בין הפועל באר שבע לכתומים היה חסר את מכת המחץ. דני דבורין על הבעיה הקשה של האלופה והאמון בשינוי שיחולל אבוקסיס

(גודל טקסט)
לפני שנים רבות, בפברואר 1917, התמודדו בזירת האגרוף של קזינו מנהטן, בני ליאונרד וג'ימי רגן, בקרב בן עשרה סיבובים. ליאונרד, מגדולי המתאגרפים בהיסטוריה, שלט בקרב והמטיר אין ספור מהלומות על יריבו. נאמר כי באותו ערב לא הייתה מהלומה שליאונרד לא השתמש בה, אבל בקרב זה הוא חסר, חרף יכולתו הגבוהה, את מהלומת הנוק-אאוט.


נזכרתי בכך מיד לאחר משחק הליגה בכדורגל שבו גברה קבוצת הפועל באר שבע 0:1 על בני יהודה. האלופה מבירת הנגב שלטה במגרש משריקת הפתיחה ועד לסיומו של המשחק, ואולם לא עלה בידיה לממש את התקפותיה הרבות לשערים. את הניצחון השיגה כתוצאה משער עצמי, וגם כאשר נותרה בני יהודה תל-אביב בעשרה שחקנים, לא מצאו חלוצי באר שבע את הדרך לרשת.



האמת היא שבדקות לא מעטות דמה המשחק להתמודדות שבין קבוצת בוגרים לקבוצת הנוער שלה. לחץ בלתי פוסק, ניסיונות הבקעה, כל אלה היו גם היו בהתמודדות. אולם אותה מהלומת הנוק-אאוט שחסרה לבני ליאונרד, חסרה הפעם גם להפועל באר שבע. עם זאת, הפועל באר שבע בוודאי יכולה להיות מרוצה מיכולתה עד לשער היריבה, ואולם עליה לדאוג מכך שלא עלה ברגליה להגדיל את התוצאה. נכון, כדורגל אינו כדוריד, ולא קל להבקיע – אלא שהלחץ הכבד שהפעילה, כן אמור היה להניב לפחות עוד שער. וזה לא קרה.


 

אשר לבני יהודה – הפערים שבינה לבין האלופה ידועים. השער שספגה כבר בדקותיו הראשונות של המשחק, ואחריו גם הרחקתו בדקה ה- 33 של שחקנה מאוויס צ'יבוטה, היו עוד יותר בעוכריה. טוב תעשה הקבוצה אם תניח משחק זה מאחור, ותתרכז במשחקים הבאים הצפויים לה. אני סומך על מאמנה, יוסי אבוקסיס, שידע איך לעשות זאת. 





נוק-אאוט לא היה שם. בכר (עדי אבישי)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי