צפו בתקציר: רק 1:1 לבאר שבע אצל הפועל חיפה

חנן ממן ובן בסט חוגגים את השוויון
חנן ממן ובן בסט חוגגים את השוויון | ערן לוף

האלופה עלתה ליתרון מהיר משער של תומאש פקהארט, אך חנן ממן בכדור חופשי נפלא קבע חלוקת נקודות והעלה את האדומים מהכרמל לפסגה. האורחים מבירת הנגב עם שני ניצחונות בלבד אחרי חמישה מחזורים

(גודל טקסט)
הפועל חיפה עדיין לא הפסידה אחרי חמישה מחזורים, ובזכות ה-1:1 הביתי הערב (שבת) מול הפועל חיפה אף העלתה את מאזנה ל-11 נקודות והמשמעות היא מקום בפסגה לפחות זמנית, עד אשר אחת מבין מכבי תל אביב או בית"ר ירושלים ישחקו ואולי יצליחו להשלים את המהפך בצמרת. 


לעומתה, אלופת השנתיים האחרונות הפועל באר שבע מעדה בפעם השלישית העונה, אחרי שכזכור החלה את העונה עם תיקו מול מכבי נתניה והפסד למכבי חיפה, והיא עם שמונה נקודות בלבד מתוך 15 אפשריות. היכולת הייתה פושרת, השער המהיר נבע מטעות של בלמי הפועל חיפה וניתן לומר ששחקניו של ברק בכר איכזבו פעם נוספת. 


 


מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר נתן עדיפות להרכב שרץ במשחקים האחרונים, ולצערו בדקה הרביעית ראה כיצד כדור עומק של מאור מליקסון חדר בין קפילוטו לתמאש ותומאש פקהארט ניצל זאת כדי לכבוש בקלות. כנראה שקלינגר ניער היטב את שחקניו בהפסקת המחצית, מכיוון שהמארחים עלו אחרת למחצית השנייה ובדקה ה-62 השיגו את השוויון המוצדק, לאחר שבן בסט וממן התלבטו מי יבעט את הכדור החופשי מ-27 מטרים – והקשר היה מי שחתם את תוצאת המשחק.



שחקני הפועל באר שבע בסיום. מעידה שלישית בחמישה מחזורים (ערן לוף)


הפועל באר שבע, שמאמנה ברק בכר התלונן במהלך המשחק על איטיות החלק הקדמי ואף הכניס את בן שהר ומיכאל אוחנה כדי להגביר את הקצב, רואה את קבוצתו מבקיעה חמש פעמים בחמישה מחזורים – משמע שער זכות אחד בלבד למשחק. ביום חמישי הם יתארחו בצ'כיה אצל פלזן בליגה האירופית ואת המחזור השישי מול הפועל עכו ישלימו רק במהלך חודש נובמבר. הפועל חיפה לעומת זאת תתארח בקריית שמונה ביום ראשון הבא.



יוסי דורה לפני המשחק. התרגש מאוד מהטקס (ערן לוף)


הרכבים

הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ניסו קפילוטו, גבריאל תאמאש, שמואל שיימן, רוסלן ברסקי, ראסמוס סטוידאט, ראדו גינסארי (מקסים פלקושצ'נקו, 70), חנן ממן (לירן סרדל, 90), עדן בן בסט, אלון תורג'מן ׁ(מאמון קשוע, 86).


הפועל באר שבע: גיא חיימוב, דור אלו, שיר צדק, חאתם עבד אלחמיד, מיחאי קורהוט, ג'ון אוגו, דן איינבינדר (ניב זריהן, 66), מהראן ראדי, מאור מליקסון (מיכאל אוחנה, 79), טוני וואקמה, תומאש פקהארט (בן שהר, 66).


מהלך משחק
דקה 4, 0:1 להפועל באר שבע: מאור מליקסון בכדור עומק שעובר בין תמאש לקפילוטו, פקהארט נהנה מהמתנה וגלגל לרשת.



פקהארט ושחקני ב"ש חוגגים בפתיחה (ערן לוף)


דקה 11:
ראדו גינסארי הניף את רגל ימין ממרחק, הכדור עלה מעט גבוה מעל השער.


דקה 30
: הגבהה נפלאה של מליקסון לרחבה, דן איינבינדר נגח היטב לפינה הרחוקה וסחט הצלה משטקוס.


דקה 45:
רגע לפני השריקה למחצית, החמצת ענק של רוסלן ברסקי. שמואל שיימן באגף שמאל הגביה לרחבה, הקשר הקדים את גיא חיימוב שתפס אוויר ונגח מחוץ למסגרת. איזה פספוס של המקומיים.


דקה 53:
ברסקי ניסה את כוחו ממרחק, חיימוב הדף רע ותורג'מן מזווית קשה בעט את הכדור החוזר וסחט הדיפה לקרן.


דקה 59:
טוני וואקמה עלה גבוה לכדור גובה, הצליח לשים את הראש והכדור חמק ליד קורת השער. 



וואקמה מול תורג'מן. הניגרי מתקשה (ערן לוף)


דקה 62, הפועל חיפה משווה ל-1:1:
כדור חופשי לזכות המקומיים הסתיים בבעיטה של חנן ממן ממרחק של 27 מטרים, הכדור לא היה חזק מדי, אולם מדויק מדי עבור גיא חיימוב והרשת רעדה. שוויון ב"סמי עופר".



ממן ובן בסט התייעצו מי יבעט. עשו את הבחירה הנכונה (ערן לוף)


דקה 71:
מהראן ראדי שיגר פצצה לכיוון החיבורים, שטקוס התעופף והדף לקרן. 


דקה 89: מהראן ראדי שוב ניסה ממרחק, שוב הכדור עשה את דרכו הבטוחה לרשת ושוב השוער הליטאי בזינוק הירואי הציל שער.


דקה 90: עדן בן בסט דהר לאחד על אחד מול חיימוב, השניים נתקלו אחד בשני ונשכבו על כר הדשא לאחר שצדק ספק הכשיל את החלוץ, אולם השופט גל לייבוביץ' עצר את המשחק ומנע מהמארחת לכבוש מול שער חשוף. בן בסט לא שב לכר הדשא ואף הובהל לבית החולים עם חשש לזעזוע מוח.



בן בסט. בהפועל חיפה לא לקחו סיכון אחרי שנפגע (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי